Zavrieť

Porady

Kontrola z ASFEU

Ahojte, máme avizovanú kontrolu z Agentúry MŠ SR pre štrukturálne fondy EÚ. Sme zapojený do projektu modernizácie vzdelávacieho procesu. Máte niekto skúsenosti, čo kontrolujú a hlavne z účtovníctva? Vo všeobecnosti nám bolo oznámené "kontrola správnosti účtovania...". Budem vďačná za každý príspevok. Súrne, prídu o 2 dni.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    adi11 je offline (nepripojený) adi11

    adi11
    mcinga Pozri príspevok
    Ahojte, máme avizovanú kontrolu z Agentúry MŠ SR pre štrukturálne fondy EÚ. Sme zapojený do projektu modernizácie vzdelávacieho procesu. Máte niekto skúsenosti, čo kontrolujú a hlavne z účtovníctva? Vo všeobecnosti nám bolo oznámené "kontrola správnosti účtovania...". Budem vďačná za každý príspevok. Súrne, prídu o 2 dni.
    Kontroluju -
    - ci sa ucelovo pridelene financne prostriedky pouzili v sulade s urcenim{zmluva, rozpocet}
    - ucelnost, hospodarnost, efektivnost a ucinne vynakladanie verejnych prostriedkov {zostavy, cerpanie, uctovne doklady-faktury, CP, vykazy..a pod. } v zmysle pravne platnych predpisov

    peterknazeje je offline (nepripojený) peterknazeje

    peterknazeje
    Ked uctovnictvo vediete v sulade so zakonmi, nemusite mat ziadnu obavu z kontroly. Ked pridu kontrolovat "spravnost uctovania", tak zvycajne skontroluju, ci doklady mate zuctovane (jedna zo zakladnych podmienok opravnenosti vydavkov je, aby boli zauctovane) a ci ich mate na analytickych uctoch.

    gdobos1 je offline (nepripojený) gdobos1

    gdobos1
    Dobrý deň,

    taktiež čakáme kontrolu. Mohli by ste napísať čo všetko kontrolovali, ak už to máte za sebou?

    mcinga je offline (nepripojený) mcinga

    mcinga
    Vybrali si na kontrolu 2 žiadosti o platbu. V prvom rade kontrolovali dochádzku zamestnancov zapojených do projektu, monitorovacie správy, pracovné a kumulatívne výkazy, výstupy aktivít, majetok zakúpený v rámci projektu /či má pridelené inventárne číslo a označenie - nálepky/, publicitu a označenie /na verejne prístupných miestach/, že sme zapojený do projektu. Čo sa týka účtovníctva kontrolovali správnosť zaúčtovania. Finančné prostriedky je potrebné viesť na samostatných analytických účtoch, čo som aj mala. Stiahla som hlavnú knihu, čerpanie rozpočtu, obraty účtov. Fyzicky som predkladala faktúry za nakúpené učebné pomôcky a tiež mzdové zostavy.

    Ivča je offline (nepripojený) Ivča

    Ivča
    mcinga Pozri príspevok
    Vybrali si na kontrolu 2 žiadosti o platbu. V prvom rade kontrolovali dochádzku zamestnancov zapojených do projektu, monitorovacie správy, pracovné a kumulatívne výkazy, výstupy aktivít, majetok zakúpený v rámci projektu /či má pridelené inventárne číslo a označenie - nálepky/, publicitu a označenie /na verejne prístupných miestach/, že sme zapojený do projektu. Čo sa týka účtovníctva kontrolovali správnosť zaúčtovania. Finančné prostriedky je potrebné viesť na samostatných analytických účtoch, čo som aj mala. Stiahla som hlavnú knihu, čerpanie rozpočtu, obraty účtov. Fyzicky som predkladala faktúry za nakúpené učebné pomôcky a tiež mzdové zostavy.
    Všetko sedí, my sme mali kontrolu v utorok. Majetok kontrolovali tak, že si zobrali faktúry a išli kus po kuse, či to máme. U mňa ŽoPky kontrolovali všetky. Monitorovaciu správu len poslednú.

    smima je offline (nepripojený) smima

    smima
    mcinga Pozri príspevok
    Vybrali si na kontrolu 2 žiadosti o platbu. V prvom rade kontrolovali dochádzku zamestnancov zapojených do projektu, monitorovacie správy, pracovné a kumulatívne výkazy, výstupy aktivít, majetok zakúpený v rámci projektu /či má pridelené inventárne číslo a označenie - nálepky/, publicitu a označenie /na verejne prístupných miestach/, že sme zapojený do projektu. Čo sa týka účtovníctva kontrolovali správnosť zaúčtovania. Finančné prostriedky je potrebné viesť na samostatných analytických účtoch, čo som aj mala. Stiahla som hlavnú knihu, čerpanie rozpočtu, obraty účtov. Fyzicky som predkladala faktúry za nakúpené učebné pomôcky a tiež mzdové zostavy.
    Dobrý deň. Čakáme aj mi kontrolu z Asfeu. Čítam tu, že vy ste už mali, a že ste mali účtovníctvo v poriadku. Mohli by ste mi pomáhať s tým, že by ste tu napísali ako ste zaúčtovali faktúru a aj mzdy.Za ochotu vám ďakujem.

    mcinga je offline (nepripojený) mcinga

    mcinga
    Postupujem asi takto:
    1. Peniaze z MŠSR prišli v dvoch sumách takto to je uvedené na liste:

    zdroj FK EK suma
    13T1 0912 641009 25000
    13T2 0912 641009 2500
    Tieto finančné prostriedky sme prijali na účet založený ako príjmový, zvlásť k projektu . Previedli ich zriaďovateľovi a ten nám ich vrátil na výdavkový účet .
    A teraz účtovanie:
    1. Príjem peňazí na príjmový účet k projektu. 221 / 357
    2. Odvod zriaďovateľovi 261 / 221, 223 KZ RK / 261 , - 223 / - 357,
    3. Príjem na výdavkový účet k projektu 222 / 357
    4. Financovanie z výd.účtu projektového / 85 %, 10% a 5 %/.

    SR
    5xx / 321
    357 / 693
    321 / 222 KZ RK 85 %
    321 / 222 KZ RK 10 %

    Prostriedky zriadovatela:
    5xx / 321
    321 / 222 KZ RK 5 %
    354 / 691

    7. O túto sumu z projektu, by mal byť navýšený rozpočet
    Skrátene:
    1. Príjem na PRÚ
    221 / 357
    261 / 221
    223 KZ 13T1 RK / 261
    KZ 13T2 RK / 261
    - 223 / - 357

    V prípade, že máte aj výdavkový účet zriadený pre projekt
    2. Prevod z VRÚ na VRÚ projektový
    261 / 222
    222 / 261
    3. Úhrada:
    SR
    5xx / 321
    357 / 693
    321 / 222 KZ 13T1 RK 85 %
    321 / 222 KZ 13T2 RK 10 %

    Prostriedky zriaďovateľa:
    5xx / 321
    321 / 222 KZ 41 RK 5 %
    354 / 691

    Pre účty 354 a 357 mám zriadenú samostatnú analytiku, kde sledujem príjem FP aj ich čerpanie. Čo sa týka miezd - rozdiel v účtovaní je pri výdavku, je potrebné použiť KZ, ktorý určí poskytovateľ.

    smima je offline (nepripojený) smima

    smima
    mcinga Pozri príspevok
    Postupujem asi takto:
    1. Peniaze z MŠSR prišli v dvoch sumách takto to je uvedené na liste:

    zdroj FK EK suma
    13T1 0912 641009 25000
    13T2 0912 641009 2500
    Tieto finančné prostriedky sme prijali na účet založený ako príjmový, zvlásť k projektu . Previedli ich zriaďovateľovi a ten nám ich vrátil na výdavkový účet .
    A teraz účtovanie:
    1. Príjem peňazí na príjmový účet k projektu. 221 / 357
    2. Odvod zriaďovateľovi 261 / 221, 223 KZ RK / 261 , - 223 / - 357,
    3. Príjem na výdavkový účet k projektu 222 / 357
    4. Financovanie z výd.účtu projektového / 85 %, 10% a 5 %/.

    SR
    5xx / 321
    357 / 693
    321 / 222 KZ RK 85 %
    321 / 222 KZ RK 10 %

    Prostriedky zriadovatela:
    5xx / 321
    321 / 222 KZ RK 5 %
    354 / 691

    7. O túto sumu z projektu, by mal byť navýšený rozpočet
    Skrátene:
    1. Príjem na PRÚ
    221 / 357
    261 / 221
    223 KZ 13T1 RK / 261
    KZ 13T2 RK / 261
    - 223 / - 357

    V prípade, že máte aj výdavkový účet zriadený pre projekt
    2. Prevod z VRÚ na VRÚ projektový
    261 / 222
    222 / 261
    3. Úhrada:
    SR
    5xx / 321
    357 / 693
    321 / 222 KZ 13T1 RK 85 %
    321 / 222 KZ 13T2 RK 10 %

    Prostriedky zriaďovateľa:
    5xx / 321
    321 / 222 KZ 41 RK 5 %
    354 / 691

    Pre účty 354 a 357 mám zriadenú samostatnú analytiku, kde sledujem príjem FP aj ich čerpanie. Čo sa týka miezd - rozdiel v účtovaní je pri výdavku, je potrebné použiť KZ, ktorý určí poskytovateľ.
    Veľmi pekne ďakujem

    smima je offline (nepripojený) smima

    smima
    Ahojte !
    Z Asfeu kontrolovali nám zúčtovanie zálohovej platby za rok 2010 a vyčíslili ako neoprávnený výdavok 50 €. Túto sumu musíme vrátiť na účet pre projektové peniaze. Vedeli by ste mi poradiť ako to zaúčtovať.
    Ďakujem.
    mcinga Pozri príspevok
    Postupujem asi takto:
    1. Peniaze z MŠSR prišli v dvoch sumách takto to je uvedené na liste:

    zdroj FK EK suma
    13T1 0912 641009 25000
    13T2 0912 641009 2500
    Tieto finančné prostriedky sme prijali na účet založený ako príjmový, zvlásť k projektu . Previedli ich zriaďovateľovi a ten nám ich vrátil na výdavkový účet .
    A teraz účtovanie:
    1. Príjem peňazí na príjmový účet k projektu. 221 / 357
    2. Odvod zriaďovateľovi 261 / 221, 223 KZ RK / 261 , - 223 / - 357,
    3. Príjem na výdavkový účet k projektu 222 / 357
    4. Financovanie z výd.účtu projektového / 85 %, 10% a 5 %/.

    SR



    5xx / 321
    357 / 693
    321 / 222 KZ RK 85 %
    321 / 222 KZ RK 10 %

    Prostriedky zriadovatela:
    5xx / 321
    321 / 222 KZ RK 5 %
    354 / 691

    7. O túto sumu z projektu, by mal byť navýšený rozpočet
    Skrátene:
    1. Príjem na PRÚ
    221 / 357
    261 / 221
    223 KZ 13T1 RK / 261
    KZ 13T2 RK / 261
    - 223 / - 357

    V prípade, že máte aj výdavkový účet zriadený pre projekt
    2. Prevod z VRÚ na VRÚ projektový
    261 / 222
    222 / 261
    3. Úhrada:
    SR
    5xx / 321
    357 / 693
    321 / 222 KZ 13T1 RK 85 %
    321 / 222 KZ 13T2 RK 10 %

    Prostriedky zriaďovateľa:
    5xx / 321
    321 / 222 KZ 41 RK 5 %
    354 / 691

    Pre účty 354 a 357 mám zriadenú samostatnú analytiku, kde sledujem príjem FP aj ich čerpanie. Čo sa týka miezd - rozdiel v účtovaní je pri výdavku, je potrebné použiť KZ, ktorý určí poskytovateľ.
    mcinga - môžeš mi tvoj email? Chcela by som sa ťa niečo konkrétne opýtať a požiadať o radu. Veľmi pekne ďakujem. Alebo, napíš mi ty: kubatkova.daniela@gmail.com .

    editasara je offline (nepripojený) editasara

    editasara
    Mňa by zaujímalo, ako ste boli ocenení a odmenení za to, že ste účtovali projekt. Nie je to ľahké - aspoň si myslím, a práce je oveľa oveľa viac, aké merítko? Ďakujem

    Irona je offline (nepripojený) Irona

    Irona
    Naša škola sa zapojila do projektu "Vzdelávaním pedagog. zamestnancov k inklúzii marginalizovaných rómskych komunít", skrátene MRK. Počiatočné nadšenie vedenia školy z toho, že v rámci projektu získame nejakú techniku (interaktívne tabule, didaktický materiál, ...), vystriedalo zúfalstvo nás ekonómiek (mzdárka + účtovníčka), keďže všetka administratíva (odosielanie zmlúv, výkazov, štatistík, ich rozmnožovanie, ...a nie jednému koordinátorovi projektu, lebo tí sa menia hádam už každých desať dní a tuším si agendu neodovzdávajú) nepočítajúc výpočet miezd a účtovanie projektu, je na našich pleciach. Keď sme sa ozvali realizátorovi tohto projektu, že s tým projektom je roboty ako na kostole a robíme to asi pre naše modré oči, bolo nám oznámené, že s ekonomickým zamestnancom školy môže byť uzatvorená zmluva, ale nie na celé trvanie projektu a ďalším kritériom bol počet dohodárov (keďže v rámci projektu budú fungovať aj záujmové útvary). No a podľa počtu dohodárov je odstupňované, koľko hodín na dohodu o pracovnej činnosti mesačne bude tomuto ekonómovi zaplatené. Ale len s jednou ekonómkou. To, že mzdárka musí vypočítať mzdy pre týchto dohodárov a 2 pedagog. asistentov (ktorých sme museli v rámci projektu zamestnať a ich mzda bude refundovaná), zrealizovať výplatu, uhradiť odvody do poisťovní, ..., a účtovníčka viesť osobitné účtovníctvo realizácie projektu..., archivovať dokumentáciu súvisiacu s implementáciou projektu, je podľa nich samozrejmé. Alebo sa my ekonómky pobijeme o tú mizivú odmenu, ktorú navrhli za hodinu práce? Pritom, keď sme si to odsledovali, tak nad celou administráciou strávime viac času, ako by podľa počtu dohodárov zaplatili hodiny. A to sme ešte nepočítali mzdy, nevykonávali výplatu miezd, neúčtovali. A nezabúdajme na fakt, že tak mzdový ako aj účtovný softvér si musíme na túto situáciu pripraviť.
    Podľa zmluvy finančné prostriedky, ktorými budú škole refundované mzdy pedagogických asistentov vo forme transferu, sú výlučne určené na navýšenie mzdových prostriedkov ekonomickej klasifikácie 610, 620 a 640. To, že v zmysle zákonníka práce im musíme poskytnúť stravu alebo aspoň stravné poukážky, príp. že z každej mzdy sa na základe zákona o sociálnom fonde utvára prídel do SF - teda všetko EK 630, na to v zmluve nemysleli a ani to refundovať nebudú. A aj každomesačné odosielanie dokladov predsa niečo stojí!!!

    editasara je offline (nepripojený) editasara

    editasara
    Akože povie mi jeden človek, či je toto všetko normálne? Alebo založíme spolok "dobrovoľníkov"?

    Irona je offline (nepripojený) Irona

    Irona
    editasara, ako dlho pracuješ vo verejnej správe, v rozpočtovke, v škole? Len človek, ktorý je v nej zamestnaný menej ako rok nevie, že nepedagogický pracovník je ten posledný, na ktorého sa myslí čo sa týka mzdového ohodnotenia. Roboty naňho naváľať to áno. Však kedy naposledy nám bola upravená základná stupnica platových taríf zo zákona 553/2003? Sú to už tri roky, či viac?

    editasara je offline (nepripojený) editasara

    editasara
    Akože človek, ktorý to všetko robí má v rozpočte celkovú cenu práce 6 - 7,- €? Je to vôbec normálne????? To tí, čo to schvaľujú, akože vedia, čo schvaľujú? Alebo ja som z iného vesmíru?
    A s tým sa už nedá nič robiť?

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.