Zavrieť

Porady

na co sa treba zamerat pri kupe ojazdeneho auta?

Nedavno som uspesne spravila vodicak a chcem si co najskor kupit nove auto, aby som sa mohla ucit jazdit. Avsak som uplny laik, co sa tyka aut, viem len najsamjednoduchsie zaklady. Preto by som potrebovala uplne lopatisticky poradit a odporucit na co sa zamerat, co si vsimat a co urcite nekupovat. Chcela by som na zaciatok nejake male auto, urcite 5-dverove, trebars peugeot 206, ale len preto ze sa mi celkom paci dizajn. A na druhej strane vobec neviem, ci je to auto pre mna dobre, alebo mam pozerat uplne ine. Investovat zatial mozem maximalne 1500-2000e, pozerala som na nejakych strankach ojazdene a boli aj za nizsie ceny, ale logicky nebude m siahat po najlacnejsom, pretoze to vie aj male dieta, ze sa navyplaca, nie len pri autach.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    alchstuip je offline (nepripojený) alchstuip

    alchstuip
    Hovori sa, ze auta na F su zle... ford, fiat a francuzske nebrat.
    Ja by som sa osobne obzrel po Japoncoch. Idealne, ak sa najde kusok, ktory je fakt made in Japan. Brat ma staru Mazdu 323 sedan, super auto, ma cez 10 rokov, kupena od stareho pana, prveho majitela, teraz ma najazdene cca 200 000 km. Jediny problem boli cievky, postune odisli, inak slape vyborne.
    Dalsie moznosti - Suzuku Swift alebo SX4, pokial staci 5 dverove auto s minimom "kufra". Sice su to madari, ale motory a prevodovky by mali byt z Japonska.
    SX4 mam, 130 000 km, bez poruchy, spotreba 5,5 - 6,5 litra, podla trasy, nalady a pneu (zima/leto).
    Ak sa fakt bude jednat o skor kratsie trasy, tak urcite benzinove. Nafta je vhodnejsia na dlhsie trasy.

    Laicke rady: - teda to, na co sa ziadatelka pyta a na co este nikto neodpovedal

    Ked sa nejake auto bude pacit, treba si v prvom rade vsimnut nasledovne:

    1- karoseria:
    Korozia - je derave? nebrat. Su viditelne opravovane nejake diely - domacky prestriekane, zatmelene a podobne? Nebrat! Treba si vsimnut aj medzery medzi jednotlivymi dielmi - spary medzi dverami a blatnikmi a podobne. maly by byt vsade rovnake. Ak niekde je spara mensia, inde vacsia, NEBRAT!
    Dvere - skontrolovat, ci sa dobre zatvaraju, otvaraju, ci dobre priliehaju....
    Stahovanie okien - idu lahko (alebo rovnako takzko) pri stahovani a vytahovani? Ak sa niekde zadrhaju, pripadne stoja "sikmo", nebrat, moze byt skrizena karoseria po buracke.
    Predne-zadne sklo: Sedi dobre v rohoch? Ak je viditelne "nedobre" osadene, NEBRAT, moze ist o burane, zle opravene auto.
    Podlaha - kudne pozriet aj pod koberce, aj zo spodu pod auto, ci niekde nieje viditelne poskodenie.
    Farba - ak su rozne diely v roznych odtienoch, moze ist o tzv "Skladacku", kde sa z niekolkych havarovanych aut posklada jedno "neburane, po prvom majitelovi" NEBRAT

    2- interier:
    Podla opotrebovanosti ci zachovalosti interieru sa da vela povedat o tom, ako sa o auto majitelia starali. chybajuce tlacitka, olupany volant, presedene sedacky, nesediace tapaciry - NEBRAT

    3- podvozok
    Laicky popozerat pod auto, ci niekde nieco nevisi, nieje utrhnute, nadmerne hrdzave.
    v kazdom rohu sa na auto trochu ovazit, zahupat nim. Ked klesne a vrati sa do svojej polohy, ok, ked sa pohupe viac ako 2x, su tlmice v prd....li
    ked trosku zavrzga v chladnom pocasi, je to ok, to su len stuhnutejsie gumove ulozenia.
    Otestovat jazdou - ak nieco klepe, bucha, vrzga, NEBRAT.
    BRZDY: pozriet pod auto. Ak niekde nieco tecie od kolies, NEBRAT
    odskusat jazdou. na nejakej nefrekventovanej ceste alebo prazdnom parkovisku (proste niekde, kde nehrozi riziko) sa rozbehnut na 40 a dupnut na brzdy do plneho zastavenia. Ak auto zjavne pri brzdeni taha na niektoru stranu,je nieco s brzdami alebo geometriou podvozku.
    Pozor, auto s ABS pri plnom brzdeni (aktivacii ABS) jemne ale citelne "kope" do brzdoveho pedalu. to je OK.
    Pneumatiky - viditelne poskodene a nerovnomerne opotrebovane NEBRAT.

    Rucna brzda: mala by zaberat podla auta niekde medzi 3. a 5. zubom (cvaknutim), povolit by sa mala dat po uplnom zatlaceni poistneho gombika (ten by sa mal dat stlacit normalnou silou palca). Nemala by sa zasekavat, zabrzdene auto by nemalo mat tendenciu pohybovat sa

    4- Motor a prevodovka
    pozriet vizualne - ak je zasraty od oleja a inych prevadzkovych tekutin, nebrat.
    Nastartovat. Ak startovanie trva dlho, moze bat problem. Ak sa klepe, jek maturant v maji, moze byt problem. Ak ma nepravidelny chod, moze byt problem.

    Skusobna jazda - AK zdochne pri rozbehu, je to chyba vodica
    Treba sledovat zvuk motora, ak ma pravidelny zvuk a raguje na plyn, ok. Ak sa pri preradovani alebo zrychlovani zakuckava, problem.

    Prevodovka - je radenie rychlosti aspon relativne presne? Dari sa zaradit zelanu rychlost? Ideto primerane lahko (netrba na to silu drevorubaca)? OK.
    Ak paka lieta na vsetky strany a rychlosti treba hladat, nebrat. Tou pakou sa radia prevodove stupne, nie miesa benzin, takze je podstatne, aby fungovala aspon trochu presne.

    Vyskusat prejst aj kus cesty na neutrali - pocuvat rozne ruchy a zvuky, podozrive buchoty a pripadny aerodynamicky hluk - ficanie vetra - ci do auta nefuka.

    Este par slov na zaver mojho vylevu:


    AAA auto - NEBRAT v mnohch pripadoch su to len nalestene vraky.....

    Idealne je kupovat od doveryhodneho znameho.

    Idealne je spytat sa na nejakej STK, ci a za kolko su ochotny auto skontrolovat PRED kupou (brzdy, svetla)
    Ak s tym predavajuci nesuhlasi, je to podozrive. Idealne je ist na inu STK, ako navrhuje predavajuci :-)

    Ignorovat rady ako "jazdene auto pod 12 000 je zle", to len niektori ludia musia pouzivat urcite protezy na ego sa verejne prezentuju takymito nazormi.

    PS:
    Pozor na Kupno-predajnu zmluvu - ludia su svine a idealne je, ked zmluvu prestuduje nejaka pravne zbehla osoba.

    PPS:
    ked bude predavajuci jednat stylom: ale slecinka, vy tomu prd rozumiete, to auto je 100% dobre, ten skrabanec nevadi a lepiaca paska je len na ozdobu, ja tomu rozumiem.... otocit sa a nas..t mu na hlavu.

    PPPPS
    nekupovat impulzivne a bez rozmyslania "Jeeej, to kakavkovomodrolentilkove zlaticko je rozkosneee, to chceeeeeeem"
    Na vsetko treba cas, klud a rozvahu.

    Zelam vela stastia pri vybere
    a sorry za preklepy....
    3 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    Helik3 super rady, určite pomôžu viacerým, nielen zadávateľke!! konečne niečo priamo k veci!
    Jahmanka alchstuip, takto vystiznu, laicky popisanu, perfektnu odpoved som si predstavovala, ale teda necakala super, dakujem velmi pekne, velmi si mi pomohol
    alchstuip Za malo :-) to bude tym, ze auta, servis a predaj ma nezivia, len bavia... Idealny relax je rozobrat nejake auto na prvocinitele a potom ho pomaly skladat (myslym nejaky veteran, nie tie sucasne bezduche masovky)
      zbaliť

    erikfrog je offline (nepripojený) erikfrog

    erikfrog
    Nakolko vlastnim servis a mojou specializaciou je najma diagnostika zavad a hladanie rieseni dovolim si par poznamok. Pre teba jednoznacne male auto typu Toyota Yaris, Clio, Fabia, P206,C3, Fiesta, Polo, Ibiza atd... Vyber motora jednoznacne pre tvoje potreby benzin. Objem 1-1,4l, pocet dveri je vec vkusu a osobnych preferencii. Pokial planujes jazdit sama resp +1 osoba nie je nevyhnutne potrebne tych 5 dveri mat a nekladol by som to za prioritu. Co sa tyka veku auta, rozhodne neplalti cim novsie tym lepsie. S rozpoctom do 2000€ sa zazrak spravit zrovna neda ale nie je nemozne za tu sumu kupit nieco sikovne v dobrom stave. Rozhodne sa vyhni bazarom typu AAA!!!!!! Z vyberu znaciek by som asi vyhodil FIAT,PEUGEOT,CITROEN. Renault ostava lebo to Clio je pomerne spolahlive a dobre sa servisuje. Japonci su uplne o inej vlnovej dlzke, vonkoncom uz neplati ze nahradne diely stoja astronomicke sumy, daju sa porovnat s beznym priemerom aj ked niektore diely ktore stoja fakt strasne palky, ale s tymto sa stretneme aj u europskych znaciek, Japonske auto vacsinou pekne nie je, ale ma vyborne jazdne vlastnosti, mnozstvo praktickych vychytavok, je mimoriadne spolahlive a ked prides do servisu tak pred tebou nezavru dvere na rozdiel od pripadu ze prides na francuzovi Dalej pocet najazdenych km rozhodne nerozhoduje o stave auta. Navyse nie na SK kde 90% aut ma pretoceny tachometer. Radsej 160 000km overenych ako 80 000 bez jasneho povodu. Vzdy na tom budu horsie auta jazdene v meste ako tie ktore jazdili mimo mesto. Urcite nekupuj auto sama, radsej sa dohodni s nejakym mechanikom v servise, zaplat mu a zober ho so sebou na obhliadku.
    10 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    srska prečo vyhadzuješ z ponuky f+p+c? :-)
    erikfrog Mozna su pekne, mozno sa na nich aj dobre jazdi, ale z pohladu cloveka ktory tie auta opravuje je to trest. Tie auta obsahuju mnozstvo zamernych nazvyme to kurvitok ktore ti z 1 hodinovej roboty zarucene vyrobia aspon 3-4hodinovu + musis otravovat aspon dvoch dalsich kolegov lebo dve ruky ti su malo. Navyse mam este cerstvu spomienku z lietajucej pruziny z C3 do mojej hlavy a som rad ze mi ostal kompletny ksichtik a plny pocet zubov. Krasa japonskych aut spociva aj v tom ze ten kto to auto nakreslil pocital s tym, ze raz niekedy sa to auto bude aj opravovat a pamatal na toho chudaka mechanika ze po 10rokoch to bude chciet aj rozobrat a tu pracu mi ulahci tym ze mi tam necha dost miesta na pracu. Zhrniem to takto: logicky, postupne, jednoducho, presne, kvalitne.
    bjuty smis ale ona nechce ísť robiť mechanika do fiatu
    píšeš, že máš servis..
    máš aj také skúsenosti, že sú napr, 10 r. fiaty kazivejšie, ako hunday, daevi, škoda ? prípadne tí japoci ?
    Helik3 trefne a pravdivo erikfrog
    alchstuip Cim viac nad tym mechanik stravi casu, tym viac si bude uctovat. Napriklad na renaulte Megane, pripadne Citroene Xsara je vymena ziarovky komplikovany servisny ukon, na japoncoch, s ktorymi som mal tu cest je to zabavka na 5 minut kdekolvek na parkovisku. Verim tomu, ze s inymi opravami je to podobne.
    Co na japoncovi mechanik spravi za hodinu, to u francuza bude celodenna patalia
    lujza.j Ziarovku si na japoncovi vymeni aj moje denglave decko
    buchač Erik

    Tvojou špecialízaciou je diagnostika ...tak je ???
    Aj dlžka praxe by ma zaujímala .

    Tak potom , požiadam , netrieskaj niečo o opravách ...
    Ak máš málo rúk , tak to svedčí o Tvojej neodbornosti .
    Ja mám k dispo totiž takých mechanikov ( jeden z nich je môj syn ) , ktorí sú iného razenia .

    Nejde o servisovanie totiž ...ide o tú spoľahlivosť vozidiel .
    Každé auto je inak spoľahlivé a následne servisované .




    ...a ozaj , keby si náhodou nevedel...aj do japoncov sa dávajú motory od francúzov ...
    erikfrog Buchac, nemas ani len potuchy o tom kto som, co robim, ake mam meno, aku mam prax....
    V zivote si nevidel kolko sa clovek natrapi s vymenou pruziny napriklad na obycajnej C3. A pises tu ze mam malo ruk. Servisujeme 40 vozidiel taxisluzby s mesacnym najazdom do 30 000km na kuse. Takze o spolahlivosti nieco viem.

    Mas velmi skreslenu predstavu o tom co znamena pojem diagnostika. To nie je pripojenie PC k autu a vycitanie/vymazanie pamati zavad. Diagnostika si v provm rade vyzaduje dokonalu znalost jednotlivych systemov ako elektronickych tak mechanickych, suvislosi a vplyv jedneho na druhe.

    AJ do BMW sa davaju francuzske motory...
    lujza.j Buchi...Uz nie..chvala bohu....
    ninka24 buchac - no neviem, ale teraz si trepol !

    "Ja mám k dispo totiž takých mechanikov ( jeden z nich je môj syn ) , ktorí sú iného razenia ."

    Takých mechanikov tu asi máme viacerý....
    Prečo práve "tvoj syn" by mal byt the best? - to len tak naokraj....
    Nechápem preco sa kazda takato "auto tema" musi zvrhnut na hodnotenie odbornosti jednotlivych prispievatelov, a hlavne riesenie ich "neodbrnosti" Tomuto fenomenu nerozumiem!!!
    Ved predsa kazdy ma nejake vlastne skusenosti, preto asi pise prispevok.....ale hodnotit niekoho pracu na zaklade par riadkov sa mi zda "scestne" !
      zbaliť

    ninka24 je offline (nepripojený) ninka24

    ninka24
    V prvom rade ti dam jednu základnú radu - kedze sa vôbec do aut nevyznas, ty si len popozeraj dizajn, ale vyber nechaj na odbornika - niekho od fachu! a este jeden detail - prečo 5 dverove? mas rodinu ktoru budes vozit denno denne? pretoze inak zbitocne na zaciatok viac zaplatis za 5 dveri....
    21 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    srska len pozn.:
    nemám rodinu a mám 5 dverové = rýchlejšie sa predáva po 3, 5, ... rokoch
    abrakadabraka odbornika ziadneho nepoznam, mam par kamosov, co sa trochu vyznaju do aut, ale kazdy mi hovori nieco ine

    5-dverove preto, lebo mam starych rodicov, ktory maju problem s nasadanim do 3-dveroveho auta a obcas ich bude treba odviest doktorom a tak...
    ninka24 ano, to je pravda, ale to je "slovensky sport" 150 tis km a 5 dveri...ale v skutocnosti vyuzitie tych 5 dveri je zanedbatelne...preto pisem ze ide o cenu auta.
    chandler "mam par kamosov, co sa trochu vyznaju do aut" z autami je to este horsie ako s futbalom, vyzna sa v tom uplne kazdy tak sa nemozes cudovat ze kazdy hovori nieco ine
    Indeed zase nie každému sa pači fijat panda....no...
    ninka24 mno kedze sa tu nehrnu napady - tak za relativne malo penazi kukni "žabožrúta" renault clio nejaku benzinovu 1,2 ci 1,4 16v. Je to sice francuz, ani asfalt to trhat nebude, ale servis je "za babku" ja som na takom zacinala a lubim to auto dodnes len v ziadnom pripade nepozeraj diesel - servis je neporovnatelne drahsi!
    ninka24 http://www.autobazar.eu/sk/results.p...=3results.php?
    lujza.j Neviem v com je servis diesla drahsi.....teda este som si nevsimla....
    ninka24 este si asi neriesila vstrekovace na dCi-cku....
    lujza.j Tankujem v At..chvala bohu...toto sa riesi iba na SK...lebo mame take fajne palivo....sme tym znamy aj zahranici....druhy diesel tiez nepapa SK palivo...tu ak naftu,tak jedine tu najdrahsiu ta je taka ako obyc.v De
    ninka24 Aj u nas sa bezproblemov natankovat dobra nafta. Len malo ludi chape preco nemaju tankovat tesco, hypernovu atd.....lebo "lacna je"...... a potom placu ze len repas jedneho vstreku stoju cez 100,-€ Preto pisem ze radsej nech clovek neskuseny nejde hnet do diesla.....a to som este pomlcala o dalsiich zaludnostiach...
    bjuty smis no, možno som aj ja neskúsený....v čom je horšia nafta z tesca od nafty zo slovnaftu ???
    ninka24 opytam sa inak - mal, alebo mas dCi motor a tankoval si "no name" diesel? mas takuto skusenot? potom sa mozeme porozpravat o kvalite nafty a o vstrekovacoch.....
    bjuty smis v com je dci motor iný od podobných dieslov ?? )

    mám jtd motor, aký je tam rozdiel ? a tankujem aj u no name, ako hovoríš...tak sa teda porozprávajme, ninka ))
    bjuty smis no čo teda, aký je rozdiel v tej nafte ???
    ninka24 tankuj na no name aj nadalej! nic viac ti k tomu nemam co dodat! lebo niekedey nevysvetlis.... uvidime, ked to pociti tvoja penazenka.... a rozdiel v tej nafte je niekedy "nepatrny", zato dolezitiy!....hlavne v aditivach.....
    bjuty smis a vieš, že som takúto odpoved čakal ??

    ninka..a recept na langoše nemáš ))
    bjuty smis kedže zrejme ani netušíš, o čom je reč...našepkám ti :
    http://www.slovnaft.sk/repository/884245.jpg
    bjuty smis a ked že mám dobrú náladu, vyriešim aj tvoju záhadu z
    "dCi motorim" a zlou naftou :
    Víte, že:
    Motor 1.5 dCi od Renaultu si zpočátku získal špatnou pověst díky drahým poruchám vstřikování Delphi a nízké životnosti ojničních ložisek. Podle výrobce však došlo ke konstrukčním změnám a výměně vstřikování Delphi za vstřikování Bosch.

    už len tá posledná otázka...v čom je môj jtd motor iný ??
    ninka24 pocuvaj, ty si mudri jak radio a este aj jasnovidec! hovor k veci, alebo aspon z vlastnej skusenosti a nezvastaj! ani vlastne necakam, ze prestanes rypat, ale posluz si uz ked k veci nic okrem langosov nenapises"
    bjuty smis určite v mojích príspevkoch nebolo nič k veci ??)
      zbaliť

    chandler je offline (nepripojený) chandler

    chandler
    za tu sumu v pohode kupis auto, ojazdene sa teraz strasne tazko predavaju. porovnavaj rocnik, najazdene km (tak do 120tis), motor pozeraj nejaky slabsi 1,2 alebo 1,4ti ti staci. ked budes mat vybrate mozes ho zobrat do servisu nech sa na neho pozru.
    abrakadabraka no nie ze mi v tom servise zahlasia, ze mu treba hento , toto a tamto spravit, len aby od mna ako od neznalca vyzmykali co najviac..
    chandler ved im povies, ze ti ide o to ci ho kupit alebo nie. tak ti nepovedia ze treba hento a toto spravit lebo by si ho nekupila mozes to spravit aj bez servisu, ak to kupujes od niekoho nslusneho co mal to auto par rokov a staral sa o neho tak by to malo byt v pohode.

    bubkoch je offline (nepripojený) bubkoch

    bubkoch
    v tvojom pripade v prvom rade by malo byt japonske (lebo spolahlivost), v druhom rade benzin bez turba (lebo menej narocny servis) ... potom uz len co sa ti paci ... :-)
    8 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    abrakadabraka no aj to by som rada vedela, ze ci je lepsi benzin, alebo diesel. Ja ani len netusim, aky je tam rozdiel
    janok5 určite benzín alebo keď investovať tak do TESLA S, diesle sú náročné na údržbu, nejajú sa vytáčať a smrdia od nafty ako zlá nemoc - v horúčavách sú ľahko zápalné - už sa vznietilo veľa agregátov z naftovým pohonom
    janok5 čo sa týka modelu tak jedine limuzínu 5dv.
    Indeed len taka maličkosť , TESLA S stoji VIAC ako 20 000 €
    dalid do mesta a na krátke trasy jednoznačne benzín a pre začiatočníka určite aj bez turba!

    Indded - ...Tesla S viac ako 20 00€ - matematicky správne, ale rovno si mohol napísať, že reálne sa dá kupiť od 80 000€ vyššie..
    bjuty smis ako by povedal buchač: ježišikriste....( samovznietenie dieslov)
    ninka24 Benzin = zabava, Diesel = robota
    bjuty smis aký je svet jednoduchý...
      zbaliť
    9 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    buchač Lui ...čo povieš na toto ???
    Pekné , no nie ???

    https://www.alza.sk/peugeot-206-wrc-stribrny-d49892.htm
    lujza.j buchi peguote nie je moja šialka kávyani z Dráčiku
    abrakadabraka ja sa hlavne potrebujem ucit a zdokonalovat v jazdeni. Nepotrebujem mat luxus, jazdit budem maximalne po meste a sem-tam volakde pomimo kusok. Setrit mozem aj dalej a neskor toto auto predat a kupit lepsie, ale hlavne chcem jazdit hned.
    lujza.j toto predať sranduješ....si kup felíciu a na tej sa uč....
    abrakadabraka a ako je to potom z prepisom auta? ked ho kupim v inom okrese, prepis je drahsi ako prepis z rovankeho kraja?
    lujza.j http://www.minv.sk/?prihlasenie-vozidla-z-ineho-okresu
    abrakadabraka lujza, super odkaz
    a felicia sa mi nepaci mozno este VW golf, ale to by som zas potrebovala vacsiu hotovost. Ale teda nechajme zatial znacku, prejdime k tomu, co som sa pytala: ake parametre si mam vsimat, comu sa mam pri kupe vyhnut a co si vsimat v prvom rade?
    lujza.j aj som ti chcela napísať, že na golfa nemáš....mala som pravdu...ludia sú pošahaní z VW...
    abrakadabraka ja som doteraz vnimala auto ako nejaky prostriedok, ktorym sa prepravujes a ze to ma 4 kolesa a volant nikdy by ma nenapadlo, ze ja budem mat niekedy auto, ale rodinne okolnosti ma prinutili si vodicak urobit a kupit si aj auto, pretoze ho budem potrebovat. Ci isla okolo mna skodovka, alebo kabriolet, vnimala som to jednym okom dnu a druhym von takze mne na vyzore nezalezi az tak, hlavne chcem to auto casto pouzivat a investovat do neho co najmenej financii
      zbaliť
    7 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    abrakadabraka preco nie male auto? a jazdit bude hlavne po meste, ale aj kratsie vzdialenosti - 25-50 km tam a teda este aj spat...
    janok5 doporučujem: http://www.autobazar.eu/sk/results.p...=Vyhlada%C5%A5
    abrakadabraka ja chcem a mam prostriedky len na male a lacne, velke a drahe urcite neprichadza do uvahy
    misoft Hele: http://www.autobazar.eu/sk - daj si podmienky - niečo vyhodí.....šak ti radili....
    Indeed male a lacné by pripadalo do uvahy napr. F 125
    Indeed ja som sa učil jazdiť na Praga V3S, dokonca aj po meste, ale nedoporučujem toto vozidlo do mesta....napriklad preto, že sa nevojde na parkovacie miesto a zle sa s ním cúva.... ale inak KING OF ROAD'S and KING OF MEADOW'S and KING OF FOREST'S
    janok5 Do nového rokavšeko najlepšie z Moskvičom, to Vám želá Fico z Gašparovičom.
      zbaliť

    lapejko je offline (nepripojený) lapejko

    živnostník remeselník lapejko
    môžem s čistým svedomím doporučiť Toyotu Yaris s benzínovým motorom 1,0 alebo 1,33, päťdverovú, päťročnú môžeš kúpiť aj s manuálnou klimatizáciou za cca 2000,00, potom, to ešte chce nájsť slušného mechanika, ktorý sa o ňu bude starať, ideálne ak bude aj pri vyberaní vozidla, autorizovaný servis by som neriešil, iba ak by kúpa bola cez nich.
    bjuty smis lapejko, ty tu predávaš kradnuté 5r. toyoty ???

    alebo odkial si si vycucal tú cenu ??? 5r. za 2000.-€ )))
    lapejko sorry s tým vekom som sa kopol...min. desaťročnú.

    dalid je offline (nepripojený) dalid

    dalid
    čo tak Renault Twingo? od roku výroby 2000 (po vačšom facelifte+ konštukčné vylepšenia).
    Kabína rovnako veľká ako vo fobii - 4 dospelí sa v pohode odvezú. Len je to 3-oj dverové autíčko..

    Napr: http://autobazar.autovia.sk/renault-twingo-1-2-1505472

    bjuty smis je teraz online bjuty smis

    bjuty smis
    tu je tvoje nové auto
    http://autobazar.autovia.sk/fiat-pun...lassic-1414900
    1. majitel, 100 000 km...do mesta na malé vzdialenosti máš lepší benzín..( nie preto, že diesle sú samozápalné, ako ti tu tvrdí nejaký expert))

    celkom slušná výbava, sezonné obutie...a je pekné, na rozdiel od malých japoncov, alebo twinga.
    13 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    ninka24 najprv k vyberu - podla poziadvky, dajme tomu...ale k tomu co pises dalej nehnevaj sa na mna, ale tvrdit ze nejake punto je krajsie ako nejaky maly japonec... pozri sa na tie sumy za co sa predavaju tie "skarede japonce" od roku vyroby 2006... "v tom je ich krasa"!
    srska už si bola s japoncom alebo s puntom v servise? len na okraj - origoš gumená hadica od chladiča k vodnému čerpadlu na mazdu 626 diesel stála v 2002 2400 korún
    lujza.j Mne sa skarede japonce pacia...srsík bola som,ale kto umi-umi...jedneho netvora mam,ale Juke to je škrátek..
    srska luj, ak by som japonca kúpil, tak len nového a po 5 rokoch by išiel het. to platí u mňa pre každé auto aj približovadlá, ktorým punto ale aj p206 sú
    bjuty smis proti gustu žiadny dišputát...

    len pre info...ktorý malý 10 r. japonec je krajší ako punto ?,

    10 r. auto sa bude drbkať tak-či tak...a opýtaj sa majitelov japánov, čo stojí u nich servis....
    srska ani jeden :-)) mal som p clasic 08-13 a teraz p lounge od 13
    srska a ešte k zadávateľke, ktorá má voľných 2000 evri. neviem koľko zarába a aké má splátky napr. úverov ale ak by dala 2000 evri na akontáciu a bola by schopná splácať 5 ročný lízing mesačne 200 evri, tak má nové auto v nadobúdacej cene cca 10 - 11 tisíc evri
    ninka24 takze pre vasu uplnu informaaaciu mam doma : renautl clio, hondu civic a peugeot 307. 307 - totaaaala katastrofa - otec pred x rokmi kupil budu a nechce to ani pes.... clio 1,2 16v - zlate auto! diely za par drobnych ..... a honda ma 150 tis. a na servis zozerie beznu reziu.....kedze moj chlap ma servis, neotdrbkaju ho na dieloch.....
    ale v konecnom dosledku, obdivujem a vzdy aj budem obdivovat ludi, ktori budu stale tvrdit ze punto je krajsie ako 10 rocny japonec... ale to je len moj postaoj a moj nazor!
    srska môj je taký, že japonca ani zadarmo. a keď by natrafila na japonca s wankelovým motorom - bo aj také sú občas v ponuke - tak toho nech obchádza naďaleko
    lujza.j srsík ani jeden náš japonec nebol nový /3r/...každý bol predaný...dodnes jazdia, nikto nikdy nevolal, že sa niečo po kúpe udialo...ale to boli 100%japonce nie tieto bastardy s renoltom...všetky značky sa sprzniliaspoň teraz dieslový motor čo dáva nissan je vyvinutý v japonku -výroba vo fr.,čiže nie su to renoltové motory.ja by som si nové auto asi nie, ale ked som bola nalomená minulý rok velmi dobrou cenou...
    erikfrog Na fiat bude stat ta hadica 1800 korun takze az take dramaticke to nebude Gumene hadice su zial drahe u kazdej znacky.
    bjuty smis gumená hadica nebol najštastnejší príklad na to, že servis japoncov je drahší...ale určite mal pravdu...
    srska erikfrog - tá hadica to bol len taký príklad, ktorý som zažil. origoš na punto 1.4 stojí taká hadica teraz niečo pod 30 evri a servis má už v tej cene svoje + . a to nespomínajme cenu iných nd.
      zbaliť

    madasi je offline (nepripojený) madasi

    madasi
    mám skúsenosti s benzínom aj dieslom. Benzín čo sa týka v zime oveľa ľahšie štartuje aj údržba je lacnejšie. A je vhodnejší na také pobežky ako píšeš. Diesel je zas dosť úsporný ale jednoznačne na dlhé trate. Z mojej strany spokojnosť u oboch. Objem v tvojom prípade do 1.2 ,1.4 ako ti už odporučili. Čo sa týka kúpy išla by som jednoznačne od súkromných osôb a nie autobazár. To je ale každého vec.

    Helik3 je offline (nepripojený) Helik3

    Aka som,taka som.Som jednoducho zena.Ked sa mi zachce smiat,smejem sa pojasena... ...viac Helik3
    ja ti teda neviem, ale ja by som možno na tvojom mieste pozerala nejakú fábiu. Malú, šikovnú, lacné súčiastky, ktoré kúpiš kdekoľvek. Motor sa neodvážim povedať, lebo fakt neviem v takom nižšom výkone.
    Ja som napríklad tiež pred kúpou jazdenky a viac-menej je rozhodnuté buď fábia, alebo Octavia, každá combi 1,9 TDI (nech sa niekto aj na vlasy postaví s dieslom mám skúsenosť a som spokojná a servis nebol vôbec tak predražený, a že teda pri jazdenke servisov bolo...). Tento výber bol prejednaný s veľmi dobrým kamarátom - mechanikom (ktorý si ho bude aj opravovať, takže by sám na seba šil búdu). A určite radšej jazdenku, možno aj 10 rokov ... ale s nejakou tou výbavou, lebo človek je už na niečo zvyknutý... Ale tak aj sa človek uskromní, veď nezarábame na 20 000 autá!!!!!

    JerryD je offline (nepripojený) JerryD

    JerryD
    Ahoj. Ja osobne by som ojazdené autá videl takto, treba si zobrať list papiera a napísať si všetko čo v ňom chceš, potom otvoriť stránku vyfiltrovať výber, napísať zoznam tých áut, zájsť do autobazáru a vyskúšať si každé jedno, ďalej si zapíšeš svoje dojmy a porovnáš s recenziami užívateľov, nakoniec na kúpu vezmeš so sebou fachmana, ktorý ti autá oťukne, možno aj zjedná a samozrejme kúpu by som riešil po prvom majiteľovi, so servisnou históriou a v čo najlepšom technickom stave, to znamená, aby výhodná kúpa následne sa nepredražila počiatočným servisom, ktorý bude drahší ako celá hodnota celého auta, takto sa väčšinou popália ľudia, čo kúpia vydojený automat, kde sa nemenili filtre a olej
    ako prvé auto by som volil určite niečo veľmi jednoduché a lacné - buď hladký diesel, alebo LPG a bez zbytočnej elektroniky, čím menej techniky, tým menej možností, že sa niečo poserie - uvediem príklad, za 2000 eur sa dá kúpiť 5 felícií, ktoré ti dokážu súborom dielov, motorov a ja neviem ešte čoho poslúžiť do konca života
    takisto sa za 2000 eur dá kúpiť aj novšie pohodlnejšie a lepšie auto, no tam tá cena bude vyššia, servis drahší, bude určite lepším sústom pre zlodejov rozumej koncern,
    Neurobíš chybu ani tým, ak nijaké auto nekúpiš.

    Indeed je offline (nepripojený) Indeed

    Vylúčený člen Indeed
    Suma pre kupu ojazdeneho auta by sa mala pohybovať od cca 7 000 € až do povedzme 20 000 € v tejto relácii sa daju VYBERAŤ zaujímavé kúsky ..
    za 2000 € možeš vyberať tak medzi Fobiou a Renaultom

    EDIT streda 21.5.

    ale P 206 za 2 000 € bude CUKRÍKOVÝ idu bežne po 800
    Naposledy upravil Indeed : 21.05.14 at 19:25
    10 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    buchač Ježiši Kriste ......
    abrakadabraka no pozor, tych par supiek co som si nasetrila, som setrila dlho, ak by som mala setrit 20 tisic, dovtedy aj zabudnem co ma v autoskole ucili ja chcem jazdit hned a nie o sto rokov ja nie som narocna, hlavne aby to auto islo. Pochopitelne musi splnat aj nejake kriteria, aby som s nim nebola kazdy mesiac po vyplate v servise. Cize ostaneme pri tej sume max. 2000e a drzime sa otazky
    ninka24 to kde si na toto prisiel? asi nezarabas slovensky plat...
    Indeed sorry ,trochu som to prehnal.. povedzme od 3 000 do 12 000 e
    buchač Ešte aj teraz preháňaš ...................................
    Indeed mindeť, ale ďakujem za to,že si si dal namahu na mňa reagovať...
    Indeed ..načo je kumu "auto" za 800 alebo 1300 eur ???
    buchač Nejde o námahu ...
    Ide o iné .

    Kebyže som si dal námahu ,inak by to vyzeralo .
    Takto len poviem toľko :

    Pri tom prvom komentári si šiel fest vysoko .
    Ten druhý je reálnejší .
    Ale ak vezmem aj tú vyššiu cifru ,t.j. , 12.000 € , aj tá je vysoká . Tých 20.000 ani nevravím .

    Záleží od viacerých okolností ohľadom kúpy auta .
    Ale ak by jeden dal za JAZDENKU od 12 - 20.000 € , tak to je trochu za vlasy pritiahnuté .
    Za hentú sumu si kúpim NOVÚ mašinu a mám pokoj minimálne 5 rokov .

    Ďakovať za názor nemusíš .
    bjuty smis načo??

    no skús sa opýtať takého, čo ledva naškrabal tých 800, či nekúpi radšej za 20 000...že je lepšie...
    Indeed šak nech si kupi auto aj za 300 , ale potom nech nedava,že sa mu to kazí...
      zbaliť

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.