Zavrieť

Porady

Známkovanie domácej úlohy

Dobrý deň, chcem sa spýtať, či domáca úloha môže byť oznámkovaná? Ďakujem
Usporiadat
Onko Onko

Onko je offline (nepripojený) Onko

logomania Pozri príspevok
Dobrý učiteľ známky nedá a celé učivo znova deťom vysvetlí a precvičí, lebo je to len jeho chyba, že deti to nevedia.
Nedá sa to takto zovšeobecňovať. Záleží od veľa okolností, od toho, aké sú deti, akých majú rodičov, celkové podmienky, nielen od učiteľa. S takýmto prístupom by žiaci, ktorých škola nezaujíma, len ju chcú prejsť, sa nikdy nič neučili, lebo majú istotu, že aj tak nedostanú päťky, veď to by mal učiteľ mal zlú vizitku...

Tiež sa mi nedávno jeden žiak ohlásil s takým argumentom, keď som v triede povedal, že mne to nevadí, kľudne nechám prepadnúť tých, ktorým to na 5 vychádza. A je to skutočne tak, v niektorých prípadoch učiteľ nemá šancu reálne žiaka niečo naučiť, keď on sám nechce a nie sú na neho žiadne páky, napr. zo strany rodičov, a pod.

Je nezmysel, že najlepší učiteľ má samých jednotkárov... teda môže mať, známky určuje sám, ale vedomosti na to nebudú.
4 0
brontosaurus brontosaurus

brontosaurus je offline (nepripojený) brontosaurus

Súhlasím s Onko. Ono je to skoro vždy a hlavne o žiakoch a ich schopnostiach a hlavne o ich záujme či nezáujme.
Ja dám žiakom za domácu úlohu spraviť to čo bude aj na teste, dokonca im zverejním aj otázky aké budú na teste, aby vedeli čo si majú zopakovať a vedeli čo očakávam. Po teste mi väčšina žiakov povie že test bol strašne ľahký, boli radi že vedeli čo sa majú učiť, ale dvaja žiaci z testu dostali päťku.
To, ak so žiakmi opakujem, dám im za úlohu si precvičiť to čo majú vedieť, poviem im čo bude na teste a čo presne si majú zopakovať a dvaja žiaci sa na to úplne vykašlú, nemajú snahu si pozrieť ani tie otázky čo som im dal, tak to znamená že som zlý učiteľ? Ja mám dojem, že teraz už je každý učiteľ, čo od žiakov niečo očakáva a ktorý im nedá jednotku aj za nič, zlý.
Potom sa nečudujme, že naše školstvo je tam kde je :-(
2 0
logomania logomania

logomania je offline (nepripojený) logomania

Nehovorím o celkovej príprave žiakov na vyučovanie, ale iba o známkovaní dú, pri ktorej mi ide o zistenie, či žiaci pochopili práve vysvetlené učivo.
Napr. jeden deň nové učivo delenie dvojcif. deliteľom - na druhý deň úloha pár príkladov na delenie - polovica žiakov má úlohu na 5- nadarmo by som zapísala 5 do klasáka, keď to učivo deti nevedia- to by bola tá moja zlá vizitka, že som deti nenaučila, ale šupla som im 5 z dú - mojou povinnosťou je ho dlhšie precvičovať a až potom môžem úlohu oznámkovať. Iná vec je známkovať d.úlohu z opakovania, keď sa nejedná o nové učivo.
O známkovaní písomiek, testov, či ústnych odpovedí som vôbec nehovorila.
Súhlasím s Onko že je "nezmysel, že najlepší učiteľ má samých jednotkárov", ale ak má veľa päťkárov aj to o niečom vypovedá.
1 0
Vebi34 Vebi34

Vebi34 je offline (nepripojený) Vebi34

Nie, domáce úlohy sa neznámkujú. Dokonca sa nemá dať ani 5, keď ju nemajú, lebo ide o domácu prípravu- je to len príprava do školy.
0 0
ivuliatko ivuliatko

ivuliatko je offline (nepripojený) ivuliatko

medúza medzi čučoriedkami (Július Satinský: "ČUČORIEDKY = dievčatá od 15 do 25 rokov, MEDÚZY od 30 do 80 a po osemdesiatke sú STARÉ PRAŽENICE, ktoré majú obrovský zmysel pre humor a o svete si myslia svoje"). ...viac
Vebi34 Pozri príspevok
Nie, domáce úlohy sa neznámkujú. Dokonca sa nemá dať ani 5, keď ju nemajú, lebo ide o domácu prípravu- je to len príprava do školy.
Dovolím si nesúhlasiť. Ak sa žiak doma nenaučí učivo - teda vykašľal sa na domácu prípravu, v škole ho vyskúšame alebo píše písomku a nič nevie, tak nemôže dostať päťku, lebo šlo o domácu prípravu a bola to "len príprava" do školy?
Už som to tu citovala http://www.porada.sk/t204326-znamkov...ml#post2185629

"Podklady na hodnotenie ... získava učiteľ najmä týmito metódami, formami a prostriedkami: .....
b) sústavným sledovaním výkonu žiaka a jeho pripravenosti na vyučovanie," atď."
Naposledy upravil ivuliatko : 23.11.12 at 18:23
1 0
fit fit

fit je offline (nepripojený) fit

Domáce úlohy žiakom hodnotím. Ak žiak úlohu má dostane jednotku / bez ohľadu na správnosť, oceňujem domácu prípravu/,ak žiak úlohu nemá dostane päťku. Za päť jednotiek z úloh dostáva jednu /veľkú/ jednotku do žiackej a naopak . Prípadne prečiarkujem jednu jednotku za päťku. Rodičia ani žiaci s tým problém nemajú. Považujú to za spravodlivé.
0 0
Vebi34 Vebi34

Vebi34 je offline (nepripojený) Vebi34

Formy skúšania, metódy a pod. a jeho pripravenosť...máš v tom chaos. Kde tu máš písomnú prípravu, domácu úlohu?" Podklady na hodnotenie ... získava učiteľ najmä týmito metódami, formami a prostriedkami: .....
b) sústavným sledovaním výkonu žiaka a jeho pripravenosti na vyučovanie," atď." Výkon, pripravenosť nie je písomná domáca úloha!
Ty musíš skúšať poznatky, vedomosti, ktoré si osvojil, nie domácu úlohu, ktorú mu mohol niekto vypracovať. Keď budete mať najbližšie inšpekciu, daj si to vysvetliť. Veď si protirečíš, vieš čo je výkon žiaka? Určite nie domáca úloha, ale vedomosti, zručnosti, schopnosti, nie písomná domáca úloha. Ak chceš, môžeš to klasifikovať ako výchovné opatrenia, napríklad zápisom do klasifikačného. Ak nerobenie domácich úloh máte ošetrené v školskom poriadku, môžeš mu dať výchovné opatrenie, ale započítať známku za daný predmet nie.
Naposledy upravil Vebi34 : 23.11.12 at 22:46 Dôvod: doplnenie
1 0
luja5 luja5

luja5 je offline (nepripojený) luja5

Neviem, ako by to malo byť alebo ako je to teraz, mám už dospelé deti, ale mám niekoľko zlých skúseností s rôznym spôsobom hodnotenia d.ú. na jednej (tej istej) ZŠ, dokonca až takú, že to by sa asi nepáčilo žiadnemu z rodičov. Na základe svojich skúseností mi preto dovoľte rozšíriť diskusiu o otázky:

  1. Je učiteľ povinný predtým, ako ide ohodnotiť nenapísanie d.ú., posúdiť aj dôvody, prečo si žiak d.ú. nenapísal?
  2. Je učiteľ povinný oboznámiť sa so systémom hodnotenia d.ú. a uplatňovať systém hodnotenia "domáceho" učiteľa, ak má iný systém hodnotenia a "domáceho" len supluje?
0 0
cacka cacka

cacka je offline (nepripojený) cacka

účtovník, mzdár
Môj syn je teraz tretiak a dva krát po sebe si nevypracoval tu istú úlohu z AJ (nevedela som o tom) a dostal 5. Aj jeho triedna učiteľka dáva za 3 nevypracované DÚ päťku. Asi treba trochu tých žiakov nejako motivovať, takže nie som na to nahnevaná...budem musieť viac dohliadať. Tiež si pamätám, keď som chodila na SŠ, tak samozrejme sme si robili úlohy v škole, až nás raz nachytala fyzikárka a hneď ráno v šatni nám pozbierala zošity a na hodine rozdala...nuž boli tam hneď dve päťky - prvá za nevypracovanú DÚ, druhá za nevypracované poznámky...a samozrejme, že ma ešte vyvolala a ďalšia šajba...veru nebola som jediná a dnes na to spomínam s humorom aj keď vtedy mi pekne lepilo, že čo bude doma...
0 0
Onko Onko

Onko je offline (nepripojený) Onko

Vebi34 Pozri príspevok
Formy skúšania, metódy a pod. a jeho pripravenosť...máš v tom chaos. Kde tu máš písomnú prípravu, domácu úlohu?" Podklady na hodnotenie ... získava učiteľ najmä týmito metódami, formami a prostriedkami: .....
b) sústavným sledovaním výkonu žiaka a jeho pripravenosti na vyučovanie," atď." Výkon, pripravenosť nie je písomná domáca úloha!
Ty musíš skúšať poznatky, vedomosti, ktoré si osvojil, nie domácu úlohu, ktorú mu mohol niekto vypracovať. Keď budete mať najbližšie inšpekciu, daj si to vysvetliť. Veď si protirečíš, vieš čo je výkon žiaka? Určite nie domáca úloha, ale vedomosti, zručnosti, schopnosti, nie písomná domáca úloha. Ak chceš, môžeš to klasifikovať ako výchovné opatrenia, napríklad zápisom do klasifikačného. Ak nerobenie domácich úloh máte ošetrené v školskom poriadku, môžeš mu dať výchovné opatrenie, ale započítať známku za daný predmet nie.
No chaos máš v tom ty, nebude náhoda, že tu s tebou nikto nesúhlasí. A keď ti niečo povie nejaký inšpektor, to je tiež len človek, ktorý môže mylne presadzovať svoje názory, ktoré však nemajú žiadnu oporu v zákone, vyhláške, nariadení či smernici. Skús teda citovať nejaké záväzné nariadenie, že domáce úlohy sa neznámkujú.

Inak platí, že učiteľ sleduje a hodnotí aj pripravenosť na vyučovanie. Keď si niekto urobí domácu úlohu, tak sa pripravuje, kontrola a hodnotenie domácej úlohy je hodnotenie pripravenosti. Ak by sme mali hodnotiť iba to, čo žiak predvedie na hodine, tak by sa stratila možnosť hodnotiť rozsiahlejšie projekty presahujúce 45 minút. Na to sú potrebné domáce projekty, v ktorých žiak preukáže schopnosť dať množstvo čiastkového učiva dohromady, že chápe súvislosti. Neučíme predsa len preto, aby vedeli vyriešiť jednoduché príklady oddelene, ale aby vedeli učivo využiť v praxi, kde ide o komplexné problémy. Čiže už len kvôli tomuto určite domácu prácu hodnotiť treba.

Zazneli tu pripomienky, že takto sa hodnotí práca aj rodičov a iných, no samozrejme na známky z domácich prác je nutné prihliadať iným spôsobom, a preverovať si, či dosiahnuté výsledky sú relevantné k tým, ktoré dosahujú pri iných formách skúšania a hodnotenia.
2 2
misoft misoft

misoft je offline (nepripojený) misoft

Jednoduché zistenie, či vypracoval DÚ - ak ju fakt vypracoval poctivo, mal by o nej aj niečo vedieť a mať to v hlave.
Ak opísal - bude vedieť prd a bude habkať a vymýšľať.
0 0
Silvernola Silvernola

Silvernola je offline (nepripojený) Silvernola

cacka Pozri príspevok
j... vtedy mi pekne lepilo, že čo bude doma...
Problém je však v tom, že dnešným deckám "nelepí".
0 0
gagi78 gagi78

gagi78 je offline (nepripojený) gagi78

No zrejme sa táto téma nikdy nevyrieši - každý má na to iný názor a naozaj, žiadna smernica, zákon nie je. Keď som zadávala túto otázku pred týždňom, chcela som jednoznačnú odpoveď - citovanie z nejakého zákona - ale nikde sa o vyslovenom zákaze domácich úloh nehovorí. Druhá strana je, že čo hovoria na to inšpektori - oni môžu odporúčať, že domáce úlohy sa známkovať nemajú - ale je to len ich názor, ktorý si môžu odôvodniť rôznymi smernicami. Preto z tohto všetko usudzujem, že známkovať sa domáca úloha môže (čo však nerobím), ale je to na zvážení každého vyučujúceho - čo komu vyhovuje a ako to žiaci a rodičia prijímajú.
0 0
kukučka kukučka

kukučka je offline (nepripojený) kukučka

gagi78 Pozri príspevok
No veď práve o tú päťku mi ide alebo dávanie tzv. "mínusok" za domácu úlohu. Som učiteľka a my nesmieme dávať známky za domáce úlohy - ale nejaký zákon som na to nenašla. Ale na druhej strane, keď žiak dostane päťku, je to asi výsledok mojej práce - že učivo nepochopil - tak prečo ho známkovať zlými známkami. Ja, známky za domáce úlohy nedávam, skôr sa ma to pýtala jedna známa, či sa to môže alebo nie.
Kto vám to zakázal? A ako to zdôvodnil? Príde mi to podobné, ako neznámkovať "výchovy", ľutujem učiteľov, ktorí ich učia.
/Hudobnú, telesnú, výtvarnú./
0 0
Lukáš Minka Lukáš Minka

Lukáš Minka je offline (nepripojený) Lukáš Minka

no ja som šiestak a dnes mi moja pani učitelka slovenčiny dala za pät lebo som nemal domácu
úlohu mal som ju zapísanú v úloháčiku a jedna strana my vipadla kde bola tá domáca úloha a keď že neuverila tak mi dala hubovej polievky..... a keď my dala päťku za nespravenú domácu úlohu tak za spravenú nech dá za jedna alebo dva.....
1 1
Tweety Tweety

Tweety je offline (nepripojený) Tweety

Hoci nie som učiteľka, aj za tie gramatické chyby by som Ti dala aj ja nedostatočnú.
0 0
srska srska

srska je offline (nepripojený) srska

Lukáš Minka Pozri príspevok
no ja som šiestak a dnes mi moja pani učitelka slovenčiny dala za pät lebo som nemal domácu
úlohu mal som ju zapísanú v úloháčiku a jedna strana my vipadla kde bola tá domáca úloha a keď že neuverila tak mi dala hubovej polievky..... a keď my dala päťku za nespravenú domácu úlohu tak za spravenú nech dá za jedna alebo dva.....
no vieš, terazky sú učky nasrdené, bo minister im nechce pridať

si zapamätaj - prvé čo treba spraviť, keď prídeš do školy, treba poopisovať dú, to by si už ako 6-tak mohol vedieť.
1 0
alaya1 alaya1

alaya1 je offline (nepripojený) alaya1

gagi78 Pozri príspevok
Dobrý deň, chcem sa spýtať, či domáca úloha môže byť oznámkovaná? Ďakujem

​JE TO LEN NA OSOBNOM UVAZENI VYUCUJUCEHO, JE TO JEDNA Z FORIEM KONTROLY DOMACEJ PRIPRAVY NA VYUCOVANIE.
0 0
Ivenka Ivenka

Ivenka je offline (nepripojený) Ivenka

...Domácej prípravy na vyučovanie žiaka alebo rodičov? Ja som síce krutá matka lebo synovi skontrolujem diktát poviem mu koľko má chýb...polovicu si opraví a zbytok nechám tak. Ale na prvom stupni samá učiteľka priznala aký je rozdiel písať diktát alebo kresliť v škole a doma.
0 0
MAVEL MAVEL

MAVEL je offline (nepripojený) MAVEL

precital som si celu diskusiu a musim uznat argumenty oboch stran. Viac sa vsak priklanam k neznamkovaniu alebo osobneho znamkovaniu (pisat si do vlastneho zositka znamky) a potom pri celkovom hodnoteni vziat do uvahy i jeho pristup...
Pripadne za pat jednotiek jednotku ako to tu uz niekto pisal
Ved to pozname, vela deti zabudne a napise si ulohu cez prestavku. Ma stastie. Co je spravodlive? Ten co si ulohu urobil doma (alebo dakto z rodicov pomohol), ten co si ju sam vypracoval cez prestavku alebo ju opisal, ci ten co si ju urobil sam pocas hodiny?
Moja dcera si robila ulohu cez hodinu (neopisovala), no miesto poznamky, ze si neurobila domacu ulohu, priniesla patku, ze si ju urobila na hodine. (nezastavam sa jej)
Co vlastne ucitelka znamkovala? Priklady si nepozrela, cize nevedela ci su spravne. Hodnotila len pristup ziaka, ale za DU dala patku...
Naposledy upravil MAVEL : 16.09.13 at 13:41 Dôvod: doplnenie
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať