Nadväzujem na môj príspevok č.60
Otázka
Dobrý deň ,
dovoľujem si touto cestou požiadať o vyjadrenie k používaniu registračnej pokladnice od 1.1.2012.
Vykonávam podnikateľskú činnosť a vykonávam činnosť tlačiarenských služieb, ktorá pozostáva z ofsetovej tlače a v budúcnosti bude pozostávať aj z farebnej digitálnej nízko nákladovej tlače napr:
vizitky , tlačivá , knihy, brožúry,prospekty, plagáty ,letáky ,periodická a neperiodická tlač ,oznámenia,pozvánky ,svadobné oznámenia iné tlačoviny a záverečné knihárske spracovanie .
Na stránke DRSR som v najnovších informáciách pre verejnosť našla Vypracované otázky a odpovede , ktoré citujem :
Otázky a odpovede
k problematike používania elektronickej registračnej pokladnice (ERP)
po 1.1.2012
ZO stránky DRSR - vydané október 2011
12. Otázka:
Ak podnikateľ vyrába a montuje, opravuje a udržiava okná, žalúzie a rolety na okná alebo podniká v oblasti služieb ako sú vedenie účtovníctva, poradenské služby, poskytuje zákazníkom tlač vizitiek, rôznych tlačovín, svadobných oznámení, vzťahuje sa na neho povinnosť používať ERP ?
Odpoveď:
Zoznam služieb, na ktoré sa vzťahuje povinnosť evidencie tržieb v ERP je taxatívne vymedzený v prílohe č. 1 zákona o ERP. Vzhľadom na to, že medzi týmito službami nie sú činnosti spojené s výrobou, montážou opravou a údržbou okien, žalúzií a roliet na okná, vedenie účtovníctva, poradenské služby, tlač vizitiek, rôznych tlačív, svadobných oznámení, pri ich poskytovaní nie je povinnosť používať ERP.
Podľa uvedeného mám za to , že poskytujem zákazníkovi služby , ktoré nie sú v Prílohe č. 1 taxatívne uvedené .
Avšak mýli ma jedna vec a to pohľad na Zákon o používaní registračných pokladníc účinný od 1.1.2012 - naše služby sa síce nenachádzajú v prílohe č. 1 zákona o registračných pokladniciach, avšak mýli ma pohľad na Zákon o dani z pridanej hodnoty , kde výstup mojich služieb vo forme tlačovín vyššie uvedených resp. výroby podľa Metodického pokynu DRSR k posúdeniu tlačiarenských výkonov a určeniu miesta dodania tlačiarenských výkonov v zmysle zákona č.222/2004 Z.z. o dani z pridanej hodnoty v znení neskorších predpisov ,sa považujú už za dodanie tovar .
Čiže,ak to zjednušene poviem, tak z pohľadu Zákona o používaní RP poskytujem službu , ale z pohľadu zákona o DPH predávam tovar .
Citácia z Metodického pokynu DPH
1.1. Dodanie tovaru
Najbežnejšou situáciou je, keď zákazník poskytne originál (rukopis, CD, diskety, a pod.) a požiada tlačiara (vydavateľa) na vykonanie tlače (vydania). V takomto prípade tlačiar (vydavateľ) vykoná dodanie tovaru ( kníh, brožúr, novín a pod. ) v zmysle § 8 ods. 1 písm. a) zákona o DPH. V tomto prípade tlačiar ( vydavateľ) zabezpečuje vo vlastnej réžii všetok potrebný materiál. Ja som si vedomá , že sa jedná o dva osobitné predpisy, ale predsa ma to mýli a nechcem v budúcnosti ,aby prišlo k nejakému nedorozumeniu pri daňovej kontrole , pokiaľ registračnú pokladnicu na úhradu faktúr v hotovosti nebudem používať , nakoľko podľa vyššie uvedených Otázok a odpovedí v citácii,nie som povinná RP ani používať, nakoľko moje služby nie sú uvedené v prílohe č.1 Zákona o používaní RP.
Z vyššie uvedených dôvodov Vás prosím o Vaše vyjadrenie , či pri mojej podnikateľskej činnosti v prípade prijatia platby za úhradu faktúry som povinná registračnú pokladnicu od 1.1.2012 používať , alebo nie som povinná používať.
Ďakujem a zostávam s pozdravom .
Naposledy upravil Zita5 : 16.11.11 at 12:59