Zdieľajte s nami link na články z iných webov. Komentáre k linku budú zoradené podľa počtu hlasov, môžete využiť aj filter komentárov a zobraziť len komentáre od členov ktorých na Porade sledujete.
Môže živnostník prijať platbu od odberateľa na nákup materiálu, keď ešte nemá živnostenský list? Platba prijatá v čase vybavovania živnosti. Práca urobená už počas živnosti. Teraz je problém s vystavením faktúry a s odpočítaním prijatej platby. Ako vystaviť tú faktúru? Ďakujem.
Pravidlá a tipy
Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte. Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
❤ Buďte priateľskí ❤
Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
ekofinĎakujem, ale ako ošetriť tú prijatú platbu vopred, keď peniaze prišli na osobný účet.
mondesHmm, rozmýšľam, že zaúčtovať ako hotovosť, to nemôžeš, lebo ide o predaj materiálu a tu musí byť ERP. Tak jedine zaúčtovať cez ID ako príjem za tovar a k tomu doložiť výpis z osobného účtu. Ja by som to asi takto riešila.
ekofinNie je to príjem za tovar. Je to vlastne preddavok na objednanú službu - stavebné práce, ale poslal ich ešte pred dňom začiatku podnikania, na základe rozpočtu prác a dodávok. Práca dodaná už počas fungovania živnosti, ale odberateľ tú zálohu chce mať vo faktúre. Ide vlastne o to, aby sa tá platba dostala do denníka (JÚ) a do salda, aby odberateľ uhradil už len rozdiel.