Problém je v tom, že zákon o archivácii rieši povinnú archiváciu dokumentov v štátnej správe, ale SVB je subjekt, ktorý nemá povinnosť vytvárať archív, avšak pre činnosť SVB je taktiež dôležité niektoré doklady archivovať. Účtovne doklady rieši zákon o účtovníctve a z neho by sa dali odvodiť niektoré časti. Vzhľadom na skutočnosť, že história SVB sa začala písať niečo pred rokom 2000, nenašiel som nikde uspokojivé riešenie o archivácii a skartácii dokladov SVB. Som predsedom SVB jedenásty rok v bytovom dome len so šiestimi bytmi, ale aj tak už mám doklady v šestnástich veľkých fascikloch a zaberajú mi miesto viac ako poldruha metra v byte, takže je už načase začať "odtučňovaciu kúru". Aj keď o činnosti SVB rozhodujú samotní členovia, je tu dilema, čo a kedy vyradiť a čo - okrem základných dokumentov ponechať. Preto hľadám pomoc a radu hlavne u ľudí, ktorí majú tie isté problémy, pretože štátne organizácie poskytujú len všeobecné odporúčania, ktoré aj tak nie sú pre SVB záväzné.