Vebi34 Formy skúšania, metódy a pod. a jeho pripravenosť...máš v tom chaos. Kde tu máš písomnú prípravu, domácu úlohu?" Podklady na hodnotenie ... získava učiteľ najmä týmito metódami, formami a prostriedkami: .....
b) sústavným sledovaním výkonu žiaka a jeho pripravenosti na vyučovanie," atď." Výkon, pripravenosť nie je písomná domáca úloha! Ty musíš skúšať poznatky, vedomosti, ktoré si osvojil, nie domácu úlohu, ktorú mu mohol niekto vypracovať. Keď budete mať najbližšie inšpekciu, daj si to vysvetliť. Veď si protirečíš, vieš čo je výkon žiaka? Určite nie domáca úloha, ale vedomosti, zručnosti, schopnosti, nie písomná domáca úloha. Ak chceš, môžeš to klasifikovať ako výchovné opatrenia, napríklad zápisom do klasifikačného. Ak nerobenie domácich úloh máte ošetrené v školskom poriadku, môžeš mu dať výchovné opatrenie, ale započítať známku za daný predmet nie.
No chaos máš v tom ty, nebude náhoda, že tu s tebou nikto nesúhlasí. A keď ti niečo povie nejaký inšpektor, to je tiež len človek, ktorý môže mylne presadzovať svoje názory, ktoré však nemajú žiadnu oporu v zákone, vyhláške, nariadení či smernici. Skús teda citovať nejaké záväzné nariadenie, že domáce úlohy sa neznámkujú.
Inak platí, že učiteľ sleduje a hodnotí aj pripravenosť na vyučovanie. Keď si niekto urobí domácu úlohu, tak sa pripravuje, kontrola a hodnotenie domácej úlohy je hodnotenie pripravenosti. Ak by sme mali hodnotiť iba to, čo žiak predvedie na hodine, tak by sa stratila možnosť hodnotiť rozsiahlejšie projekty presahujúce 45 minút. Na to sú potrebné domáce projekty, v ktorých žiak preukáže schopnosť dať množstvo čiastkového učiva dohromady, že chápe súvislosti. Neučíme predsa len preto, aby vedeli vyriešiť jednoduché príklady oddelene, ale aby vedeli učivo využiť v praxi, kde ide o komplexné problémy. Čiže už len kvôli tomuto určite domácu prácu hodnotiť treba.
Zazneli tu pripomienky, že takto sa hodnotí práca aj rodičov a iných, no samozrejme na známky z domácich prác je nutné prihliadať iným spôsobom, a preverovať si, či dosiahnuté výsledky sú relevantné k tým, ktoré dosahujú pri iných formách skúšania a hodnotenia.