Zavrieť

Porady

Učiteľ uráža moju dcéru

Dobrý deň prosím Vás o radu. Mám dcéru ktorá je integrovaná. Jeden pán učiteľ to ale nerešpektuje na hodinách s ním im stále dáva pisomku a potom povie pred žiakmi že takým blbcom ich opravovať nebude a dá jej a ešte jednému žiakovi 5. Ako rodiča má to trápi lebo ad psychologického vyšetrenia by mala mať prispôsobený individuálny plán, a pedagóga. Čo fobec není, ostatní učitelia to rešpektuju iba on nie. Poraďte prosím Vás čo mám robiť. Ďakujem.Vsetkym čo mi tuna pomáhajú a radia patrí veľká vďaka. Veľmi si to vážim ešte raz Vám veľmi pekne Ďakujem.
Naposledy upravil Zdenca38 : 11.02.16 at 20:39
14 komentárov     zbaliť
buchač Máš manžela, partnera ? Síce nemusíš a môžeš byť aj rozvedená.
No dcéra má otca.

Ten čo na to vraví ? Aké zaujal stanovisko ? Aké opatrenia urobil ?

Len nepovedz, že otec je niekde v zahraničí...
Zdenca38 chystame sa isť aj z manželom do školy za riaditeľkou manžel hovorí že napíšeme sťažnosť na učiteľa
alaya1 mala by si dodrzat postup, ktory som tzi napisala, robievala som s tym.
Zdenca38 dakujem tak teda zajdem najskor do centra pedagogicko-psychologickeho poradenstva a prevencie a nech nam daju stanovisko
alaya1 Ale nie tam, ked kazda skola ma svojho specialneho pedagoga, za nim ste neboli, mal by mat svoju kancelariu v objekte skoly. Kto vam vypracoval IVP?
buchač Takže asi takto.

Sú len dva postupy.
Slušný a ten druhý.
So slušnosťou ďaleko nezájdeš v dnešnej dobe.
Na ten druhý je potrebné mať potrebné nervy a dôraz.
alaya1 a myslis, ze ten druhy dietatu pomoze? ze nemoze prist v inej skole iny takyto ucitel? Aj toho treba spacifikovat?
buchač alaya....teraz čítaj veľmi pozorne !

Každého pedagóga je potrebné spacifikovať a to bez rozdielu...teda, pokiaľ porušuje svoje právomoci a aj práva dieťaťa.
Je úplne jedno, že akými prostriedkami.

Ďalej sa mi nejak nechce rozpisovať, len by mi tlak stúpol pri určitých spomienkach.

Mimochodom...výraz "spacifikovať" myslíš asi na nejaké ručné a stručné vybavovačky.
Lenže tento výraz má viacero významov...
Zdenca38 U nás nie je taký pedagóg veď som vám napísala že centrum pedagogické a psychologického poradenstvo v Liptovský Mikuláš naša škola snimi spolupracuje /ako ze aby boli kryty prídu do ZS raz za polrok /
Zdenca38 Centrum pedagogického -psychologického poradenstva v L. Mikuláši oni spolupracujú zo školou chodia tam pár krát Do roka u nás na škole taký učiteľ nieje.
alaya1 Zdanka, tak treba ist za tym clovekom, / psychologom, ci spec. Pg,/ ktory je podpisany na vypracovanom IVP.
korela Koľko rokov má ten učiteľ, predpokladám, že to bude starší ročník.
Zdenca38 Nie má okolo 30 rokov u nás učí 2 rok
sito Juraj, netreba ho doraziť, len sa ho dotknúť, a nemusí to byť rukami
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    terezamaria je offline (nepripojený) terezamaria

    som jednoducho žena terezamaria
    V prvom rade zájdi ešte raz za tým učiteľom, povedz aké problémy dieťa má......až nepomôže, dohovor stretnutie s riaditeľom a trvaj na tom, aby sa učiteľ správal k tvojej dcére slušne a známkoval ju ako integrované dieťa.....pokiaľ ani to nepomôže, napíš na Ministerstvo školstva list, v ktorom im vysvetlíš, ako to na tejto škole chodí a žiadaj odpoveď, čo máš vlastne robiť, aby dcéra dostala patričné vzdelanie a uchránila si ju pred takým učiteľom, akým dotyčný je.

    Hlasovalo 11 pouzivatelov

    Užitočné (11)
    branislavp, rennka, Kvaka, Anika61, mzdarka renca, Mária27, taiko, Terezia13, Oliwa, Zdenca38, Žabinka
    11
    Zdenca38 Na škole majú k dispozícii vyjadrenie zo psychologickej poradne kde mali byť všetci učitelia oboznámení s jej diagnózou len on to nerešpektuje
    misoft Ak ani to vyjadrenie zo psychologickej poradne učiteľ nerešpektuje a riaditeľka s tým nič nerobí - obráť sa so sťažnosťou priamo na zriaďovateľa školy. A ak ani toto nepomôže - rovno na ministerstvo......
    A ako buchač naznačil - existuje i druhá možnosť: tá tvrdšia - rovno v prítomnosti riaditeľky tomu učiteľovi pohroziť, že podáš na neho TO - dôvod týranie dieťaťa, diskriminácia dieťaťa... (strieľam síce, ale niekedy dobré mierené BU-BU-BU zaberie).

    alaya1 je offline (nepripojený) alaya1

    alaya1
    Postup ma byt nasledovny.
    - navstivit skolskeho specialneho pedagoga a psychologa, ktori vypracovali dietatu INP- informovat ich o problemoch s vyucujucim
    - navstivit triedneho ucitela, ktory zodpoveda za to, ze kazdy vyucujuci je oboznameny s IVP ziaka.
    - za vyucujucim nemusis ist, to nie je nutne, ani potrebne, ak necitis osobnu potrebu s nim hovorit, co vsak nie vzdy na pozitivny ucinok
    Ak by aj to tomto postupe problemy pretrvavali, treba sa obratit na vedenie skoly.

    Hlasovalo 11 pouzivatelov

    Užitočné (10)
    Krakonoš, Kvaka, Ing. Ľubomír Janoška, lujza.j, Anika61, Dav, bodliak, Zdenca38, misoft, avalik
    Neužitočné (1)
    9
    21 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    alaya1 zaujimal by ma dovod , preco tento prispevok bol oznaceny, ako neuzitocny.
    jar88 Mňa by zaujímalo, čo presne je obsahom IVP žiaka.
    Konkrétne tej spomínanej šiestačky.
    alaya1 Preco ta to zaujima? Ma diagnostikovanu poruchu ucenia a pedagog to ma akceptovat.
    jar88 Zaujíma ma to preto, že neviem, čo je to IVP žiaka a len zo skratky dedukujem individuálny výukový postup, alebo plán. Chcem vedieť čo konkrétne obsahuje. Či obsahuje konkrétny postup výuky, intenzívnejšie a podrobnejšie objasňovanie a tak podobne. Či sa do toho nemôže zapojiť a pomôcť dieťaťu rodič a tak.
    Ak o tom niečo vieš, tak napíš.
    alaya1 jar88- IVP- individualny vzdelavaci plan- je plan, ktory sa vypracuva pri poruche ucenia dietata / dysgrafia, dyslexia, dysortografia, dyskalkulia/, podla toho, aku poruchu ucenia ma dieta diagnostikovane na psychologickom vysetreni a na vysetreni skolskym specialnym pedagogom. ma vypracovany plan - postup, kde je konkretne uvedene, ako ma ucitel s dietatom pracovat. napr. ak ma diagnostikovanu dysortografiu, znamena to, ze nevie vyuzivat ziskane teoreticky poznatky z pravopisu. Moze ich memorovat na vybornu, ale pri pisani diktatu ich nevie pouzit. Vtedy ma ziak v IVP urcene, ze diktat pise ako kazdy iny ziak, ale nema ho hodnoteni znamkou, iba ma uvedeny pocet chyb . Postupom casu, ale je nutna pomoc aj rodica a praca s dietatom, je mozne tieto poruchy ucenia ciastocne, ci aj uplne odstranit. Pri dyslexii napr. deti nemaju citat nahlas v triede. V IPV ide o to, aby dieta nebolo frustrovane z toho, za co vlastne nemoze. Nema znizenu hodnotu intelektu, len disponuje touto poruchou ucenia. Su to hlavne deti, ktore sa narodili predcasne, pripadne matky prezili v prenatalnom obdobi velky stres, alebo deti sa narodili s hypoxiou /priskrtenie pupocnou snurou a nedostatok kyslika/, pripadne su to aj geneticke predispozicie. To je len v skratke, je to na takyto komentar dost narocne rozpisovat. Niektori ucitelia si myslia, vacsinou starsej generacie, ze tieto deti maju byt hodene do specialnej skoly, aby im nezneprijemnovali vyucovanie, ale deti nie su ani mentalne, ani inak postihnute a integracia v beznej triede ma pre deti vellmi velky vyznam. V USA a aj v zapadnej Europe to funguje uz velmi dlho, zial, u nas sa taketo deti dlho povazovali za hlupakov.
    Zdenca38 Jar88 má diagnostikovanu krátkodobú pamäť, dyslexiu a dysgrafiu, v posudku je napísané že čítané predmety ako /dejepis, geografia, geológia atď. /by sa jej mal učiteľ spýtať či rozumie zadaniu textu ak nie tak vysvetliť ale nie ak niečo povie zle tak ju pred triedou vysmieva. Jedine co to akceptuje je učiteľka Slov.jazyka.
    Zdenca38 alaya 1 vystihla si to presne ďakujem za radu
    alaya1 ak by si nieco potrebovala, napis mi kludne aj SS.
    jar88 Ďakujem za objasnenie.
    Tak že asi hlavný problém bude v neúplnom vzdelaní našich pedagógov. Zrejme nemajú v osnovách nič o psychológii a nevedia rozpoznať tebou spomenuté postihnutia.
    ------
    písala si, že:
    Niektori ucitelia si myslia, vacsinou starsej generacie, ze tieto deti maju byt hodene do specialnej skoly, aby im nezneprijemnovali vyucovanie, ale deti nie su ani mentalne, ani inak postihnute a integracia v beznej triede ma pre deti vellmi velky vyznam.
    ---------------------
    Presne tak, hlavne tá staršia generácia učiteľov a učiteliek.
    Ja som to riešil s deťmi doma sám. Ak priniesli horšiu známku, zistil som si od nich, čo presne nevedeli a následne som to s nimi prebral. Ak som pri tom zistil, že ich nevedomosť stojí aj na predchádzajúcom učive, prebral so s nimi aj to staršie. Išiel som tak ďaleko do zadu, ako bolo potrebné. Výsledky sa prejavovali okamžite.
    ----------------------
    Som presvedčený, že škola je len základ a podstatná úloha vzdelávania a poučovania, je na rodičoch.
    ---------------------
    Myslím si, že bežný učiteľ sa týmto vôbec nezaoberá a že ho to ani nezaujíma, ale na druhej strane sa cíti byť nedocenený. Nedocenený spoločensky (veď čo si na ňom máme ceniť) ale hlavne finančne nedocenený. Pritom by mali byť elitou národa, ale vlastnou vinou ňou nie sú.
    Zdenca38 Na písomkach by mala mať viac času aby to správne pochopila poprípade by ju mali učitelia ktomu naviest veď my sa snou učíme aj 4-5 hod. keď príde zo školy domov. Už naozaj nevieme s manželom ako jej to vysvetliť aby si to zapamätala večer ju vyskúšame a radiče to ako slovo božie a keď príde do školy tak má blok a nevie čo má povedať lebo ma strach či sa jej nebudú posmievat.
    alaya1 ma odpovedat iba pisomne, ak chces preposli mi jej IVP, osobne udaje vymaz, pozriem sa na to.
    jar88 Presne takéto chápanie učenia som u teba predpokladal. Dám ti príklad, ako je to nesprávne.
    V škole deťom v krátkosti vysvetlia čo do vzorca napísať a náslene ich nechajú naučiť (naspamäť) konkrétny vzorec. Bežné dieťa sa ho naučí, ako básničku bez pointy a na požiadanie ti ju odrapoce. Ale to dokáže len po určitú, pomerne krátku dobu. Väčšina detí tú básničku zabudne najneskôr do roka. V prípade tvojej dcéry možno do pár dní a zrejme už na druhý deň nemá úplnú istotu, či tak ako si to ona pamätá, je to celkom správne. Následne prichádza tréma a obava zo zosmiešnenia.
    Iná situácia nastane, ak dieťa naučím vytvoriť si ten vzorec samostatne na základe slovného príkladu. Potom už si je dieťa absolútne isté svojou pravdou o správnosti daného vzorca, lebo ho samo dokáže logicky zdôvodniť a obhájiť. Je ochotné sa o svojej vedomosti aj sporiť s autoritou, ako napríklad rodič, alebo učiteľ, či všeobecne uznávaný spolužiak.
    alaya1 jar 88 nesuhlasim, deti s poruchou ucenia prave to, co popisujes v poslednom odstavci neuzvladaju,preto sa maju vzdelavat inak, ako bezne deti, prepac, alôe svojimi navrhmi len zavadzas matku.
    jar88 V poriadku, nie som učiteľ ani psychológ, ale nie som si istý, či si ten posledný odstavec dobre pochopila.
    Zdenca38 Pošlete mi vás email? alay1 ďakujem pekne za vašu ochotu a pomoc pre moju dcéru som veľmi rada ze som vás tu našla. Veľmi si to vážim ešte raz Vám ďakujem.
    korela jar88, ja si myslím, že viem, o čom hovoríš, ale pre deti s dg porúch učenia sa to nevzťahuje, alebo resp. určitou podstatou áno.
    Ide o to, že za našich čias boli osnovy nastavené tak, že sa ešte učivo dalo dostatočne žiakom podať na ZŠ, ešte ich aj vyskúšať na hodine. Ja som si doma robila iba domáce úlohy, a málokedy som sa učila. Pamätali sme si všetko z výkladu, najmä SJ, mat., RU, zemepis, aj prírodovedné predmety, až po koniec ZŠ. Ja osobne som sa musela pozrieť doma iba na 2 predmety pred vyučovaním.
    Lenže v 60. r. začalo zo škôl vychádzať 50% vyznamenaných žiakov a zistilo sa, že nebudú môcť byť prijatí na stredné školy, potrebovali ľudí do výroby.
    Prebehol na niekoľkých školách experiment, zapojených bolo veľmi málo tried, zavádzali sa množiny do matematiky, zväčšil sa obsah osnov a sledovalo, ako to žiaci zvládnu. No, zvládli to výborne, presne podľa očakávania. Z 50% žiakov ostalo už iba cca 30% vyznamenaných. Išlo o 70. r. Toto málokto vie, deti sa fakt memorujú úplne nepodstatné veci na úkor podstatných. Prestali existovať aj klasické gymnáziá, to čo sa vyučovalo na nich, bolo pre život jedinca dôležitejšie, dnes sa niekde prednáša na školách hlbšie antika, archetypy a pod?
    Takže aj žiaci normálne nadaní by stíhali učivo ešte aj dnes, ale niet času. Na výklad, na zopakovanie učiva, stále sa letí ďalej dopredu, aj keď nemajú utvrdenú látku. My sme sa začali učiť vybrané slová v 6. r., keď sme už vedeli perfektne čítať a písať. Dnes ich začínajú brať myslím už v 3. r. Príliš zavčasu. Rodičia, ktorí sa doma dieťaťu doma vôbec nevenujú a nenechávajú dieťa doučovať, to jednoducho nemôže samo zvládnuť, aj keď na to bunky má. Ja som si tiež deti viedla a mala na nimi kontrolu.
    Manipulácia más sa dotýka nás každého, a je to jedno v akej oblasti.
    alaya1 Zdenca38 poslem ho do sukromnej spravy
    alaya1 Korela, nie som tineger a ucila som sa vybrane slova v 3
    . rocniku, chodila som na klasicke gymnazium, kde som sa musela drvit ucivo, ktore som v zivote nepotrebovala. Ked som cas s rodcmi zila inde, len som cumela, co a ako sa tam vyucovalo. Praveze v tomto obdobi sa osnovy upravili na samostatnu tvorivu pracu ziakov.Aj ked ku dokonalosti je to este velmi daleko, prave kvoli starym skostnatenym ucitelom, ktori nier su pristupni novym trendom v uceni. A este upozornenie, deti s poruchami ucenia nie su mentalne redardovane, takze na ne treba pozerat, ako na bezne deti v beznych skolach.
    avalik korela, sticovanie za i/y od ucitelky si pamatam v 3. rocniku - 1976/77
    ... rodicia sa so mnou neucili - nemali cas, bolo vela roboty, ziadne doucovanie nebolo treba - v podstate stacilo davat pozor na hodinach
    ... a to same moja dcera, ulohy robila samostatne, ziadne vysedavanie pri nej, ucit sa som ju doma malokedy videla a zmaturovala na same jednotky ... podla mna je dolezite, ked si dieta cim skor uvedomi, ze sa doma musi ucit samo, nie pod dohladom rodica
    ... ja si teraz vlastne uvedomujem, ze si pamatam ako moji rodicia studovali popri zamestnani, ja som si VS robila tiez popri zamestnani - no a dcera v trende pokracuje ... cize je dolezite aby dieta videlo, ze ucit sa da aj samostatne, bez niekolkohodinoveho dohladu rodicov - samozrejme, uznavam, ze deti s poruchami ucenia vyzaduju vacsiu starostlivost
    korela pre avalik aj alaya1, prečo máš snahu ma stále opravovať. Nie je medzi nami až taký priepastný vekový rozdiel, v čase je to záblesk.
    Či sa dieťa učí samo, alebo nie, záleží aj ich učiteľoch. Ako dokáže zaujať, vysvetľovať, koľko žiakov je v triede a mnoho iných faktorov. Už som ti raz písala o súčasnej základ. škole, kde boli žiaci a ešte aj sú v triedach počas celej školy v triede v počte 2 ks!!! po max 10 ks, teraz sa trochu v niektorých ročníkov počet zvýšil, asi sa škola konečne zmobilizovala a deti získala, rodičia ich dovážajú z väčšej vzdialenosti. Majú to však v ceste do práce. Je rozdiel učiť 2, 3, 4, 5, 6,7 detí v triede. Poriadny nadštandard. Na škole riaditeľ, učiteľov tuším 11. Žiadne malotriedky čo sa týka plochy. Normálna škola. Oblaky sa sušia.
    Keďže viem, aký majú rôzny prístup učitelia k žiakom a práci, vždy som mala o deťoch prehľad. Bolo mojou hanbou alebo ich, že som si ich vyskúšala?
    Moje zmaturovali s jednou dvojkou, prvé preto, že si dovolilo ísť na mesiac do Viedne v lete na jazykový kurz a mladý nemčinár to nemohol prežrieť, tak mu fukol dvojku a dcéra kvôli zápasu so zdrav. ťažkosťami.
    U Bagalu sa ocitla vzadu v knihe medzi 50-mi najlepšími autormi, predtým bola ocenená inde, na prvom mieste v SK.
    alaya1, neviem či sa rozumieme, čo ty pokladáš za klasické gymnázium. Najlepšie by o ňom vedel porozprávať napr. nebohý Prof. Švejcar a jeho rovesníci plus mínus. Tam vznikal intelektuálny výkvet národa.
    To je všetko preč, a ty že nepotrebuješ tieto základy, budiš, ale ja to nepokladám v žiadnom prípade za zbytočnosť.
    Nikdy som nikde nenapísala, že deti s poruchami sú retardované. Máme v rodine dyslektičku, jasné, že si prešla tortúrou ako všetky deti, dnes je v Prahe mluvčí.
    Keď chodila do špec. školy do Tróje, učiteľ vždy mame hovorieval ako babke, keď pre ňu chodila, že to dieťa tam nepatrí, nech ho rodičia odtiaľ vytiahnu. Matka bola proti, doslova žrala celý systém aký bol, a nechala ju tam trápiť asi dva roky. Krásne kreslila, v tom bola výnimočná.
    Ani nechcela moju mamu k nej pustiť pri učení, vtedy bol trend nahrávať učivo deťom doma na magn. pásku. Musí zvládnuť sama ...
    Výsledok? Priepastný rozdiel medzi ňou a bratom, asi ako bežný občan a ...nenapadá pri vhodné prirovnanie.

    Nikdy nikoho neupozorňujem na gram. chyby v diskusiách, pretože neviem, kto sedí na druhej strane, väčšinou myslím práve na dyslektikov, počas celého života sú v traume.
    A o tom dieťati, čo som tu písala pred pár dňami, tak má dyslexiu, dysgrafiu a ešte niečo. Ten sa vďaka mame hovoriacej po DE od detstva konečne naučil dostatočne reč, a je vonku. Jeho záchrana.
    P.S. Ja som zažila tvorivých učiteľov na ZŠ, išli mimo osnov. Viem, o čom hovoríte. Takže dnes by mali takmer 80, a som si istá, že dnešný trend by zvládli v pohode. Zaujímalo by ma, koľkým učiteľom by to percentuálne dnes vyhovovalo.
    korela Ja vychádzam z logiky ako by mal vyzerať systém a síce, či by nemali mať v praxi školskí špeciálni pedagógovia a psychológovia permanentnú ochrannú ruku nad týmito deťmi, a nenechať ich bez kontroly pred takýmito nemravnými učiteľmi. Rodičia by boli zbavení takýchto strastí a hlavne odľahčení od problémov, ktoré zažívajú tak či tak.
    Prečo by takto nemohli kedykoľvek prísť do triedy neohlásene na kontrolu ako sa so žiakom zachádza, rovnako ako riaditeľ na hospitáciu. Myslím, že by to bolo oveľa účinnejšie.
      zbaliť

    clen je offline (nepripojený) clen

    právnik-reality clen
    taky ucitel nema v skole co robit, napisal by som na obecny urad, na okresny urad a este aj skolskej inspekcii a este by som napisal, ze ak sa to nenapravi, date to do medii, myslim ze by si zgustli...napr v Denniku N... to nie je ucitel, ale magor

    Hlasovalo 6 pouzivatelov

    Užitočné (6)
    Kvaka, Janiela, Anika61, korela, kopretinka, mareko
    6

    Terezia13 je offline (nepripojený) Terezia13

    Terezia13
    tiež odporúčam - zájsť za učiteľom, poprípade ukázať odporúčanie lekára, ak nepomôže, išla by som za riaditeľom, ak ani to nepomôže, napísala by som sťažnosť na okresný úrad, odbor školstva a ak ani to nepomôže, išla by som aj cez médiá, taký učiteľ nemá čo na škole robiť. Neviem, či by pomohlo cez Ministerstvo školstva, ale aj to by som vyskúšala, ale to by bol asi krok bez odozvy, majú tam roboty sami so sebou a medzi sebou

    lujza.j je offline (nepripojený) lujza.j

    lujza.j
    ja by som pre istotu aj písomne....ak nie je o rozhovore -osobnom ....nejaký záznam....môže sa to zatajiť....

    Tweety je offline (nepripojený) Tweety

    Tweety
    Ak si s ním už mal rozhovor a nič sa nezmenilo. posťažuj sa na neho riaditeľovi.
    10 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    Zdenca38 Bola som už aj za ním osobne ale bolo to ešte horšie dcéra mi nechcela chodiť do školy stále jej niečo bolo raz ju bolela hlava, druhý krát brucho proste psychika nulová
    Tweety tak choď za nadriadeným
    Zdenca38 Myslíte zriaďovateľa školy?
    Tweety riaditeľa ak ani to nepomôže, potom aj tam, ale najlepšie je písomne
    kn-alka však písala, že bola u riaditeľa a nič
    Tweety za ním osobne, nenapísala, či za učiteľom, či riaditeľom aspoň ja som tak pochopila
    Zdenca38 Bola som za učiteľom a potom to bolo ešte horšie dal jej zo všetkých predmetov ktoré ju učí na polroka prepadnúť
    avalik Riaditela skoly si uz informovala aka je situacia? Ziadala si napravu?
    Zdenca38 nie neinformovala čakala som že sa to zlepší ale ono to je naopak preto som sa obratila tu na vás čo dalej ako mam postupovať
    avalik postupuj podla rady od alaya1
      zbaliť

    Semetrika1 je offline (nepripojený) Semetrika1

    Semetrika1
    Prečítala som si nižšie, že už si za učiteľom bola. Tak potom musíš ísť za triednym a riaditeľom, ako Ti radia v príspevkoch.

    Dlhší čas pri písomkách počas roka sa nedá dodržať, pretože vyučujúci aj žiak musia ísť na iný predmet.

    To sa dá riešiť tak, ako som už spomenula, že bude mať individuálnu písomku s rovnakým obsahom ako ostatní, ale jednoduchšie otázky. To sa dá. V matematike 3 príklady namiesto piatich. V chémii tak isto. Pri slohu nech má úľavu v dĺžke. Toto môže vyučujúci zariadiť. Má prácu naviac, ale dá sa to.
    .
    12 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    Zdenca38 Už som rozmýšľala osloviť aj zriaďovateľa školy ale bojím sa aby to nebolo ešte horšie teraz je 6- tacka a ešte 3 roky v škole no neviem ale psychicky si ju tirat nenechám preto vás prosím o radu.
    Terezia13 neviem, či by zriaďovateľ vedel pomôcť, on do učebných procesov nezasahuje, jedine písomne vysvetliť problém, ak to nemáš ďaleko, ísť aj osobne. Možno keby mu siahol na plat za nevhodné správanie, už by si to druhýkrát rozmyslel.
    Zdenca38 Nie ďaleko to nemám veď tam pôjdem osobne
    korela Nepomôže, na škole nič nevybaví. Ak sú ešte školské inšpektoráty, ihneď si to namieriť tam. Inšpektori si radi doslova zgustnú na takýchto prípadoch a ísť osobne.
    Bola som svedkom takéhoto prístupu učiteliek od prvej triedy po maturitu. Vôbec nič dieťaťu netolerovali, nezohľadňovali zo zákona, nedovolili mu dlhšie písať písomky na čo malo nárok atď. Matka samoživiteľka, dieťa doma doučované, v škole deptané, deťmi týrané. Doklepalo to po maturitu na strednej spojenej škole, deň pred maturitou mi matka celá zúfalá volala, že od spolužiačok sa dozvedelo, že mu to konečne na ústnej maturite všetko zrátajú a nezmaturuje. Aj keď sa to zdalo bezvýchodiskové, poradila som jej, nech okamžite ide za jeho psychologičkou, nie zo školy, niekde bolo vedené v poradni, popísala čo sa deje. Psychologička hneď ráno nabehla do školy - zborovne, za riaditeľkou, dieťa zmaturovalo. Už to bolo dávnejšie, neviem, či nepočkala až do finále. Vedela celé pozadie rodinného príbehu. Matka sa musela rozviesť, či chcela alebo nechcela. Nemala na výber. Aj to sa stáva. Dnes to dospelé dieťa pracuje za hranicami, naučilo sa jazyk, zarába zrejme viac ako všetky tie učiteľky, ktoré mu po celý čas strpčovali detstvo a život a podpísali sa pod jeho zdravotný stav. Rétoriku a vystupovanie má výborné, aj vzhľad. To je jeho záchrana. Ale život nemá ľahký.
    A verím, že určitej časti učiteľov dnes ide práve i o túto zárobkovú stránku.

    Je dospelé, keby som mala takto niekomu pomáhať s radami dnes, tak to preženiem ešte aj cez UNICEF, dekanov Ped. fakúlt, koho to vychovávajú pre národ, a či majú spätnú väzbu z praxe. A dnes ešte aj cez detskú ombudsmanku. Tie učiteľky boli matkami, a nevedeli sa vžívať do detí s papierom. Čo by robili na mieste tej matky oni? Trochu empatie chýba väčšine z nich. Nie je umenie učiť dobrých žiakov, tu nech prejavia svoje schopnosti.
    .
    A čo s tým má smerácka svoloč spoločné, to už vôbec nechápem. Myšlienka zo zbaleného príspevku. Absurdum.
    buchač Korela...si ma pobavila.
    alaya1 Korela, snad nemyslis uplne vazne nietore vety v tvojom prispevku.
    korela alaya1, ktoré konkrétne?
    misoft Niečo s korelou súhlasím, niečo nie. Rodinné problémy by sa tu umieľať v tomto prípade nemali.
    Ale ako napíslala, že v škole nič nevybaví - omyl, dá sa vybaviť a dosť. Až vtedy, keď to "nefunguje", ide sa vyššie...
    Dávnejšie som spomínal - syn ľavák, pri nástupe bola učiteľka upozornená na to, že je ľavák a aj napriek tomu ho nútila písať pravou rukou. Chlapec nešťastný, lebo stále bol pérovaný, že škaredo píše a pod. Osobná intervencia u učky nepomohla - takže nastúpila konfrontácia u riaditeľky školy. Učiteľka však i tam trvala na pravorukosti, tak som v prítomnosti riaditeľky tej učke povedal, pokiaľ nezmení prístup k výučbe, zmení ona školu, pretože už to nebudem riešiť takto osobne, ale cez zriaďovateľa. A len sucho som jej oznámil, že sa postarám o to, aby už NIKDE neučila (i keď to bolo len BU-BU-BU) - potom už netrvala, aby syn písal pravou rukou. A hľa - odrazu písal pekne....
    alaya1 misoft, to muselo byt teda poriadne davno. Myslim, uz v 1989 sa nesmeli deti preucat.
    misoft No nesmeli....ale učka bola "stará škola".... vieš to tým naznačujem....
    korela misoft, ešte aj k hornému komentáru. veď to - stará škola. ja netvrdím, že treba hneď letieť na inšpekciu. ale ak škola nereaguje, tak rodičovi nič iné neostáva, ak nechce dieťaťu nechať ubližovať. je tiež rozdiel, či príde za učiteľkou otec plný prirodzenej energie, alebo jeho opak, alebo matka dieťaťa, a ešte tým skôr, ak bola rozvedená. prístup v dnešnej dobe je v tomto ohľade už dnes lepší ako kedysi. akú situáciu mali slobodné matky ešte pred 35 - 40 r.? dnes to už nikomu pomaly nepríde. stalo sa to súčasťou dnešných dní. spomínam na "storky" pedagógov v rodine, ako dieťa som nechápala ich niektoré prístupy k žiakom. predsa nebudem porovnávať dieťa s rodičmi. to fungovalo a aj bude, nie všetci si uvedomujú, čo človek, to iná osobnosť, nemám rada to nemožné aká matka, taká Katka, aký otec, taký syn. nezmysly.
    rodinné pomery niektorí učitelia ešte stále berú do úvahy a hodnotia dieťa podľa toho. preto som to spomenula.
    ikskrát som matke hovorila, aby ho preložila na inú školu, nedala si poradiť. tá škola inak nikdy nemala dobrú povesť v BA. roky rokúce.
    misoft Rodinné problémy - omieľanie - myslel som tým tu. V škole - tam by mali poznať aspoň trochu rodinné zázemie.
    A toho ostatného - veď som písal, že v škole sa dá dosť toho vybaviť (ovšem to chce, aby aj pedagógovia k tomu pristupovali "konštruktívne"), len ak sa to priamo v škole vybaviť nedá - potom nastupuje vyššia inštancia.
    Ja som popísal svoj prístup - slušný - dôrazný - nas*atý - výhražný....postupne sa to stupňovalo.
      zbaliť

    marleau je offline (nepripojený) marleau

    marleau
    S humánnosťou sa ďaleko pri chrapúňoch nedá dostať. treba mu vyraziť dych, zuby a potriasť dobre gágorom, ono to zvykne meniť návyky.
    bodliak Najskôr by som to skúsil cez triedneho, vedenie, ... a nakoniec to, čo píšeš.

    trisestri je offline (nepripojený) trisestri

    trisestri
    nebol nahodou medzi tymi co podporili strajk za vysie platy?

    Hlasovalo 7 pouzivatelov

    Užitočné (3)
    Oliwa, mareko, Janiela
    Nevhodné (2)
    Komentár, nie odpoveď (2)
    -1
    3 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    mareko Presne toto mi napadlo tiež, že bol isto na čele štrajkujúcich ...
    Zdenca38 To netuším ale takému by som asi sotva navisila plat nemá jednanie
    Janiela trisestri, ja ti dávam súhlas, tiež mi to napadlo
      zbaliť

    dmc je offline (nepripojený) dmc

    dmc
    Pokial by pedagóg preukazatelne urazal (posmieval sa) mojej dcere a este k tomu pred celou triedou aj po tom ako by som ho na to upozornil (oboznamil vedenie) (pri integrovanom dietati hadam aj bez upozornenia)..... URAZIL BY SOM HO OSOBNE....velmi strucne a rucne.

    ďakujem minuskovačovi - ale MOJE DIETA si budem obhajovat MOJIM sposobom.
    Naposledy upravil dmc : 13.02.16 at 18:56
    Príspevok zbalený
    spam

    Hlasovalo 9 pouzivatelov

    Užitočné (3)
    Dav, bjuty smis, bodliak
    Neužitočné (5)
    Komentár, nie odpoveď (1)
    -3

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.