Zavrieť

Porady

sýty hladnému neverí

Pekný deň všetkým.Poraďáci neviem síce či píšem do správnej rubriky ale ak nie tak sa ospravedlňujem.Poraďte mi ako spraviť s 8 roč.synom d.ú.kde mu učiteľka nakázala aby sa pýtal rodičov a zapísal to do zošita čo je to ,,sýty hladnému neverí" ,čo to znamená,kedy to vzniklo kto to vymyslel,prečo sa to hovorí a všetky podrobnosti o tom.Rozum sa mi zastavuje prečo to až tak treba rozoberať.Aj som synovi vysvetlila,že je to príslovie a čo približne znamená ale ani ja sama neviem ako vzniklo a kto ho vymyslel a teraz má syn kôli tomu dostať poznámku?Vie mi niekto poradiť? Ďakujem.
Usporiadat
Téma je uzavretá.
logomania logomania

logomania je offline (nepripojený) logomania

Pre Sirvernolu Citujem Ťa „A čo si decko lepšie osvojí – informáciu naservírovanú na tácke, alebo takú, na zisťovaní ktorej museli sami zapracovať? Myslím, že to je bezdebaty.
Nemá zmysel im stále predkladať hotové poznatky, musia na tom zapracovať sami“
Ja som predsa nepísala, že deti majú robiť len úlohy, ktoré dostanú na tácke hotové a majú zopakovať to, čo bolo na hodine. Ak dávam nejakú problémovú úlohu musím si byť istá, že to riešenie a dostupnosť bude vedieť väčšina detí zistiť samostatne a nebude musieť celá rodina zisťovať "čo tým autor teda učiteľ myslel".

Nemám rada učiteľov - kolegov, ktorí trvajú len na svojom riešení a iné, ktoré urobí dieťa jednoducho zavrhne. Dieťa, ktoré je kreatívne nájde aj iné riešenie ako ukázala učiteľka. Môj vnuk chodí do 4.roč. ZŠ pre talentované deti, a učiteľka ho vyhrešila a čo je horšie povedala, že jeho riešenie je nesprávne (namiesto toho aby ho pochválila, že si vedel úlohu uľahčiť) pretože domácu úlohu násobenie veľkých čísel napr.: 62*3 nepočítal ako sčitovanie 62+62+62 ale prišiel na to sám, že je to pre neho jednoduchšie, ak si to rozloží na 60*3 + 2*3. Som učiteľkou matematiky vyše 30 rokov a vždy som podporovala žiakov aby sa nebáli použiť svoje riešenie, ktoré je úplne iné ako to čo som im ukázala ja.
0 0
Silvernola Silvernola

Silvernola je offline (nepripojený) Silvernola

Súhlasím s tebou. Aj ja som učiteľkou matematiky (a biológie)a to viac rokov, než mi je milé a moji žiaci poznajú moje: "dovolený je každý spôsob (okrem opisovania), ktorý ťa dovedie k správnemu výsledku". Ale trvám na tom, že žiak musí zvládnuť viaceré postupy, aby si mohol vybrať ten, ktorý mu vyhovuje. Takže, keď sa učíme nový spôsob, trvám na tom, že VTEDY musí použiť práve ten. Lebo voliť si môže len vtedy, ak má na výber z viacerých možností.
A niekedy sa nové postupy naučím priamo od žiakov a som za to vďačná.
0 0
sisima sisima

sisima je offline (nepripojený) sisima

misoft... áno, ja som perá dedila po bratovi, také čierne... a tie modré s farebným krúžkom, na tie som mu ani siahnuť nemohla...))
a keď sme už boli štvrtáci, rámčeky sme robievali zásadne tenkou fixkou a zásadne len v septembri... potom uz "salam-párek" sme boli králi... a keď už učiteľ nemal čo, tak šup 5 za úpravu zošita... boli sme dievčenská trieda a strojníctvo bol postrach... bežne sme za 1 deň všetky dostali päťky... kto sa unúval vôbec vstať a íst k tabuli mal to za 4 )))))
0 0
misoft misoft

misoft je offline (nepripojený) misoft

a keď už učiteľ nemal čo, tak šup 5 za úpravu zošita... boli sme dievčenská trieda a strojníctvo bol postrach... bežne sme za 1 deň všetky dostali päťky... kto sa unúval vôbec vstať a íst k tabuli mal to za 4
to sa potom učiteľovi ani nedivím - toľko kočiek na jednej kope - neprevážilo ho to dopredu?
0 0
sisima sisima

sisima je offline (nepripojený) sisima

len pri jednej... tá mala furt samé jednotky.. a nikdy za 4 roky ju nevyvolal... a sám nám to na konci povedal, že ona je jeho obľúbenkyňa...
0 0
Danielka1982 Danielka1982

Danielka1982 je offline (nepripojený) Danielka1982

No milí poraďáci,ozývam sa znovu.Je síce neskoro ale nedokážem od nervov ani zaspať.Tak nakoniec syn z tej d.ú.dostal 5 aj keď ju mal spravenú a myslím.že dobre aj keď nemal napísaného autora toho príslovia.Prišiel domov so strachom ako zareagujem,keď mi oznámi,že vďaka takýmto nezmyselným úlohám prepadá.Pritom som si pripadala,že tú 5 som dostala ja pretože som mala takpovediac pokyn synovi zistiť informácie o tom prísloví.Má síce so SJ aj 5 no na počudovanie všetky sú z d.ú.Dokopy ich je 8.Tak som sa teda vybrala za tou učiteľkou (tak ako si to vyžiadala) zatiaľ ešte kľudná lebo som vedela,že môj syn sa veľmi snažil a neodflákol to.Jej veta znela:Nečudujte sa,že váš syn prepadá keď má také ľahké úlohy a nevie si ich na internete zistiť.Povedala som jej len toľko,že je nezmysel aby zakaždým dostal 5 keď niečo nevie zistiť na nete a syn chodí do školy aby sa tam niečo naučil ale keď má zakaždým používať na to internet tak do tej školy chodiť ani nemusel.Pýtala som sa jej teda ako mala byť tá d.ú a ona na to že to by som mala ja vedieť keď už syn nevedel.Ani mi neodpovedala aké známky dostali ostatní žiaci a či vôbec mali tú úlohu ale to mi nevadí.Najhoršie je,že riaditeľka s ňou súhlasila a tak teda môj syn prepadá v 3 ročníku na ZŠ len preto lebo nevie na internete zistiť to čo by ho mali naučiť učitelia.Keby nemal tie 5 z d.ú.tak má na vysvedčení 2.Vďaka teda za internet,ktorý má naše deti naučiť vedomosti aby sa nemuseli niektorí učitelia namáhať a vysvetľovať to deťom oni.
Naposledy upravil Danielka1982 : 22.12.11 at 00:23
0 0
Danielka1982 Danielka1982

Danielka1982 je offline (nepripojený) Danielka1982

A ešte dodám,že komentár učiteľky a riaditeľky,že to ako sa deti učia a správajú je vizitka rodičov a preto je jednoznačné,že sa vraj deťom pri učení nevenujem.Nechápe,že môj syn je z ostatných predmetov vyznamenaný,dokonca je najlepší z matematiky zo všetkých tretiakov čo sa dokázalo aj na matematických súťažiach.Jedine zo SJ prepadá a z Prír. mu hrozí 4.Obidva predmety ho učí tá istá učiteľka a pritom z Prír.v 2 ročníku mal samé 1 ale to ho učila iná učiteľka.Táto žiada k d.ú.z prír.aj vytlačené obrázky zvierat z PC a nestačia jej obrázky zvierat vystrihnuté z časopisov.Akoby mi dávala najavo,že musím ísť s dobou a musím mať doma PC,tlačiareň a všetko na novodobú existenciu potrebné.Z písomiek a diktátov má 1,2 a dve 3 ale d.ú.len samé 5.Asi som 100 rokov pred opicami keď nedokážem pochopiť jej zadania a nekúpim tlačiareň.Sotva vyžijeme ale to nevadí,tlačiareň asi podľa nej musí byť aj keby na chleba nebolo.
0 0
sito sito

sito je offline (nepripojený) sito

A verí hladný sytému? Ak nie, vždy má možnosť sa nasýtiť. Najprv žalúdok, potom možno aj mozog. Organizmus by mal fungovať perfektne. Od základu. Organizácia, tiež. Štát? Kde sa dá brať? Tam sa treba nažrať? Koryto, 150. Hláste sa.
0 0
legolas legolas

legolas je offline (nepripojený) legolas

muž
...prvé čo ma napadlo pri čítaní vašich radách bolo, že prevážna väčšina sa nezaoberá príspevkom, ale spomína, ako to bolo, keď vy ste boli mladí..., na druhej strane mamička toho svojho syna vychvaľuje ale nezaoberá sa problémom prečo asi jej syn prepadne..., zas je na vine len učiteľ..., a čo tak zamyslieť sa nad sebou, či sa netreba synovi viacej venovať a spoločne vyriešiť problém???
..ja sa pýtam mamičky..., tak prečo sa také veci pýtaš na nete? prečo nezapneš svoj rozum a nevysvetlíš to synovi po svojom???, je málo príkladov dnešnej doby? aby si mu to vysvetlila? zamyslí sa nad tým a nehľadaj chybu na učiteľovi....
1 0
Silvernola Silvernola

Silvernola je offline (nepripojený) Silvernola

Danielka1982
Tú situáciu ti nezávidím. Asi si budeš musieť zistiť ako je to so známkami ostatných žiakov v triede. Ak je to u všetkých podobné, treba sa spojiť s ostatnými rodičmi a ďalšie kroky podnikať spoločne. Ak by to bol len tvoj syn, mohlo by sa jednať o šikanu. Ani v jednom, ani v druhom prípade by riaditeľku nepotešila návšteva školskej inšpekcie.
V prvom rade si musíš ale byť ISTÁ, že tvoje videnie danej situácie je čo najviac OBJEKTÍVNE.
2 0
pepsikova pepsikova

pepsikova je offline (nepripojený) pepsikova

...originál...
Danielka1982 Pozri príspevok
No milí poraďáci,ozývam sa znovu.Je síce neskoro ale nedokážem od nervov ani zaspať.Tak nakoniec syn z tej d.ú.dostal 5 aj keď ju mal spravenú a myslím.že dobre aj keď nemal napísaného autora toho príslovia.Prišiel domov so strachom ako zareagujem,keď mi oznámi,že vďaka takýmto nezmyselným úlohám prepadá.Pritom som si pripadala,že tú 5 som dostala ja pretože som mala takpovediac pokyn synovi zistiť informácie o tom prísloví.Má síce so SJ aj 5 no na počudovanie všetky sú z d.ú.Dokopy ich je 8.Tak som sa teda vybrala za tou učiteľkou (tak ako si to vyžiadala) zatiaľ ešte kľudná lebo som vedela,že môj syn sa veľmi snažil a neodflákol to.Jej veta znela:Nečudujte sa,že váš syn prepadá keď má také ľahké úlohy a nevie si ich na internete zistiť.Povedala som jej len toľko,že je nezmysel aby zakaždým dostal 5 keď niečo nevie zistiť na nete a syn chodí do školy aby sa tam niečo naučil ale keď má zakaždým používať na to internet tak do tej školy chodiť ani nemusel.Pýtala som sa jej teda ako mala byť tá d.ú a ona na to že to by som mala ja vedieť keď už syn nevedel.Ani mi neodpovedala aké známky dostali ostatní žiaci a či vôbec mali tú úlohu ale to mi nevadí.Najhoršie je,že riaditeľka s ňou súhlasila a tak teda môj syn prepadá v 3 ročníku na ZŠ len preto lebo nevie na internete zistiť to čo by ho mali naučiť učitelia.Keby nemal tie 5 z d.ú.tak má na vysvedčení 2.Vďaka teda za internet,ktorý má naše deti naučiť vedomosti aby sa nemuseli niektorí učitelia namáhať a vysvetľovať to deťom oni.
..

..joj, toto ma myklo!...ja síce som zástancom internetu, pretože sa tam dá nájsť naozaj všetko možné,ibaže nie pre tretiaka..a ak by mi učiteľka povedala to, čo tebe-že si nevie nájsť na nete úlohu, tak to by videla tú odpoveď- že na nete aj hlupák nájde,ale dôležité je myslieť vlastnou hlavou a nie hneď točiť myšou!..(a to som ešte jemná)..zaujímalo by ma, kolko rokov má tá učiteľka a či sa jej bojíš, keď si nechala takto dupať na svojho syna, lebo pokiaľ zvládne ostatné predmety a len slovenčinu nie, nebude chyba v ňom!..lebo slovenčina nie je šuflík v mozgu, ktorý má práve vytiahnutý a nefunguje!...
..podľa toho pani učiteľka vyrastala na nete a tak aj jej učenie vyzerá, nevie používať vlastný mozog...
0 0
legolas legolas

legolas je offline (nepripojený) legolas

muž
...a už sme tu.., super rada..., prvé čo nás napadne je šikana a druhé poslať na školu inšpekciu..bola tam jedna veľmi dobrá pripomienka, že na každej škole sú PC k dispozícii žiakom po vyučovaní...takže aký problém? len treba chcieť..., lenže dnešné deti sú rozmaznané až hrôza a kto za to môže???? rodičia
0 0
legolas legolas

legolas je offline (nepripojený) legolas

muž
..pepsi? ... dobre vieš, že dnešné decká sú na PC ako doma..vedia nájsť všetko možné... ...len to čo je treba tak nie a tam sú vinní učitelia...
Naposledy upravil legolas : 22.12.11 at 08:52
0 0
gabikao gabikao

gabikao je offline (nepripojený) gabikao

legolas - v niektorych situaciach tvoje vyroky platia, ale nie v tejto

ak ucitelka postupuje opisanym sposobom, je na riaditelke aby ju riesila, ak to odmieta, dalsi krok je inspekcia

ako rodic by som najprv zistila ci ma takyto postup len voci mojmu dietatu alebo celkovo. potom by som to riesila s pomocou triedneho dovernika u triednej, pripadne riaditelky, ak by som neuspela, isiel by podnet na inspekciu
dovod? dieta du vypracovanu malo, najlepsie ako vedelo, ucitelka mu ju mala opravit, chybajuce vysvetlit - toto neurobila ani na ziadost matky, zmohla sa len na ironiu, nasledne by som s nou presla vsetky du ci su opravene alebo len ohodnotene znamkou a ziadala by som vsade vysvetlenia, je nemyslitelne taketo zaochadzanie so ziakom!
mozes takisto poziadat o komisionalne preskusanie - ak ma znamky na 2, na skuske to hravo zvladne a du sa tam neriesia

ako ucitelka ti poviem ze o takychto kolegyniach mam svoju mienku - zakomplexovane osoby ktore si nieco dokazuju na ziakoch - maximalna ubohost!
3 0
buchač buchač

buchač je offline (nepripojený) buchač

Nedávaj otázky, na ktoré nechceš počuť odpoveď... ...viac
pepsikova Pozri príspevok
..

..joj, toto ma myklo!...ja síce som zástancom internetu, pretože sa tam dá nájsť naozaj všetko možné,ibaže nie pre tretiaka..a ak by mi učiteľka povedala to, čo tebe-že si nevie nájsť na nete úlohu, tak to by videla tú odpoveď- že na nete aj hlupák nájde,ale dôležité je myslieť vlastnou hlavou a nie hneď točiť myšou!..(a to som ešte jemná)..zaujímalo by ma, kolko rokov má tá učiteľka a či sa jej bojíš, keď si nechala takto dupať na svojho syna, lebo pokiaľ zvládne ostatné predmety a len slovenčinu nie, nebude chyba v ňom!..lebo slovenčina nie je šuflík v mozgu, ktorý má práve vytiahnutý a nefunguje!...
..podľa toho pani učiteľka vyrastala na nete a tak aj jej učenie vyzerá, nevie používať vlastný mozog...
...alebo aj inak ....v prenesenom význame...

" Sýty hladnému neverí ............................."
0 0
pepsikova pepsikova

pepsikova je offline (nepripojený) pepsikova

...originál...
legolas Dnes, 09:40
..pepsi? ... dobre vieš, že dnešné decká sú na PC ako doma..vedia nájsť všetko možné... ...len to čo je treba tak nie a tam sú vinní učitelia...

...ale lego, to mi je predsa jasné ako monokel!...ale zo zadania zadávateľky mi vychádza, že učiteľka kázala spýtať sa rodičov a potom napísať...to asi dieťa s rodičmi urobilo..a pri osobnom rozhovore matke povedala, že dieťa si to malo nájsť na nete a tak dať do úlohy...tak ako by si reagoval ty v priamom kontakte s učiteľkou?..
0 0
sisima sisima

sisima je offline (nepripojený) sisima

"Ludovú slovesnosť" som si vytiahla ako maturitnú otázku... prepáčte mi, ale všetky moje vedomosti, ktoré som k tejto téme mala boli od učiteľky, a učebnice...nie z internetu a ani z kníh z knižnice a maturovala som v 18tich rokoch, nie v 8mich, či koľko majú tretiaci...
keby bola tá učiteľka normálna (čo pochybujem že je) tak už po druhej 5 z DU by zistila že je niekde problém, a minimálne by sa toho žiaka opýtala, či rozumie tým zadaniam DU, keď všetky mal vypracované, ale zle... alebo kde je vlastne problém, keď vždy dostane 5... ešte mi napadlo, že "daniela" vypracováva so synom tie úlohy max perfektne, a učiteľka nechápe...
učiteľ by mal žiaka v prvom rade "naučiť ako sa učiť" a hlavne deti motivovať k učeniu, nie demotivovať a dávať 5...
tiež si myslím, že rozhodnúť o vedomostiach žiaka na základe DU je scestné... ale bežné
0 0
sisima sisima

sisima je offline (nepripojený) sisima

ešte mi napadlo, na ZŠ naša učiteľka slovenčiny, aby horším žiakom pomohla a motivovala ich, robila také bleskovky a to tajničky a slovné hry na známky... úplne jednoduché ale dôležité aj kvôli slovnej zásobe, a to všetci milovali... keď sme došli do triedy a na celú tabuľu nakreslená tajnička, šli sme sa zblázniť od radosti... kto ju urobil ako prvý mal zaručene jednotku... skvelá učiteľka to bola, dodnes mám odložené zošity z literatúry...
0 0
pepsikova pepsikova

pepsikova je offline (nepripojený) pepsikova

...originál...
..ja som tiež tu niekde už písala o mojej slovenčinárke zo základky..a neboli počítače,ale čítanky, gramatika sotva mal niekto niekedy horšiu ako trojku, učila nás 6 rokov,ale bola to PANI učiteľka...vedela všetko, učila nás pracovať s hlasom,do hlavy vtĺkala porekadlá, príslovia, vysvetlovala a vždy mala čas...
..nie som teda zaujatá voči učiteľom,len ma zaráža, že decko má z ostatných predmetov dobré známky a z predmetov, ktoré učí táto, má zlé..tak kde je chyba?..ak sa dieťa bojí,asi vie prečo, tretiak je málokedy taký vychcaný, že niečo sa bude učiť a iné nie,takže bude chyba v učiteľke, teda v jej prístupe...a nepoznáme všetky detaily, nemôžeme byť objektívni, moja reakcia je skutočne taká, akú by som vysolila v prípade, žeby som bola ja matkou toho tretiaka...
...a ešte- mám možnosť porovnávať, už v škôlke sú deti triedené na lepšie a horšie, i keď v múdrosti sa skôr tie hlúpejšie berú ako lepšie, lebo sú to deti kamarátiek...vidím to na červíkovi, takže dosť viem, o čom točím...
0 0
luja5 luja5

luja5 je offline (nepripojený) luja5

Nemáme v rodine dieťa na ZŠ, tak pre zaujímavosť som si dala tú námahu a dala sa do hľadania na internete (čerpám teda len z internetu ). Našla som všeličo na rôznych stránkach, napríklad:

  • že ide o príslovie,
  • že príslovia sú krátke ľudové výroky, malé formy ľudovej slovesnosti, v ktorých je vyjadrená dlhoročná skúsenosť ľudu a z ktorých vyplýva poučenie (zo zhrnutia učiva pre piaty ročník ZŠ),
  • že príslovie je ľudový poetický výtvor, ktorý v uzavretej myšlienke zovšeobecňuje ľudovú múdrosť a má poučný zámer,
  • že príslovie patrí medzi kolektívny výtvor ľudí rôznych sociálnych vrstiev, napríklad roľníci, remeselníci, mládež,
  • že príslovia vznikali už v dávnej minulosti, od vzniku spoločenského usporiadania v prvotnopospolnom období,
  • že príslovia sa členia do niekoľkých skupín a príslovie "Sýty hladnému neverí" patrí do skupiny prísloví o človeku a spoločnosti,
  • že ide o latinský citát/výrok; medzi latinskými citátmi/výrokmi som našla "Nikto sýty neokúsi, čo len hladný strpieť musí sýty hladnému neverí", aj samostatne "Sýty hladnému neverí",
  • že ide aj o české príslovie, aj o slovenské príslovie,
  • že k informačným zručnostiam v 3.-4. ročníku ZŠ má patriť orientácia v knižnici, nie na internete; až na 2. stupni ZŠ (od 5. ročníka) k informačným zručnostiam má patriť aj vyhľadávanie, spracúvanie a používanie informácií z internetu,
  • .....

Neviem, čo z toho všetkého, čo by som našla na internete, by som vybrala pre svoje dieťa, aby som sa ako matka (v duchu vyjadrenia učiteľky, že to by som mala ja vedieť, keď už syn nevedel) strafila do toho, čo mala na mysli učiteľka a aby to bolo na úrovni myslenia a pojmového chápania 8-ročného dieťaťa ...
3 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať