Zavrieť

Porady

Poisťovňa mi nechce uhradiť náhradu škody

Stala som sa účastníčkou dopravnej nehody, keď som prechádzala po hlavnej ceste na mojej 10.r. Felícii zboku z chodníka do mňa nacúvalo BMW. Po dohode s vinníkom nehody sme nevolali políciu ( asi môj veľký omyl), spísali sme záznam o nehode, kontaktovala som telefonicky svoju poisťovňu následne v ten istý deň mi škodu nafotil pracovník Slovexpertu. Kooperativa, v ktorej mám PZP ja aj vinník nemá v našom meste likvidátora. Po odovzdaní všetkých podkladov, vrátane predfaktúry na opravu ( cca 900 €, prelomené dvere a poškodený blatník) som dnes dostala nasledovné stanovisko: " .. preverili sme postup likvidátora a oznamujeme Vám, že naše stanovisko je nemenné, Podľa §4 bod 2 zákona 361/2001 o PZP poistený má právo, aby poisťovateľ za neho uhradil poškodenému uplatnené a preukázané nároky na náhradu škody. Podľa §799 OZ je poškodený povinný tento nárok preukázať. Do dnešného dňa nebolo preukázané , že poškodenie pravých dverí bolo spôsobené vozidlom nášho poisteného. Rozsah a výška poškodenia Vášho vozidla sa nezhoduje s poškodením vozidla nášho poisteného...." Náhradu škody som chcela z PZP vinníka ...
Neviem , čo mám ďalej robiť ... má znysel sa odvolávať voči rozhodnutiu poisťovne? Alebo si mám vymáhať škodu priamo od vinníka súdnou cestou? On svoju vinu uznal, podpísal mi aj záznam o nehode len neviem či to súdu bude stačiť.
Dopredu ďakujem za každú dobrú a rýchlu radu :-) .
Jana
Usporiadat
bubkoch bubkoch

bubkoch je offline (nepripojený) bubkoch

JAJA11 Pozri príspevok
Lenže ona práve chcela náhradu škody podľa tabuliek, že si to dá opraviť, poisťovňa jej takúto možnosť nedala. Kázala jej len dať si urobiť kalkuláciu u toho, kto jej bude robiť opravu (kedže nikoho nepozná, obrátila sa na autorizovaný servis) a ten vypracoval ponuku a tú zaniesla do poisťovne. Poisťovňa jej oznámila, že si má dať tam spraviť opravu. Keď sa kolegyňa spýtala ako to bude potom s náhradou škody, tak jej nechceli vôbec povedať ako to je. Keď sa pýtala, či je toto riešenie pre ňu výhodnejšie, tak povedali, že áno. Lenže ak si má sama doplatiť za opravu a tá oprava nezvýšila trhovú cenu jej auta, tak potom jej vznikla škoda A je to absolútne nespravodlivé a platenie PZP je len zdieraním ľudí.
pozri, v poistovnictve v kazdom produkte plati jednoducha rovnica:
suma poistneho = poistne plnenia + naklady poistovne

takze za sucasne poistne dostanes preplatenu skutocnu skodu, nie naklady na uvedenie do povodneho stavu
ak by sa mali plnit 100% naklady na opravu, muselo by to byt zohladnene v poistnom, cize by muselo byt logicky o dost vyššie ... tak si vyber ... za malo penazi malo muziky ...
0 0
JAJA11 JAJA11

JAJA11 je offline (nepripojený) JAJA11

bubkoch Pozri príspevok
pozri, v poistovnictve v kazdom produkte plati jednoducha rovnica:
suma poistneho = poistne plnenia + naklady poistovne

takze za sucasne poistne dostanes preplatenu skutocnu skodu, nie naklady na uvedenie do povodneho stavu
ak by sa mali plnit 100% naklady na opravu, muselo by to byt zohladnene v poistnom, cize by muselo byt logicky o dost vyššie ... tak si vyber ... za malo penazi malo muziky ...
Ale poistne plnenie je uvedenie vozidla do pôvodného stavu. To auto bude v rovnakom stave ako bolo pred haváriou, nič sa mu nezlepší, nebude mať lepší výkon, nižšiu spotrebu, nebude mať vyššiu hodnotu. Je stále rovnaké a ak by ho predávala, tak zaň dostane ešte menej ako zaň zaplatila. Ak chce poisťovňa ušetriť, má mať zmluvy so servismi, ktoré takúto službu robia (vymenia za staré dvere a urobia lacnejšiu opravu) a nasmerovať zákazníkov do takýchto servisov. Ak tak nerobia, mali by podľa mňa zaplatiť plnú sumu. Ak chcú šetriť, tak sa musia aj oni pričiniť, aby niečo ušetrili. Kolegyňa takýto servis nehľadala, nevyzná sa v tom a toto je autorizovaný servis.
Poisťovňa vôbec nemala snahu vyriešiť situáciu tak, aby ju to nič nestálo...
0 0
Ice dive Ice dive

Ice dive je offline (nepripojený) Ice dive

JAJA11 Pozri príspevok
Ale poistne plnenie je uvedenie vozidla do pôvodného stavu. To auto bude v rovnakom stave ako bolo pred haváriou, nič sa mu nezlepší, nebude mať lepší výkon, nižšiu spotrebu, nebude mať vyššiu hodnotu. Je stále rovnaké a ak by ho predávala, tak zaň dostane ešte menej ako zaň zaplatila. Ak chce poisťovňa ušetriť, má mať zmluvy so servismi, ktoré takúto službu robia (vymenia za staré dvere a urobia lacnejšiu opravu) a nasmerovať zákazníkov do takýchto servisov. Ak tak nerobia, mali by podľa mňa zaplatiť plnú sumu. Ak chcú šetriť, tak sa musia aj oni pričiniť, aby niečo ušetrili. Kolegyňa takýto servis nehľadala, nevyzná sa v tom a toto je autorizovaný servis.
Poisťovňa vôbec nemala snahu vyriešiť situáciu tak, aby ju to nič nestálo...
ukáž mi prosím ťa jeden servis, ktorý drží sklad starých dielov na rôzne druhy vozidiel a robia opravy tak, aby boli klient spokojný... (áno na vrakovisku sa dá zohnať, len treba mať čas...). Žiaden servis nemá sklad náhradných dielov, aj keď ideš do autorizovaného servisu na akúkoľvek opravu sa musíš objednať lebo oni ďalej objednávajú potrebné náhradné diely...

za ďalšie, PZP nie je výmyseľ poisťovní... ale zákona konkrétne občianskeho zákonníka, ktorí hovorí, že na poistení sa nemá zbohatnúť a plnenie poisťovne má zodpovedať skutočnej škode, nie nákladom na opravu... t.j. ak by si známa šla na vrakovisko zohnala odobné 10 ročné dvere, mala by škodu preplatenú v plnej výške, nakoľko na prácu a lak sa amortizácia nevzťahuje...

za ďalšie autá sú veľmi zlá investícia, ak sa ho rozhodne predávať v jednom kuse určite ho draho nepredá, a nikoho nezaujíma či dvere na danom aute majú rok dva alebo 10 rokov, každý sa na to pozerá ako celok, ak by to auto však predávala po častiach tak za tie nové dvere dostane určite viac ako keby predávala 10 ročné... (síce je to nereálne, predávať po častiach auto urobí to možno jeden zo 100 ľudí, ale je to tak...).
0 0
JAJA11 JAJA11

JAJA11 je offline (nepripojený) JAJA11

Ice dive Pozri príspevok
ukáž mi prosím ťa jeden servis, ktorý drží sklad starých dielov na rôzne druhy vozidiel a robia opravy tak, aby boli klient spokojný... (áno na vrakovisku sa dá zohnať, len treba mať čas...). Žiaden servis nemá sklad náhradných dielov, aj keď ideš do autorizovaného servisu na akúkoľvek opravu sa musíš objednať lebo oni ďalej objednávajú potrebné náhradné diely...

za ďalšie, PZP nie je výmyseľ poisťovní... ale zákona konkrétne občianskeho zákonníka, ktorí hovorí, že na poistení sa nemá zbohatnúť a plnenie poisťovne má zodpovedať skutočnej škode (a toto celý čas tvrdím aj ja), nie nákladom na opravu... t.j. ak by si známa šla na vrakovisko zohnala odobné 10 ročné dvere, mala by škodu preplatenú v plnej výške, nakoľko na prácu a lak sa amortizácia nevzťahuje...

za ďalšie autá sú veľmi zlá investícia, ak sa ho rozhodne predávať v jednom kuse určite ho draho nepredá, a nikoho nezaujíma či dvere na danom aute majú rok dva alebo 10 rokov, každý sa na to pozerá ako celok, ak by to auto však predávala po častiach tak za tie nové dvere dostane určite viac ako keby predávala 10 ročné... (síce je to nereálne, predávať po častiach auto urobí to možno jeden zo 100 ľudí, ale je to tak...).


Ale potom jej mala poisťovňa ponúknuť možnosť vyplatenia podľa tabuliek a to nechceli, ako tvrdí chobot, že sa to dá. Asi som sa mala pýtať skôr a poradiť jej tie tabuľky, len si myslím, že poisťovňa sa bála, že by na tom mohla zbohatnúť. Mala možnosť si to dať opraviť známemu a ten by od nej zobral iba za lakovanie, ale nedal by jej doklad o oprave a jej by určite zostali peniaze ešte aj na vyplatenie auta Ale oni rozhodli, že si to má dať do tohto servisu. Myslím, že by mali zaplatiť všetku škodu, ktorá jej vznikla. Pri tomto spôsobe jej vznikne škoda v dôsledku amortizácie.... Takže o zbohatnutí sa pri takomto riešení nedá vôbec hovoriť. No som zvedavá ako to dopadne, auto by malo byť teraz niekedy hotové

A poisťovňa z obavy aby na tom nezbohatla kolegyňa, vybrala podľa mňa drahšie riešnie nielen pre kolegyňu, ale aj pre seba
Naposledy upravil JAJA11 : 02.11.11 at 12:57
0 0
Chobot Chobot

Chobot je offline (nepripojený) Chobot

JAJA11 Pozri príspevok
Lenže ona práve chcela náhradu škody podľa tabuliek, že si to dá opraviť, poisťovňa jej takúto možnosť nedala. Kázala jej len dať si urobiť kalkuláciu u toho, kto jej bude robiť opravu (kedže nikoho nepozná, obrátila sa na autorizovaný servis) a ten vypracoval ponuku a tú zaniesla do poisťovne. Poisťovňa jej oznámila, že si má dať tam spraviť opravu. Keď sa kolegyňa spýtala ako to bude potom s náhradou škody, tak jej nechceli vôbec povedať ako to je. Keď sa pýtala, či je toto riešenie pre ňu výhodnejšie, tak povedali, že áno. Lenže ak si má sama doplatiť za opravu a tá oprava nezvýšila trhovú cenu jej auta, tak potom jej vznikla škoda A je to absolútne nespravodlivé a platenie PZP je len zdieraním ľudí.
A ešte by som doplnila. Jedná sa síce o 10-ročné auto, ale málo používané a dvere boli bez akejkoľvek korózie, to auto pred nehodou vyzeralo tak na 3 roky. Takže o zvyšovaní ceny auta sa nedá vôbec hovoriť. Ona by tam radšej mala tie staré, tie nové nepotrebovala. Dvere však boli poškodené tak, že sa museli vymeniť (bola v nich diera). A ona plánovala, že si ich dá opraviť známemu, ale to by bola iba priateľská výpomoc, nemala by na to doklady a na to poisťovňa nepristúpila.
Nič si s tým nepomôžeš. Je to tak a hotovo.

Treba mať na pamäti, že účelom poistenia nie je úplne nahradiť celú škodu tak, aby poistený nemal žiadne náklady. Ako napísal bubkoch - je to jednoduchá rovnica. Poisťovňa nemôže vyplatiť viac, než prijme na poistnom. Jedine ak by zvýšila poistné. NA to slúži havarijné poistenie. Keby ho mala, tak by jej nahradili celú faktúru (bez spoluúčasti). Lenže ľudia chcú PZP s čo najnižším poistným a to im poisťovne ponúknu - ale za rôznych výluk a obmedzení. Aj tá známa má určite takú PZP, kde platí čo najmenej. Veď z PZP sa nehradí škoda poisteného, ale cudzia!

A aj to je dobré, že je PZP aspoň v takej forme, ako je. Predstav si, že by PZP neexistovalo. Keby jej ten, čo škodu spôsobil, nič neuhradil, musela by si celú škodu hradiť z vlastných peňazí. Takto jej poisťovňa aspoň zmierni stratu. Ber to z tejto stránky. Lepšie aspoň niečo, ako vôbec nič. Bohužiaľ život (teda myslím tým jazdenie na aute) prináša určité riziká a je len na majiteľovi auta, ako si tieto riziká pokryje. Nech mi netvrdí, že doteraz nevedela o tom, že z PZP sa nehradí celá škoda. Ak o tom vedela, jazdila s tým rizikom. Ja som si napr. to riziko pokryl havarijným poistením.
0 0
JAJA11 JAJA11

JAJA11 je offline (nepripojený) JAJA11

Chobot Pozri príspevok
Nič si s tým nepomôžeš. Je to tak a hotovo.

Treba mať na pamäti, že účelom poistenia nie je úplne nahradiť celú škodu tak, aby poistený nemal žiadne náklady. Ako napísal bubkoch - je to jednoduchá rovnica. Poisťovňa nemôže vyplatiť viac, než prijme na poistnom. Jedine ak by zvýšila poistné. NA to slúži havarijné poistenie. Keby ho mala, tak by jej nahradili celú faktúru (bez spoluúčasti). Lenže ľudia chcú PZP s čo najnižším poistným a to im poisťovne ponúknu - ale za rôznych výluk a obmedzení. Aj tá známa má určite takú PZP, kde platí čo najmenej. Veď z PZP sa nehradí škoda poisteného, ale cudzia!

A aj to je dobré, že je PZP aspoň v takej forme, ako je. Predstav si, že by PZP neexistovalo. Keby jej ten, čo škodu spôsobil, nič neuhradil, musela by si celú škodu hradiť z vlastných peňazí. Takto jej poisťovňa aspoň zmierni stratu. Ber to z tejto stránky. Lepšie aspoň niečo, ako vôbec nič. Bohužiaľ život (teda myslím tým jazdenie na aute) prináša určité riziká a je len na majiteľovi auta, ako si tieto riziká pokryje. Nech mi netvrdí, že doteraz nevedela o tom, že z PZP sa nehradí celá škoda. Ak o tom vedela, jazdila s tým rizikom. Ja som si napr. to riziko pokryl havarijným poistením.
Ak si uzavriem nízke PZP, musím počítať s tým, že ma bude poškodený naháňať, aby som mu uhradila škodu, ktorá mu vznikla na aute vďaka mojej nepozornosti. Zdá sa mi nelogické, aby si poistník, ktorý ručí za škodu mohol vybrať lacnejšie PZP. Tak potom by jej ten rozdiel mať uhradiť ten, kto to spôsobil. Veď ak ja nemám absolútne vinu, tak prečo mám platiť za chybu druhého... To je čo za spravodlivosť.... Veď ten vinník je na tom nakoniec celkom dobre, zaplatil nízke PZP, a druhá strana má oči pre plač
0 0
mlisa mlisa

mlisa je offline (nepripojený) mlisa

Chobot Pozri príspevok
Predstav si, že by PZP neexistovalo. Keby jej ten, čo škodu spôsobil, nič neuhradil, musela by si celú škodu hradiť z vlastných peňazí. Takto jej poisťovňa aspoň zmierni stratu.
To je dosť zjednnodušený pohľad na vec. "Keby jej ten čo škodu spôsobil nič neuhradil" by totiž platilo len v prípade keby jednoducho nemal z čoho. Existenciou PZP sa len zjednodušil proces a odbremenili súdy, ale základný cieľ - nahradiť vzniknutú škodu stále ostáva.
Inak na margo toho ako nie je možné chcieť uhradiť celé náklady na opravu a to neustále omieľania amortizácie a zhodnotenia nabúraného vozidla - nerozumiem prečo v čechách tento problém nie je.
http://www.pomocposkozenym.cz/pravni-poradenstvi
len par príkladov, kedy to doplatiť išlo, len stačilo správne argumentovať a mať veci podložené posudkom. Inak aj český ústavný súd sa už vyjadril, že nový náhradný diel nie je zhodnotenie vozidla, pretože vozidlo ako celok haváriou stráca hodnotu... takže amortizácia nie je vždy ok, ale treba každú opravu a každé vozidlo posudzovať ako celok... a najma poškodený nemá doplácať na porušenie povinností niekoho iného (tj spôsobenie dopravnej nehody). Ale u nás sa do týchto sporov nejako nikomu nechce, všeobecne sa drží postoj ako v tejto diskusii... proste to tak funguje, zmierte sa tým, škodu vám poisťovňa nikdy neuhradí celú. Pardon, ale to je blbosť.
2 0
JAJA11 JAJA11

JAJA11 je offline (nepripojený) JAJA11

mlisa Pozri príspevok
To je dosť zjednnodušený pohľad na vec. "Keby jej ten čo škodu spôsobil nič neuhradil" by totiž platilo len v prípade keby jednoducho nemal z čoho. Existenciou PZP sa len zjednodušil proces a odbremenili súdy, ale základný cieľ - nahradiť vzniknutú škodu stále ostáva.
Inak na margo toho ako nie je možné chcieť uhradiť celé náklady na opravu a to neustále omieľania amortizácie a zhodnotenia nabúraného vozidla - nerozumiem prečo v čechách tento problém nie je.
http://www.pomocposkozenym.cz/pravni-poradenstvi
len par príkladov, kedy to doplatiť išlo, len stačilo správne argumentovať a mať veci podložené posudkom. Inak aj český ústavný súd sa už vyjadril, že nový náhradný diel nie je zhodnotenie vozidla, pretože vozidlo ako celok haváriou stráca hodnotu... takže amortizácia nie je vždy ok, ale treba každú opravu a každé vozidlo posudzovať ako celok... a najma poškodený nemá doplácať na porušenie povinností niekoho iného (tj spôsobenie dopravnej nehody). Ale u nás sa do týchto sporov nejako nikomu nechce, všeobecne sa drží postoj ako v tejto diskusii... proste to tak funguje, zmierte sa tým, škodu vám poisťovňa nikdy neuhradí celú. Pardon, ale to je blbosť.
Ja si myslím presne toto isté, len tam sú prípady vo vyššej cene, človeku sa zvyčajne nechce ísť do sporu so silnejšou poisťovňou, aj keď si myslí, že poisťovňa nemá pravdu....
0 0
mahony1 mahony1

mahony1 je offline (nepripojený) mahony1

mlisa Pozri príspevok
To je dosť zjednnodušený pohľad na vec. "Keby jej ten čo škodu spôsobil nič neuhradil" by totiž platilo len v prípade keby jednoducho nemal z čoho. Existenciou PZP sa len zjednodušil proces a odbremenili súdy, ale základný cieľ - nahradiť vzniknutú škodu stále ostáva.
Inak na margo toho ako nie je možné chcieť uhradiť celé náklady na opravu a to neustále omieľania amortizácie a zhodnotenia nabúraného vozidla - nerozumiem prečo v čechách tento problém nie je.
http://www.pomocposkozenym.cz/pravni-poradenstvi
len par príkladov, kedy to doplatiť išlo, len stačilo správne argumentovať a mať veci podložené posudkom. Inak aj český ústavný súd sa už vyjadril, že nový náhradný diel nie je zhodnotenie vozidla, pretože vozidlo ako celok haváriou stráca hodnotu... takže amortizácia nie je vždy ok, ale treba každú opravu a každé vozidlo posudzovať ako celok... a najma poškodený nemá doplácať na porušenie povinností niekoho iného (tj spôsobenie dopravnej nehody). Ale u nás sa do týchto sporov nejako nikomu nechce, všeobecne sa drží postoj ako v tejto diskusii... proste to tak funguje, zmierte sa tým, škodu vám poisťovňa nikdy neuhradí celú. Pardon, ale to je blbosť.
Super prispevok a vdaka za tu linku. Pozrel som to a naozaj, na Slovensku mame co dohanat. Skoro 2/3 tych pripadov skoncilo tak, ze poistovna zmenila nazor akonahle obdrzala zalobu o nahradu skody - a zalovanu ciastku vyplatila este pred zacatim sudu :-)

Dokonca to vyzera tak, ze ak je vase vozidlo po nehode, (ktoru ste nezavinili), nepojazdne, dajte ho odtiahnut a az do uhradenia skody pouzivajte vozidlo rovnakeho typu z pozicovne. Poistovna ma podla tychto uspesnych pripadov v Cesku povinnost uhradit vam aj vzniknute naklady za odtiahnutie a pozicanie nahradneho vozidla... pretoze tieto naklady vam vznikli v bezprostrednej suvislosti s nehodou, ktoru ste nezavinili. Len si treba dat pozor, aby sme vybrali pozicivnu, co ma primerane ceny.

Kedy to zacneme robit takto aj my tu na Slovensku?

Krasny priklad z tej stranky:
================================
Případ poškozeného S.H., projednávaný u Městského soudu v Brně pod sp.zn. 213 C 30/2009, žalovaný Triglav pojišťovna, a.s.
Poškozený se díky naší pomoci domohl doplatku ve výši 25.340,- Kč.
V daném případě pojišťovna odmítla uhradit v plném rozsahu náklady na půjčovné náhradního vozidla s tím, že neuhradila 25.340,-- Kč. Po konzultaci poškozeného s právním zástupcem bylo zjištěno, že pojišťovně trvalo 30 dnů, než uhradila totální škodu na vozidle poškozeného, přičemž totální škodu zjistila sama pojišťovna prostřednictvím svého technika. Poškozený si navíc zapůjčil vozidlo stejné kategorie, jako jeho poškozené vozidlo, za obvyklou cenu a na přiměřenou dobu. Proto se rozhodl vymáhat doplatek soudní cestou a pojišťovna po podání žaloby přistoupila k úhradě celé žalované částky před samotným soudním projednáním.
================================
0 0

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať