Dobrý deň,
poprosím o radu:
firma vlastnacia automatizovanú linku sa v roku 2010 rohodla vyvinúť novú mechanickú aplikáciu, ktorá by zabránila kolízii počas výrobného procesu. Mechanizmus vytvorila prácou vlastných zamestnancov. Nákup potrebných súčiastok (kĺbové hlavice, valce, snimace, elektromaterial, ložiskové púzdro, tlmič hluku a pod.) a spracovanie projektovej dokumentácie formou externého dodávateľa prebiehalo od 10/2011 do 07/2011. Faktúry (spolu niečo cez 30ks) boli postupne účtované do nákladov, nakoľko sa neuvažovalo o investícii ako o technickom zhodnotení. Spolu sa táto suma vyšplhala nakoniec na 8,500.00 EUR, z toho bolo v roku zaúčtovaných do nákladov cca 3,000.00 a v roku 2011 cca 5,000.00 EUR.
Firma teraz zistila, že by pre ňu bolo výhodné, ak by uvedenú sumu mohla odpisovať ako technické zhodnotenie linky. Čo s tým?
Čo sa týka roku 2010, tak by firma musela podať dodatočné DP DzP, v ktorom by ponížila náklady o uvedenú sumu a preúčtovala ich na 042? A v roku 2011 by mala preúčtovať náklady na 042 a k dátumu zaradenia mechanizmu do užívania zvýšiť vstupnú cenu automatizovanej linky (odpisuje sa rovnomerne)?