Zavrieť

Porady

Dat si urobit prehliadku ERP

Pred rokom bola povinost si dat prerobit ERP na fiskalne a teraz to vypisuje ze treba dat kasu do servisu na servisnu prehliaku ktora vyjde zhruba na 35eur co sa stane ked tak nespravym
Usporiadat
calimero1 calimero1

calimero1 je offline (nepripojený) calimero1

kezeso Pozri príspevok
Nie je pravdou, že zo zákona musíme robiť servisné prehliadky každých 5 rokov, iba servisáci to nastavujú schválne tak, aby pokladňa hlásila potrebu servisnej prehliadky každý rok???
Áno zo zákona každých 5 rokov. Mne už hlási pokladňa potrebu servisnej prehliadky asi mesiac, tak som bol cez týždeň v servisnej organizácii, ktorá mi pokladňu predala, reku sa poinformujem, čo mám priniesť, dokedy a ako dlho to bude trvať. Tak som sa poinformoval a nakoniec sa pýtam: a koľko to bude stáť? Že 36 €. Zvýšeným hlasom hovorím: keď ste mi pred rokom kasu predávali, tvrdili ste 12 €! A chlapík: výrobca zmenil cenník. A ja zas: a čo sa stane, keď sa na to vykašlem, veď zákon hovorí o piatich rokoch! Servisák len tak pomedzi zuby vypustil, že nevie. No keby to bola povinnosť (po roku), určite by mi to nezabudol povedať, veď ide o prachy. Ale takto radšej zahmlieva. Mohol mať istých 12 € (dal by som aj 20), lebo by som nič neriešil. Takto nedostane nič. Ešte dám pre istotu dopyt na daňové riaditeľstvo k spomínanému zákonu, nech mám stanovisko priamo zo zdroja a tu ho zverejním.
Plánujem vytvoriť www stránku, kde budem tieto užitočné informácie publikovať, pretože podľa mojich skúseností servisáci neposkytujú objektívne informácie a výklad zákona podsúvajú v takej verzii, ktorá vyhovuje im.
Elcom si vynútil zmenu zákona a teraz, keď už všetci kúpili nové kasy, potrebuje ryžovať na servise. Fuj.

Inak pár odkazov:
http://eshop.elcom.eu/public/files/n...nna_udrzba.pdf

http://www.fiskalnepokladnice.sk/ind...&id=9&Itemid=6
1 0
jamir1 jamir1

jamir1 je offline (nepripojený) jamir1

podľa novely zákona z 1.11.2011 je to raz za 5 rokov! Servisné organizácie si to nastavujú raz za rok!!!
0 0
jamir1 jamir1

jamir1 je offline (nepripojený) jamir1

Novela zákona začala PLATIŤ od 1.1.2011. Predpokladám, že majitelia servisných organizácií s ňou boli oboznámení v predstihu. Takže nechápem, prečo na pokladniach fiškalizovaných, kupovaných a uvedených do prevádzky minulý rok, je nastavená prehliadka po uplynutí jedného roka! A to nehovorím o cenách! Vy si uvedomujete, že 36 €, už som počula aj sumu 49,90€ nie sú koruny, ale EURÁ! Viete si vôbec predstaviť, koľko tovaru musí obchodník predať, aby ZAROBIL! (nie utŕžil) 36 alebo 50€ ???!!!
1 0
kuravesele kuravesele

kuravesele je offline (nepripojený) kuravesele

Človek sa učí celý život :-) aj tak zomrie sprostý :-) ...viac
No aj mne sa presne dnes stalo, že keď som chcela dať uhradiť faktúru, tak mi tam vypísalo, že pokladňa potrebuje servisnú prehliadku...ale potom som ešte raz klikla, a išlo to normálne...No potom som pre istotu zavolala do servisu, kde mi povedali, že prídu budúci týždeň, že ju musia rozobrať, napália všetky údaje na CD, prehodia nálepku...

Toto ale netreba dávať aj potvrdiť na DAŇOVÝ ÚRAD? Prosím o radu, ak má s tym niekto skúsenosť...

Ďakujem
0 0
calimero1 calimero1

calimero1 je offline (nepripojený) calimero1

kuravesele Pozri príspevok
No aj mne sa presne dnes stalo, že keď som chcela dať uhradiť faktúru, tak mi tam vypísalo, že pokladňa potrebuje servisnú prehliadku...ale potom som ešte raz klikla, a išlo to normálne...No potom som pre istotu zavolala do servisu, kde mi povedali, že prídu budúci týždeň, že ju musia rozobrať, napália všetky údaje na CD, prehodia nálepku...

Toto ale netreba dávať aj potvrdiť na DAŇOVÝ ÚRAD? Prosím o radu, ak má s tym niekto skúsenosť...

Ďakujem
A aku mas pokladnu? Na DU netreba dat nic potvrdit, oni ti spravia zapis do pokladnicnej knihy. Napalit udaje na CD by si zvladla aj sama, prepokladam, ze pokladna ich uklada na pamatovu kartu, tebe staci udaje z pamatovej karty pravidelne zalohovat - rovnako ako ked stahujes fotky z fotaku. To len servisaci z toho robia vedu.
1 0
kuravesele kuravesele

kuravesele je offline (nepripojený) kuravesele

Človek sa učí celý život :-) aj tak zomrie sprostý :-) ...viac
Ďakujem krásne za odpoveď.
0 0
jamir1 jamir1

jamir1 je offline (nepripojený) jamir1

Podnikateľ, ktorý používa ERP sa rozhodne, že povinnú údržbu ERP bude zabezpečovať
každé dva roky. Neporuší tým zákon o ERP ?


V novele zákona o ERP je uvedené, že podnikateľ je povinný zabezpečiť vykonanie povinnej
údržby ERP servisnou organizáciou najneskôr do piatich rokov od uvedenia ERP do
prevádzky a následne najneskôr každých päť rokov od predchádzajúcej údržby
. To znamená,
že vykonanie povinnej údržby ERP servisnou organizáciou musí byť zabezpečené minimálne
raz za päť rokov a do toho spadá aj obdobie raz za dva roky AJ RAZ ZA 5 rokov!!!
0 0
jamir1 jamir1

jamir1 je offline (nepripojený) jamir1

...ale podľa novely zákona k 1.1.2011 je interval až 5 ROKOV!!!!, ak sa už odvolávate na zákony, tak ich rešpektujte a nezdierajte ľudí z peňazí!!! Prečo si to servisné organizácie nastavujú na 1 rok??? A novela zákona bola z dôvodu, aby živnostníci NEBOLI ZAŤAŽOVANÍ TAK
Z ČASOVÉHO AKO AJ Z FINANČNÉHO HĽADISKA!!!!
Tak sa nečudujte, že ľudia sú naštvaní a nadávajú.
0 0
kolac85 kolac85

kolac85 je offline (nepripojený) kolac85

Pochybujem, ze servisy si mozu menit len tak svojvolne interval udrzby. Ak raz vyrobca stanovil, ze to treba raz za rok /co skutocne aj stanovil/, tak servis to nemoze menit
Opat sa raz ukazalo, ze slovenske zakony su nejednoznacne. Ohladne tych prehliadok su v zakone 2 odseky, ktore si podla mna odporuju:
§4 ods.2: pokladna musi informovat o potrebe vykonania povinnej udrzby po splneni tech. podm. určenych vyrobcom /vyrobca urcil raz za rok/
§4 ods.7: podnikatel je povinny zabezpecit vykonanie povinnej udrzby najneskor do 5 rokov.
A teraz staci ist na udrzbu raz za 5 rokov podla ods.7, alebo na udrbu sa ma ist podla toho co pise pokladna podla ods. 2 a tym padom sa zabezpeci aj splnenie ods.7.???
Cisto teoreticky ak nepojdem na udrzbu po roku ako to chce pokladna, moze nejaky uradnicek prehlasit pokladnu za necertifikovanu, kedze som presvihol interval udrzby stanoveny vyrobcom v case hromadnej certifikacie pokladni. :-(
0 0
jopo jopo

jopo je offline (nepripojený) jopo

Servisnu prehlliadku ERP musite dat spravit tam, s kym ste podpisali zmluvu o servise Vasej pokladne. V knihe pokladnice ste na DU uviedli, kto bude vasu pokladnu servisovat. Maju to nahodene v systeme danovaci. Cena je v priemere 35 Eur. Pokial si ju raz rocne skontrolovat nedate, pokladna sa Vam nezablokuje /nie kazda, to zalezi od znacky/, mozete blokovat dalej. Lenze ak pojdete na servisnu prehlliadku na dalsi rok, zarataju Vam dvojnasobnu cenu aj za predchadzajuci rok. Zo zakona je povinost ju abslovovat raz za 5 rokov. Lenze povinne kontroly nastavene na kazdych 12 mesiacov boli nastavene vyrobcom pokladne. Je jedno ci mate slovensku ci zahranicnu kassu, kazdy jeden vyrobca tych 12 mesiacov do pokladne nastavil.
U niektorych pokladni je to aj dobre, menil sa sw a ten sa pri prehliadke napriklad nahrava do pokladne./u niektorych/.
0 0
kuravesele kuravesele

kuravesele je offline (nepripojený) kuravesele

Človek sa učí celý život :-) aj tak zomrie sprostý :-) ...viac
Mne robili servisnú včera, a vyšlo to na 54 e
0 0
calimero1 calimero1

calimero1 je offline (nepripojený) calimero1

jopo Pozri príspevok
Lenze ak pojdete na servisnu prehlliadku na dalsi rok, zarataju Vam dvojnasobnu cenu aj za predchadzajuci rok.
Na základe čoho? Servisná organizácia je povinná viesť k poskytovaným službám cenník. Nič také tam nevidím. To akože urobia servisnú údržbu 2 krát?
Resp. keď prídem v piatom roku, oni pokladňu rozoberú 5 krát a zinkasujú 5 násobok ceny servisnej údržby? Na základe akého cenníka?
0 0
calimero1 calimero1

calimero1 je offline (nepripojený) calimero1

kolac85 Pozri príspevok
Pochybujem, ze servisy si mozu menit len tak svojvolne interval udrzby. Ak raz vyrobca stanovil, ze to treba raz za rok /co skutocne aj stanovil/, tak servis to nemoze menit
Opat sa raz ukazalo, ze slovenske zakony su nejednoznacne. Ohladne tych prehliadok su v zakone 2 odseky, ktore si podla mna odporuju:
§4 ods.2: pokladna musi informovat o potrebe vykonania povinnej udrzby po splneni tech. podm. určenych vyrobcom /vyrobca urcil raz za rok/
§4 ods.7: podnikatel je povinny zabezpecit vykonanie povinnej udrzby najneskor do 5 rokov.
A teraz staci ist na udrzbu raz za 5 rokov podla ods.7, alebo na udrbu sa ma ist podla toho co pise pokladna podla ods. 2 a tym padom sa zabezpeci aj splnenie ods.7.???
Cisto teoreticky ak nepojdem na udrzbu po roku ako to chce pokladna, moze nejaky uradnicek prehlasit pokladnu za necertifikovanu, kedze som presvihol interval udrzby stanoveny vyrobcom v case hromadnej certifikacie pokladni. :-(
Nie som síce právnik, ale ako podnikateľ by som sa §4 ods.2 neobával. Odstavec síce hovorí, že ERP musí zabezpečovať "informovanie podnikateľa o potrebe vykonania povinnej údržby elektronickej registračnej pokladnice po splnení technických podmienok určených výrobcom ", zákon však nikde nehovorí, v akej lehote od zobrazenia informácie musí podnikateľ túto údržbu vykonať. Pôvodne to boli dva mesiace, toto však zo zákona vypadlo.
0 0
kolac85 kolac85

kolac85 je offline (nepripojený) kolac85

Teraz budem trocha spekulovat. K pokladni mam certifikat, ktory ma neobmedzenu platnost. Co ak vyrobca alebo nejaky uradnicek prehlasi, ze ta neobmedzena platnost je len za podmienky, ze sa dodrzi ser. interval, ktory sa stanovil pri certifikacii, pretoze inak by pokladna nesplnala toto "uchovanie údajov v prevádzkovej pamäti bez pripojenia k externému zdroju elektrickej energie minimálne 90 dní"
ja som uz prehliadku absolvoval vyslo ma to 36 aj s dph. Tak ci tak by som musel ist do servisu kvoli zurnalu /nemam sd kartu/, ale hlavne kvoli vymene plomby, ktora bola uz totalne osuchana a necitatelna, napoly odlepena a kontroly zato davaju veselo pokuty. /inak servisy musia poskodenu plombu nahlasovat, co ale samozrejme nerobia, takze az take uplne svine to nie su/
0 0
calimero1 calimero1

calimero1 je offline (nepripojený) calimero1

kolac85 Pozri príspevok
Teraz budem trocha spekulovat. K pokladni mam certifikat, ktory ma neobmedzenu platnost. Co ak vyrobca alebo nejaky uradnicek prehlasi, ze ta neobmedzena platnost je len za podmienky, ze sa dodrzi ser. interval, ktory sa stanovil pri certifikacii, pretoze inak by pokladna nesplnala toto "uchovanie údajov v prevádzkovej pamäti bez pripojenia k externému zdroju elektrickej energie minimálne 90 dní"
ja som uz prehliadku absolvoval vyslo ma to 36 aj s dph. Tak ci tak by som musel ist do servisu kvoli zurnalu /nemam sd kartu/, ale hlavne kvoli vymene plomby, ktora bola uz totalne osuchana a necitatelna, napoly odlepena a kontroly zato davaju veselo pokuty. /inak servisy musia poskodenu plombu nahlasovat, co ale samozrejme nerobia, takze az take uplne svine to nie su/
Toto su uz spekulacie, ktore musia mat oporu v legislative. Legislativa o tomto vsak nehovori. Pre mna je podstatna vec, ze zakon, ani zarucne podmienky vyrobcu, nehovoria o lehote, v ktorej musi byt servisna udrzba vykonana po zobrazeni informacie na displeji. Na toto mi zodpovedne nevie odpovedat ani servisny technik. Mojou jedinou zakonnou povinnostou je ustrazit si obdobie 5 rokov, dokedy s kasou musim ist do servisu. Za kasu je zodpovedny podnikatel, teda pokial kasa neuchova udaje v pamati 90 dni, postihnuty bude podnikatel. Ale nie za to, ze si nedal spravit servisnu prehliadku ale za to, ze tam tie udaje nema.
0 0
hevea hevea

hevea je offline (nepripojený) hevea

Moja pokladňa 2000TE alpha začala odpočítavanie.Vypisuje "POTREBNÉ VYKONAŤ SERV. PREHLIADKU DO 57 DNÍ". Ak sa po tomto termíne kasa nezablokuje, môže môj servisák na peniaze za SP počas najbližších 4 rokov zabudnúť.
0 0
calimero1 calimero1

calimero1 je offline (nepripojený) calimero1

Ta moja bola certifikovana uz po zmene zakona (Flexy 150), takze mi nic neodpocitava. Snad sa nezablokuje
0 0
jamir1 jamir1

jamir1 je offline (nepripojený) jamir1

Moja bola fiškalizovaná tiež po zmene zákona a ODPOČÍTAVÁ!!!
0 0
calimero1 calimero1

calimero1 je offline (nepripojený) calimero1

Takže dostal som odpoveď z daňového riaditeľstva:

"Kompetenčné centrum finančných operácií Banská Bystrica Vám na základe Vašej žiadosti oznamuje nasledovné:
Podľa § 4 ods. 2 písm. a) tretí bod zákona č. 289/2008 Z. z. o používaní elektronickej registračnej pokladnice a o zmene a doplnení zákona Slovenskej národnej rady č. 511/1992 Zb. o správe daní a poplatkov a o zmenách v sústave územných finančných orgánov v znení neskorších predpisov v z. n. p. (ďalej zákon č. 289/2008 Z. z.) elektronická registračná pokladnica (ďalej pokladnica) musí okrem technických požiadaviek podľa odseku 1 písm. d) zabezpečovať informovanie podnikateľa o potrebe vykonania povinnej údržby pokladnice po splnení technických podmienok určených výrobcom, pričom technické podmienky odsúhlasí v procese certifikácie akreditovaná osoba; informovanie podnikateľa je zobrazované minimálne na displeji pokladnice tak, aby podnikateľ musel vždy po zapnutí pokladnice túto informáciu potvrdzovať až do vykonania povinnej údržby pokladnice servisnou organizáciou a pri prvom informovaní podnikateľa o potrebe vykonania povinnej údržby pokladnice v danom časovom intervale je vykonaný okamžitý zápis o dátume a čase tejto informácie do fiskálnej pamäte.
V nadväznosti na uvedené sa podľa § 4 ods. 4 písm. b) šiesty bod cit. zákona do fiskálnej pamäte nezameniteľne a neodstrániteľne zaznamenáva dátum a čas každého prvého informovania o potrebe povinnej údržby pokladnice v danom časovom intervale údržby v minimálnom počte 50 záznamov.
Lehota na vykonanie povinnej údržby pokladnice je uvedená v ods. 7 cit. ustanovenia, podľa ktorého je podnikateľ povinný zabezpečiť vykonanie povinnej údržby pokladnice servisnou organizáciou najneskôr do piatich rokov od uvedenia pokladnice do prevádzky a následne najneskôr každých päť rokov od predchádzajúcej údržby.
Z vyššie uvedeného vyplýva, že povinnú údržbu pokladnice je možné vykonať aj po roku, dvoch, ale najneskôr do piatich rokov od jej uvedenia do prevádzky, pričom určenie lehoty o potrebe vykonania povinnej údržby pokladnice je v závislosti od splnenia technických podmienok určených výrobcom. Nakoľko potrebu vykonania povinnej údržby pokladnice určuje výrobca vzhľadom na technické podmienky danej pokladnice (každý typ pokladnice má rôzne technické parametre), odporúčame v tejto veci sa obrátiť na príslušného výrobcu."
3 0
bryan bryan

bryan je offline (nepripojený) bryan

Asseco Solutions daleko vyhrava, za servisnu prehliadku fiskalu mi prisla faktura 114 EUR s DPH. Fiskal som im pri tom doniesol ku nim a zas si ho pekne zobral sam.
Perlicka na fakture: Polozka "Zapis do knihy pokladnice" v cene 25 eur + DPH, nech sa pozerám ako koľvek, pod UV lampu či čo, nevidím tam viac ako meno technika, dátum, pečiatku a krátky kód prehliadky načmáraný kostrbato rukou.
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať