Zavrieť

Porady

Účtovanie nákupov cez platobnú kartu od r. 2012

Eri Eri

Eri je offline (nepripojený) Eri

Ahojte,
chcela by som sa spýtať, ako treba zaúčtovať nákup materiálu (služby) cez platobnú kartu, ktorou disponuje náš zamestnanec.
Od 1.1.2012 sa zmenilo v postupoch účtovania pre PÚ, že sa má používať účet 315. Ale mám dojem, že tento účet 315 sa má používať len v prípade pripisovania tržieb na účet, pri platbe kartou cez ERP.
Ale ako to je v opačnom prípade, čiže pri nákupe ?
Použijem účty: 501/335 alebo 501/315 ?

Diky za rady.
Usporiadat
mimiss mimiss

mimiss je offline (nepripojený) mimiss

som vám napisala aj správu som nečakala takú rýchlu odpoved a cez to ID ste to nahodili akou predkontáciou tak ako som napisala či ako?
0 0
evuš evuš

evuš je offline (nepripojený) evuš

ja účtujem ID 501,343/335
úhrada 335/221

..pardon účtujem cez 325 /ostatné záväzky/
Naposledy upravil evuš : 15.10.12 at 13:35
0 0
Tweety Tweety

Tweety je offline (nepripojený) Tweety

Napr. nákup materiálu 501,343/379, BV úhrada 379/221.
0 0
mimiss mimiss

mimiss je offline (nepripojený) mimiss

tiež som nad tým uvažovala takto 501/379 cez zamestnancov som to nechcela davat sice sef je zaroven aj zamestnancom firmy tak by mohlo byt aj takto.
0 0
KEJKA KEJKA

KEJKA je offline (nepripojený) KEJKA

audítor, účtovník, odborný poradca ...viac
mimiss Pozri príspevok
tiež som nad tým uvažovala takto 501/379 cez zamestnancov som to nechcela davat sice sef je zaroven aj zamestnancom firmy tak by mohlo byt aj takto.
súhlasím.

Dodám, že ak cez zamestnancov, tak účet 333 určite nie 335.
0 0
mimiss mimiss

mimiss je offline (nepripojený) mimiss

no on je sice zamestnanec no hlavne konatel spoločnosti tak stale nad tym uvažujem ako to dať či ako zamestnanec,,musim totižto poopraviť zápisy cez BU a je ich dost..tak to dám ako iné záväzky 501/379 379/221 dúfam že stym nebude žiaden problem..a ID s dátumom ktorý je na bločku z terminalu a ten druhy datum VBU.
0 0
Stefan2005 Stefan2005

Stefan2005 je offline (nepripojený) Stefan2005

!
KEJKA Pozri príspevok
...Dodám, že ak cez zamestnancov, tak účet 333 určite nie 335.
teraz ktorý účet určite nie?

lebo ja používam oba...

ak je najprv predložený a účtovaný doklad o nákupe, tak je namieste účtovanie 5xx/333 - vznikol mi záväzok, ktorý treba zaplatiť...
ak však nebol predložený doklad o nákupe, účtujem o úbytku z b.u. 335/221 - lebo predsa vznikne pohľadávka, ktorá sa vyrovná: buď predložením (vyúčtovaním) dokladu, ak nie (napr. jeho strata), tak vrátením peňazí zo strany zamestnanca, ktorý použil kartu...
1 0
KEJKA KEJKA

KEJKA je offline (nepripojený) KEJKA

audítor, účtovník, odborný poradca ...viac
mimiss Pozri príspevok
tiež som nad tým uvažovala takto 501/379 cez zamestnancov som to nechcela davat sice sef je zaroven aj zamestnancom firmy tak by mohlo byt aj takto.
KEJKA Pozri príspevok
súhlasím.

Dodám, že ak cez zamestnancov, tak účet 333, určite nie 335.
nedá sa mi vstúpiť a opraviť pôvodný príspevok. tak len upresním, chýbala tam čiarka. A uviedla som 333 ako alternatíva k citovanému príspevku kde je zápis 501/379.
Súhlasím s predchádzajúcim príspevkom, tiež sa hodí používať oba účty, závisí, čo máme skôr. Pri správnom obehu dokladov by mal byť skôr doklad o nákupe, výpis z banky zvykne byť mesačný, aj ten nákup sa na účte objaví s 1-3denným oneskorením.
1 0
SilMar Group SilMar Group

SilMar Group je offline (nepripojený) SilMar Group

ja si myslím, že je v podstate jedno, ktorý účet sa v priebehu roka používa - či pohľadávka alebo záväzok,pretože sa to priebežne vyrovnáva. Dôležité je, čo zostane na konci roka. Lebo sa môže stať, že máme bloček, ale na výpis z banky to bude až budúci rok - takže máme záväzok. Alebo sa môže stať, že máme výpis z banky, ale zamestnanec (konateľ) ešte nepredložil bloček - takže máme pohľadávku. A asi by nevyzeralo dobre, ak by nám na konci roka na účte zostal aktívny zostatok na záväzkovom účte a naopak.
0 0
Stefan2005 Stefan2005

Stefan2005 je offline (nepripojený) Stefan2005

!
SilMar Group Pozri príspevok
....Alebo sa môže stať, že máme výpis z banky, ale zamestnanec (konateľ) ešte nepredložil bloček - takže máme pohľadávku....
... ale to by musel predložiť bloček až po účtovnej závierke
lebo ak o úhrade je účtované do 31.12., tak aj bloček predložený v polovici januára nasledujúceho roka bez problémov účtujem priamo do bežného roka ... a teda nevykazujem žiadnu pohľadávku.
0 0
SilMar Group SilMar Group

SilMar Group je offline (nepripojený) SilMar Group

Stefan2005 Pozri príspevok
... ale to by musel predložiť bloček až po účtovnej závierke
lebo ak o úhrade je účtované do 31.12., tak aj bloček predložený v polovici januára nasledujúceho roka bez problémov účtujem priamo do bežného roka ... a teda nevykazujem žiadnu pohľadávku.
presne o tomto prípade hovorím. Ak dodajú bloček do uzatvorenia DPH, tiež to dávam do starého obdobia, ale občas sa stane, že vyhrabú tie bločky až po závierke DPH mesiacoch - darmo ich naháňam. A to potom účtujem až v novom roku.
0 0
yvica yvica

yvica je offline (nepripojený) yvica

prosím vás, ak konateľ platil dial. nálepku kartou v maďarsku, bločik má vo forintoch ten dávam cez ID a prepočítavam kurz? alebo dám sumu, ktorá bola strhnutá z účtu, lebo na účte je prepočítaná suma na eurá? tak isto mám z čiech. ďakujem
0 0
yvica yvica

yvica je offline (nepripojený) yvica

prosím o odpoveď dík
0 0
Dzanka08 Dzanka08

Dzanka08 je offline (nepripojený) Dzanka08

U nas sa to roky uctuje cez 261.. som zmatena
0 0
yvica yvica

yvica je offline (nepripojený) yvica

ja účtujem tiež stále na 261. mohol by mi niekto poradiť k príspevku 33, či treba prepočítavať platbu kartou v zahraničí, keď v banke je strhnutá suma v eurách ale na bločku, ktorý je treba zaúčtovať cez ID je v cudzej mene. dík
0 0
Marek Szász Marek Szász

Marek Szász je offline (nepripojený) Marek Szász

Ak je na karte cudzia mena je to de facto vznik záväzku - prepočítavam kurzom ECB v deň predchádzajúci dňu uskutočnenia účtovného dokladu. Následne pri úhrade v BÚ vznikne kurzový rozdiel....
261 nie je správny účet lebo podľa postupov účtovníctva sa "Vklady a výbery peňazí v hotovosti, prevody medzi účtami v bankách sa účtujú prostredníctvom účtu 261 - Peniaze na ceste." čo nie je tento prípad.
0 0
Melnick Melnick

Melnick je offline (nepripojený) Melnick

človek čo opustil Poradu.
Som trocha ,ale téma sa mi zdá najvhodnejšia, vzhľadom k tomu, že nechcem zakladať novú tému.

Moja otázka :
Stretávam sa často s faktúrami, kde je spôsob úhrady uvedený "dobierkou" a nemám k tej faktúre už žiadny iný doklad o úhrade. Ako postupujete v takomto prípade vy ???

Ďakujem za vaše odpovede.
0 0
KEJKA KEJKA

KEJKA je offline (nepripojený) KEJKA

audítor, účtovník, odborný poradca ...viac
Melnick Pozri príspevok
Som trocha ,ale téma sa mi zdá najvhodnejšia, vzhľadom k tomu, že nechcem zakladať novú tému.

Moja otázka :
Stretávam sa často s faktúrami, kde je spôsob úhrady uvedený "dobierkou" a nemám k tej faktúre už žiadny iný doklad o úhrade. Ako postupujete v takomto prípade vy ???

Ďakujem za vaše odpovede.
dobierka - úhrada môže prísť na účet - takže vyrovnáš bežným spôsobom
alebo si chodíte na poštu pre peniaze?
Musíš mať doklad.
resp. máš zrejme na mysli prijaté faktúry. Niekto ich zaplatil v hotovosti a doklad zapotrošil?
to nechce mať výdavky preplatené?
tak nech sa prizná - treba urobiť VPD.
1 0
Melnick Melnick

Melnick je offline (nepripojený) Melnick

človek čo opustil Poradu.
Vďaka Kejka,
áno mám na mysli prijaté a "uhradené" faktúry ( veď bez úhrady by nemali ani FA , to vieme, ale ..... , ale opakovane aj po tisícich upozorneniach mi nedajú doklad o úhrade dobierky. Mimochodom , robia zo mňa blba, že žiaden doklad im nedajú, ako keby som ja v iných firmách nemala všetko OK a navyše aj ja občas mám niečo na dobierku a mám o tom aj doklad.
0 0
avalik avalik

avalik je offline (nepripojený) avalik

Melnick Pozri príspevok
Vďaka Kejka,
áno mám na mysli prijaté a "uhradené" faktúry ( veď bez úhrady by nemali ani FA , to vieme, ale ..... , ale opakovane aj po tisícich upozorneniach mi nedajú doklad o úhrade dobierky. Mimochodom , robia zo mňa blba, že žiaden doklad im nedajú, ako keby som ja v iných firmách nemala všetko OK a navyše aj ja občas mám niečo na dobierku a mám o tom aj doklad.
posta im sama od seba doklad neda ... musia pytat ... aspon na nasej poste je to tak ... vraj doklad o uhrade je stitok z balika

stale sa s tetuskou dohadujem, ze chcem nie len balik, ktoreho prevzatie som jej podpisom potvrdila ale chcem od nej aj potvrdenie, ze dobierkovu sumu posielam odosielatelovi balika - rovnako ako ked posielam peniaze sekom na adresu/ucet ... mne ostane podaci listok - ten mi ale v pripade uhrady dobierky nevydaju!
1 0
Načítať ďalšie