Zavrieť

Porady

opakované dodania - vznik daňovej povinnosti od 1.1.2010

Ahojte,
mám takúto otázočku:
podľa pripravovanej novely zákona o dph platnej od 1.1.2010 sa v § 19 ods. 3 píše, že pri opakovanom alebo čiastkovom dodaní sa tovar alebo služba považujú za dodané posledným dňom obdobia, na ktoré sa platba vzťahuje - vypustilo sa slovko "najneskôr". mám tomu rozumieť tak, že už sa nemôžeme rozhodnúť, že dátum dodania tovaru a teda vznik daňovej povinnosti bude napríklad deň vystavenia faktúry? lebo nie je tam vyslovene napísané, že to musí byť ten posledný deň.
príklad - naša firma fakturuje za opakované dodanie za obdobie 1.1.-31.3.
dátum vystavenia fa - 5.1.
dátum splatnosti - 20.1.
môže byť po novom dátum dodania 5.1. alebo to musí byť 31.3.?
vďaka
Usporiadat
Luba Luba

Luba je offline (nepripojený) Luba

1/ Slov.firma 1 kupuje od českej firmy - platba 2010 - po platbe by mala česká firma vystaviť faktúru, avšak táto nemá nič spoločné s DPH (keďže ide o tovar). Podľa mňa je úplne zbytočná, ale mala by sa vystaviť. DPH teda ani v ČR ani v SR. Ani nič do daňového priznania ani nič do súhrnného výkazu.
Po dodaní tovaru v 2011 do SR by mala byť "ostrá" faktúra a na základe nej potom treba samozdaniť v SR, ak sú splnené všetky náležitosti a podmienky (prepravené do SR...).
2/ Slovenská firma 1 predáva ďalej slovenskej firme 2 - platba 2010 - z nej vyplynie povinnosť slov.firmy 1 vystaviť faktúru na vopred prijatú platbu a odviesť DPH a zahrnúť to do DP v 2010 podľa dátumu prijatej platby, slov.firma 2 si môže DPH odpočítať.
Po dodaní tovaru 2011 už slov.firma vystaví iba fa na dodanie tovaru, kde DPH bude 0,- keďže 100% úhrada prebehla v 2010.
2 0
apo apo

apo je offline (nepripojený) apo

Info z dnešného semináru k problematike DPH.

Pri cezhraničnom obchode ak sú zálohové platby pri TOVARE nedochádza ku zdaniteľnému plneniu.

Pri službách ÁNO, v rámci EÚ idú do súhrnných výkazov.

apo
3 0
Adiks Adiks

Adiks je offline (nepripojený) Adiks

účtovník
Každý rok v decembri fakturujeme nájomné za plochu na predaj vianočných stromčekov za obdobie 1.12.-23.12. Faktúru vystavujeme každoročne v rovnakej čiastke za rovnako dlhé obdobie prenájmu. V mesiacoch január-november nefakturujeme danej spoločnosti nič, iba v decembri spomínanú faktúru. Jedná sa o opakované dodanie služby podľa par.19 ods.3 zákona o DPH ?
0 0
KEJKA KEJKA

KEJKA je offline (nepripojený) KEJKA

audítor, účtovník, odborný poradca ...viac
Adiks Pozri príspevok
Každý rok v decembri fakturujeme nájomné za plochu na predaj vianočných stromčekov za obdobie 1.12.-23.12. Faktúru vystavujeme každoročne v rovnakej čiastke za rovnako dlhé obdobie prenájmu. V mesiacoch január-november nefakturujeme danej spoločnosti nič, iba v decembri spomínanú faktúru. Jedná sa o opakované dodanie služby podľa par.19 ods.3 zákona o DPH ?
podľa mňa nie.
0 0
Adiks Adiks

Adiks je offline (nepripojený) Adiks

účtovník
KEJKA Pozri príspevok
podľa mňa nie.
Vďaka za odpoveď.
0 0
aktaK aktaK

aktaK je offline (nepripojený) aktaK

prajem vsetkym krásny zaciatok v Novom roku!

... prave sa chystam vystavovat faktury za prenajom nebytovych priestorov na 1. stvrtrok 2011, mozem teda s kludnym svedomim ich vystavit tak, ako sme to robili v roku 2009??

napr. za obdobie 1.Q 2011 vystavim rovno riadnu fakturu:
datum vystavenia: 1.1.11
datum splatnosti: 15.1.11
datum dodania:1.1.11
(platby budu chodit rozne v priebehu celeho kvartalu aj naraz a aj na zalohy...)

t.j., uz nemusim vystavovat zalohove faktury, nasledne faktury za prijatu platbu a na zaver konecne faktury....? je to definitivne, nemusim mat teda obavy vratit sa k staremu systemu? hladam na porade zakon o dph od 1.1.11, ale je tu len minulorocna verzia, prosim, usmernite ma, vopred dakujem!
0 0
Rozalka Rozalka

Rozalka je offline (nepripojený) Rozalka

Spoluvlastníčka "Prvého nitrianskeho medveďária" ...viac
Je to definitívne a nové znenie nájdeš tu http://www.porada.sk/1601950-post28.html
1 0
aktaK aktaK

aktaK je offline (nepripojený) aktaK

rozalka, vrela vdaka... som velmi spokojna, ze je to zasa takto, po starom...
0 0
apo apo

apo je offline (nepripojený) apo

Hurá už je to opäť tak ako sme to chceli mať.

Teraz ale sa musíme vysporiadať s dôsledkami tohoto zmätku.

Za lízing sme v roku 2010 zaplatili 12 splátok. Z jednej lízingovky som dostal 30.12.2010 mail v ktorom mi oznamujú, že evidujú jednu platbu naviac a že ju vracajú naspäť. Ja som zatiaľ odpočítal DPH zo splátok 11x a za december by som teda asi už nemal, aby som bol v roku 2010 v súlade so starým zákonom.

Otázka v roku 2011 sa vraciame do režimu v roku 2009.

Teda mali by sme zaplatiť splátku 13x a odpočítame daň tiež 13x aby sa vrátilo všetko do pôvodných zvyklostí???

Čo vy nato.

Na daňovom seminári som sa na to pýtal. Pani doktorka sa na mňa pozerala nechápavo a odpovedala, že pri odpočte mám mať vždy faktúru v zmysle zákona o DPH. Na poznámku, že je oznámenie z DRSR o akceptovaní postupu z roka 2009 aj v roku 2010 reagovala ako keby takéto usmernenie neexistovalo. Pani doktorka je "baba", ktorá daniarom nič neodpustí a nie je prehnane formálna. Tak tomu vôbec nerozumiem.

apo
Naposledy upravil apo : 02.01.11 at 14:49
0 0
betka betka

betka je offline (nepripojený) betka

apo Pozri príspevok
Info z dnešného semináru k problematike DPH.

Pri cezhraničnom obchode ak sú zálohové platby pri TOVARE nedochádza ku zdaniteľnému plneniu.

Pri službách ÁNO, v rámci EÚ idú do súhrnných výkazov.

apo
Apo, veď toto platí dlho. Staré usmernenie z 11/2008
0 0
apo apo

apo je offline (nepripojený) apo

Áno ja viem, že to platí dlho, ale reagoval som na diskusiu pričom diskutujúcim to nebolo celkom jasné. Odvolávku na seminár som uviedol ako podporu mojej informácie.

apo
0 0
azla azla

azla je offline (nepripojený) azla

apo Pozri príspevok
Hurá už je to opäť tak ako sme to chceli mať.

Teraz ale sa musíme vysporiadať s dôsledkami tohoto zmätku.

Za lízing sme v roku 2010 zaplatili 12 splátok. Z jednej lízingovky som dostal 30.12.2010 mail v ktorom mi oznamujú, že evidujú jednu platbu naviac a že ju vracajú naspäť. Ja som zatiaľ odpočítal DPH zo splátok 11x a za december by som teda asi už nemal, aby som bol v roku 2010 v súlade so starým zákonom.

Otázka v roku 2011 sa vraciame do režimu v roku 2009.

Teda mali by sme zaplatiť splátku 13x a odpočítame daň tiež 13x aby sa vrátilo všetko do pôvodných zvyklostí???

Čo vy nato.

Na daňovom seminári som sa na to pýtal. Pani doktorka sa na mňa pozerala nechápavo a odpovedala, že pri odpočte mám mať vždy faktúru v zmysle zákona o DPH. Na poznámku, že je oznámenie z DRSR o akceptovaní postupu z roka 2009 aj v roku 2010 reagovala ako keby takéto usmernenie neexistovalo. Pani doktorka je "baba", ktorá daniarom nič neodpustí a nie je prehnane formálna. Tak tomu vôbec nerozumiem.

apo
Môj názor k tomuto, podľa mojej skúsenosti s leasingovkou (slsp).
V pôvodnom splátkovom kalendari (2009) sme platili splátky takto:
23.12.2009 - 22.01.2010 ....splatné 23.12. DatumDodania.....23.12
23.01.2010 - 22.02.2010.....splatné 23.01 DD....................23.01

kedže sa potrebovali prispôsobiť novému zákonu, tak poslali nám nový upravený splátkový kalendár od splátkového obdobia 23.01.2010

23.01.2010 - 22.02.2010.....splatné 22.02 DD.....22.02
23.02.2010 - 22.03.2010.....splatné 22.03 DD.....22.03

v podstate presunuli splatnosť splátky z prvého dňa obdobia na posledný a tiež dátum dodania z prvého na posledný.
V r.2010 nám vynechali splátku v januári 2010 a táto bola splatná až 22.2.2010 aj dátum dodania bol 22.2.2010.
V roku 2010 sme mali iba 11 splátok (11 riadkov v splatkovom kalendári) a 11 nárokov na odpočet, lebo splátkový kalendár plní funkciu faktúry.

Apo,
ty by si mal platiť podľa splátkového kalendára, a podľa neho si môžeš odpočítať Dph .

Ako budú postupovať leasingovky v r.2011 - zatiaľ čakám, lebo v zákone je slovíčko najneskôr a oni si môžu vybrať od začiatku splatkového obdobia až po koniec.
Môžu nechať splatkové kalendáre ako ich upravili v r. 2010 a môžu poslať nové. - bude to asi tak, že čo leasingovka, to iný postup (lebo teraz môže byť deň dodania ktorýkoľvek v období splátky a najneskôr posledný) .
Naposledy upravil azla : 03.01.11 at 12:22
2 0
apo apo

apo je offline (nepripojený) apo

Ďakujem alza.

Áno potvrdila si to čo viem.
Chybou lízingovky je to, že celý rok nás nechala platiť. Teraz poslali splátkový kalendár pre rok 2011 a tam je vidieť, že vo februári 2010 vynechali jednu daňovú povinnosť a teda aj jednu splátku.
Keďže sme platili priebežne tak mali vystavovať faktúry na každú prijatú platbu vopred. To nerobili, ale vrátili nám platbu za december. No čo už. Ja v decembri neodpočítam daň a budem to mať v rámci roka O.K. Kašlem DÚ.

Ďakujem.

apo
0 0
beatad beatad

beatad je offline (nepripojený) beatad

Ahojte,
mám splátkový kalendár na nájomné nebyt.priestor.,kde dátum dodania za obdobie 12/2010 je 20.11.2010, zaplatené bolo vždy včas, čiže do 20.,dph uplatnené 20.11.2010
Nový splát.kalendár poslali v januári, kde dátum dodania za 1/2011 je 20.1.2011 a suma je vyššia o 1%(dph).
Nájomné som zaplatila aj 15.12.2010 za obdobie 1/2011 v rovnakej výške ako za 12/2010 hoci podľa splát.kalendára som nemala nič uhrádzať. V januári 2011 musím doplatiť rozdiel kvôli 20%dph.
Kedy mám nárok na odpočet dph za platbu za 1/2011?
Ďakujem
0 0
Lotarka Lotarka

Lotarka je offline (nepripojený) Lotarka

[QUOTE=beatad;1618433]Ahojte,
mám splátkový kalendár na nájomné nebyt.priestor.,kde dátum dodania za obdobie 12/2010 je 20.11.2010, zaplatené bolo vždy včas, čiže do 20.,dph uplatnené 20.11.2010
Nový splát.kalendár poslali v januári, kde dátum dodania za 1/2011 je 20.1.2011 a suma je vyššia o 1%(dph).
Nájomné som zaplatila aj 15.12.2010 za obdobie 1/2011 v rovnakej výške ako za 12/2010 hoci podľa splát.kalendára som nemala nič uhrádzať. V januári 2011 musím doplatiť rozdiel kvôli 20%dph.
Kedy mám nárok na odpočet dph za platbu za 1/2011?
Ďakujem[/QUOT

Ak máte vystavenú faktúru k platbe 15.12.2010 za 01/2011, tak podľa mňa december. A v tom prípade by nebolo potrebné ani nič douhrádzať.
0 0
apo apo

apo je offline (nepripojený) apo

beatad Pozri príspevok
Ahojte,
mám splátkový kalendár na nájomné nebyt.priestor.,kde dátum dodania za obdobie 12/2010 je 20.11.2010, zaplatené bolo vždy včas, čiže do 20.,dph uplatnené 20.11.2010
Nový splát.kalendár poslali v januári, kde dátum dodania za 1/2011 je 20.1.2011 a suma je vyššia o 1%(dph).
Nájomné som zaplatila aj 15.12.2010 za obdobie 1/2011 v rovnakej výške ako za 12/2010 hoci podľa splát.kalendára som nemala nič uhrádzať. V januári 2011 musím doplatiť rozdiel kvôli 20%dph.
Kedy mám nárok na odpočet dph za platbu za 1/2011?
Ďakujem

Ten čo vystavoval faktúry to nerobil dobre.

V roku 2010 sme sa riadili zásadou, že deň dodania pri nájme za december 2010 zo zákona môže byť iba 31.12.2010, žiadny iný pri vystavení faktúry.

Tento deň dodania sa môže zmeniť na iný napríklad niektorý deň v novembri iba v tom prípade, že úhradu nájmu za december zrealizuješ v novembri. Potom ale nehovoríme už o dni dodania na základe zmluvy o nájme ale o dni daňovej povinnosti na základe prijatej úhrady pred dňom dodania služby.

Pre rok 2011 je to správne. Je určený deň dodania 20.1.2011 a tento deň už nezmení ani skorší ani neskorší termín úhrady nájmu. Takže nárok na odpočet je z toho dôvodu v januári.

apo
0 0
beatad beatad

beatad je offline (nepripojený) beatad

Nemám si vyžiadať faktúru za platbu vopred?
Platba 15.12.2010 za nájomné 1/2011- nemajú povinnosť vystaviť faktúru do 15. dní od prijatia platby?
Ďakujem
0 0
apo apo

apo je offline (nepripojený) apo

Ak prijatú platbu v decembri akceptujú ako úhradu za nájom v januári tak áno a na január vystavia dobropis, aby si neodpočítala na základe splátkového kalendára ešte raz.

Doporučujem to konzultovať s prenajímateľom.

apo
1 0
beatad beatad

beatad je offline (nepripojený) beatad

ĎAKUJEM
0 0
Dianao Dianao

Dianao je offline (nepripojený) Dianao

Ja by som sa chcela opýtať, čo všetko sa považuje za opakované dodania? Sú to napr. aj účtovnícke služby, alebo lepenie lietadielok na zmluvu o dielo, vlastne všetky služby, ktoré dodávam dlhšiu dobu, nie len raz? Potom môžem faktúru vystavovať aj za určité obdobie a nemusí to byť kalendárny mesiac?
A čo v prípade, keď mám vystavenú faktúru za obdobie 09.-11.2010 a som štvrťročným platcom DPH? Je to problém, alebo ide o deň dodania, čiže 30.11.2010 a vtedy uplatňujem celú DPH z faktúry?
Ďakujem za vysvetlenie, som tak trochu začiatočník, ale táto téma mi prišla vhodnejšia
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať