Zavrieť

Porady

Etiketa Porady

Lektor - dane, mzdy a odvody a poslanec NRSR (SaS) ...viac
Vážení členovia Porady. Po viac než polroku fungovania tejto diskusnej stránky by som rád otvoril tému etikety - teda nepísaných pravidiel správania sa na Porade. Pár vecí ma tu totiž mrzí a myslím, že by bolo dobre si ich touto formou vyjasniť a tie nepísané pravidlá na tomto mieste napísať.

1. Súkromné správy nepoužívam na preberanie problémov, ktoré by mohli zaujímať aj iných členov.

2. Shoutbox (šuťák) je miestom voľnej zábavy a nie kladenia mojich otázok.

3. Príspevok, ktorý napíšem, si po sebe prečítam. Ak mám v uloženom príspevku chyby, opravím ich cez "Uprav". Dodržujem "štábnu" kultúru a podľa možnosti i pravidlá slovenského jazyka.

4. Pred založením novej témy si dobre rozmyslím, do ktorej Porady ju založím. Nezakladám tú istú tému duplicitne do viacerých Porád! Ak sa mi podarí zle umiestniť novú tému, nehanbím sa požiadať Richarda, aby ju premiestnil tam, kam patrí.

Tému nazvem čo najvýstižnejšie, aby bolo už z jej názvu jasné o aký problém sa jedná. Vyvarujem sa názvov ako "Otázka, Poraďte, Súrne,..."

5. Ak citujem niekoho článok (najmä z iného média ako Porada.sk), uvediem zdroj a autora článku.

6. Predtým, než položím svoju otázku, pohľadám na Porade, či sa už tento problém neriešil.

7. Nežiadam vo svojej otázke o odpoveď konkrétneho člena Porady, ostatných ochotných Poradcov, ktorí by radi pomohli, sa to môže dotknúť.

8. V príspevkoch používam smajlíky . Používam ich s mierou a v kontexte príspevku.

9. V príspevkoch - odpovediach na otázky, podľa možností uvádzam odkaz na príslušné paragrafy zákona. Umožním tak tomu, kto otázku položil, pozrieť si príslušný zákon a urobiť si vlastný názor na môj výklad nastoleného problému.

10. Porada slúži na to, aby sme si vzájomne poradili. V prípade, že mám iný názor, vyjadrím ho bez toho, aby som robil narážky na iného člena. Ak sa mi zdá otázka veľmi "jednoduchá" , odpoviem bez pripomienok na pýtajúceho sa, alebo odpoveď nechám na iného, trpezlivejšieho člena.

11. Nie všetci vieme všetko a preto je normálne keď sa pomýlim. Ak však zistím, že som sa pomýlil, urobím nasledovné:
- označím chybný text priamo v pôvodnom príspevku za nesprávny ALEBO
- vymažem časť príspevku, ktorá je nesprávna a prípadne uvediem, že som časť vymazal (aby sa nestratila logická nadväznosť príspevkov) ALEBO
- vymažem celý príspevok.

12. Dobrý príspevok oceňujem pridelením PoradaBodu jeho autorovi (klikom na "Oceňujem") a to najmä vtedy, ak som ten, kto sa pýtal a odpoveď mi pomohla. K prideleniu je vhodné zapísať aj komentár.

13. Príspevku - odpovedi, s ktorou súhlasím, pridelím svoj súhlas (klikom na "Súhlasím"), aby som tak ostatným dal najavo, že ide o názor nielen autora príspevku, ale i môj. Prispievam tak k hodnovernosti dobrých odpovedí.

14. Nezadávam otázky, ktoré by sa dali kvalifikovať ako porušenie zákona. Na takéto otázky neodpovedám. Neodpovedám spôsobom, ktorý navádza k porušeniu, či obchádzaniu zákona.

15. Žiadnym spôsobom sa nesnažím pôsobiť na členov, ktorí hodnotili témy. Nekontaktujem z tohoto dôvodu žiadneho hodnotiaceho ani mu v spojitosti s hodnotením nevyčítam jeho hodnotenie v diskusii. Hodnotenie príspevkov a tém nemôže nadväzovať na osobné sympatie či antipatie, ale môže odrážať len vlastný názor na obsah príspevkov a tém.

16. A. Neurážam sa, ak iný člen Porady vyjadrí iný názor, ako je môj. Neurážam člena Porady, ktorý so mnou nesúhlasí.

16. B. Neurážam žiadneho člena Porady, bez ohľadu na to, či s ním súhlasím alebo nesúhlasím. V diskusii používam argumenty, nie urážky, narážky či iróniu na cudzí účet. To platí v odborných i oddychových témach.

17. Jednotlivé sekcie a témy Porady sú určené na seriózne otázky a odpovede k príslušnej problematike. Na neformálne výmeny názorov, zábavu a relax slúži sekcia „Poraďácka kaviareň“.

18. Ak neviem neodpovedám za každú cenu.

19. Nekomentujem úmysly, pohnútky, profil a osobu zadávateľa. V prípade že užívateľ porušuje etiketu Porady a dobré mravy nahlásim takýto príspevok moderátorom Porady.


20. Nevykrikujem - za vykrikovanie sa často považuje písanie veľkým písmom či iné zvýrazňovanie textu. Zvýrazňovanie a formátovanie textu sa používa len ak ide o zdôraznenie odborných informácií, nie vo voľnej diskusii, alebo pri zviditeľňovaní svojich názorov.

21. Nevystupujem na Porade pod viacerými užívateľskými kontami, prostredníctvom ktorých si v diskusii vytváram názorovú váhu.

Ak máte námietky alebo ďalšie nápady, navrhnite ako doplniť či zmeniť tieto pravidlá.
K diskusii bola založená nová téma, vzhľadom k tomu, že táto pôvodná téma sa stala dlhou témou s 35 stranami.
http://www.porada.sk/t89141-diskusia...te-porady.html
Naposledy upravil Richard : 27.08.08 at 20:36 Dôvod: Rozšírený bod 15.
Usporiadat
Téma je uzavretá.
Monika Kováčová Monika Kováčová

Monika Kováčová je offline (nepripojený) Monika Kováčová

Jana Acsová Pozri príspevok
Poprosila by som prispievateľov, aby nevstupovali do citácií (neodpovedali v citáciách) tak, že ani nie je vidieť, čo je otázka a čo je odpoveď. ....
No a niekedy nie je jasné ani čo je otázka, preto doplním v citáte, čo treba upresniť...
0 0
Jana Acsová Jana Acsová

Jana Acsová je offline (nepripojený) Jana Acsová

daňový poradca, audítor
ermon Pozri príspevok
No a niekedy nie je jasné ani čo je otázka, preto doplním v citáte, čo treba upresniť...
Ale to už nie je citát. To je Vaše upresnenie.

Moja poznámka sa týkala najmä citácií, v ktorých sa stratí kto sa čo pýta a kto čo odpovie.
0 0
Jozef Mihál Jozef Mihál

Jozef Mihál je offline (nepripojený) Jozef Mihál

Lektor - dane, mzdy a odvody a poslanec NRSR (SaS) ...viac
Dovolil som si doplniť bod 16:

16. Neurážam sa, ak iný člen Porady vyjadrí iný názor, ako je môj. Neurážam člena Porady, ktorý so mnou nesúhlasí. Neurážam žiadneho člena Porady, bez ohľadu na to, či s ním súhlasím alebo nesúhlasím. V diskusií používam argumenty, nie urážky, narážky či iróniu na cudzí účet. To platí v odborných i oddychových témach.

Prosím všetkých členov o dodržiavanie Etikety. Každý deň, nielen vo sviatok ale i v piatok.
0 0
katarina26 katarina26

katarina26 je offline (nepripojený) katarina26

Prosim o radu...
Klient predpokladá v r.2008 dosť
vysoké príjmy. Oplatí sa mu niekoho zamestnať (najskôr asi manželku) na dohodu aby si tak znížil ZD???
0 0
Zita5 Zita5

Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac
katarina26 Pozri príspevok
Prosim o radu...
Klient predpokladá v r.2008 dosť
vysoké príjmy. Oplatí sa mu niekoho zamestnať (najskôr asi manželku) na dohodu aby si tak znížil ZD???
Katarína , nevhodne zaradená otázka .V Etikete Porady ozaj nemá čo hľadať .
0 0
sway sway

sway je offline (nepripojený) sway

som človek ktorého poteší keď niekomu dobre poradí, a nik mu nemá za zlé, keď sa pýta na "samozrejmosti" a hlavne som žena - žienka ...viac
katarina26 Pozri príspevok
Prosim o radu...
Klient predpokladá v r.2008 dosť
vysoké príjmy. Oplatí sa mu niekoho zamestnať (najskôr asi manželku) na dohodu aby si tak znížil ZD???
Zita5 Pozri príspevok
Katarína , nevhodne zaradená otázka .V Etikete Porady ozaj nemá čo hľadať .
súhlasím so zaradením. vymaž a vlož inde ak nestačí takáto odpoveď:
môže manželku takto zamestnať, aj študent na brigádu je dobrá forma.
0 0
andrej_rv andrej_rv

andrej_rv je offline (nepripojený) andrej_rv

Navrhoval by som pouvažovať o doplnení Etikety porady o ďalší bod:
17. Jednotlivé sekcie a témy Porady sú určené na seriózne otázky a odpovede k príslušnej problematike. Na neformálne výmeny názorov, zábavu a relax slúži sekcia „Poraďácka kaviareň“. Na prezentáciu vlastných pocitov, názorov, hodnotení, komentárov a podnetov k diskusiám o aktuálnych odborných i celospoločenských témach je určený Blog Porady.
Neberte prosím tento návrh ako snahu o cenzúru Porady, potláčanie „demokracie“, bránenie humoru alebo znemožňovanie „otvorenej komunikácie o dobrom, ale aj o zlom“. Vôbec mi nevadia ani vtipné alebo odľahčenejšie odpovede v odborných témach. Ale prekážajú mi (a predpokladám, že nielen mne) úplne off topic reakcie na otázky, kde žiadateľ i ďalší návštevníci očakávajú kvalifikovanú odpoveď alebo aspoň serióznu informáciu pre riešenie svojho problému. Na rôzne duchaplnosti máme predsa tému "Srandičky", na ventilovanie svojich pocitov tému „Čo sa mi dnes stalo...“ alebo „Ak sa cítiš zle“. A pokiaľ ani tento priestor niekto nepokladá pre svoju sebarealizáciu za dostatočný, nech si otvorí príslušnú tému na blogu. Je to formát, ktorý je určený na prezentáciu subjektívnych postojov a hodnotení – aj s možnosťou následnej diskusie. Nehrozí tam ani „zamrníkovanie“ ani uzamkýnanie ako u odborných tém. A diskusia sa hádam môže viesť aj v trošku voľnejšom štýle ako v odborných témach Porady bez toho, aby si to zúčastnení príliš brali „k srdcu“.
Zaradenie navrhovaného bodu do Etikety by okrem iného potom poskytlo moderátorom "legislatívny rámec" na nekompromisné mazanie príspevkov, ktoré jednak zbytočne zahlcujú odborné témy a navyše spravidla vyvolávajú aj zbytočné spory a osobné útoky.
0 0
Richard Richard

Richard je offline (nepripojený) Richard

admin
S tým bodom súhlasím, ale nesúhlasím s nejakým legislatívnym rámcom. Etiketa je len niečo ako upozornenie, že sa tu snažíme správať "normálne". Snáď z toho nespravíme niekoľko zväzkovú knihu.

To že niekto prevráti normálnu otázku na blbé odpovede je snáď jasné zídenie z cesty. Porada nie je humornejší, či drzejší vyhráva...
0 0
andrej_rv andrej_rv

andrej_rv je offline (nepripojený) andrej_rv

Richard Pozri príspevok
Porada nie je humornejší, či drzejší vyhráva...
Nuž, ja osobne mám z posledného polroka skôr opačný dojem...
0 0
Richard Richard

Richard je offline (nepripojený) Richard

admin
dnes som v tej téme nejaké to upozornenie rozdal... asi budeme musieť pritvrdiť
to sa fakt ľudia nevedia správať bez "polície" ???
0 0
Richard Richard

Richard je offline (nepripojený) Richard

admin
ok, doplnil som bod č. 17
0 0
Barbara Barbara

Barbara je offline (nepripojený) Barbara

no niekedy fakt nevijem gdo som ...viac
17. Jednotlivé sekcie a témy Porady sú určené na seriózne otázky a odpovede k príslušnej problematike. Na neformálne výmeny názorov, zábavu a relax slúži sekcia „Poraďácka kaviareň“.


ja by som ešte doplnila, že " si nerobím zo zadávateľa otázky dobrý deň, nepodozrievam ho, nezosmiešním ho, a neskúmam či je vlk alebo pes, že prečo položil otázku........atd.... keď neviem , alebo nemiením odpovedať na jeho otázku, tak v tom prípade nenapíšem žiadne narážky alebo také príspevky čo sa netýkajú danú tému
Naposledy upravil Barbara : 16.01.08 at 12:11 Dôvod: vynechané písmenko
0 0
andrej_rv andrej_rv

andrej_rv je offline (nepripojený) andrej_rv

Richard Pozri príspevok
Asi by to malo byť niečo v zmysle: Ak neviem odpovedať tak neodpovedám....
..a nekomentujem úmysly, pohnútky, profil a osobu zadávateľa
0 0
Richard Richard

Richard je offline (nepripojený) Richard

admin
Doplnil som nasledovné body:

18. Ak neviem neodpovedám za každú cenu.

19. Nekomentujem úmysly, pohnútky, profil a osobu zadávateľa. V prípade že zadávateľ otázky porušuje etiketu Porady a dobré mravy nahlásim takýto príspevok moderátorom Porady.
0 0
Richard Richard

Richard je offline (nepripojený) Richard

admin
Toto je odkaz, prosím nekomentujte ho tu

Ok prečistil som v tejto téme vzduch, nech nie je samotná etiketa "ťažké čítanie"

Považujem to za symbolický krok späť a zjednotenie niektorých názorových skupín.
Chcem aby sa tu dodržiaval poriadok tak u nováčikov ako aj u starých poraďákov. Ale zvládneme to len spoločne .-)

Viac info vo výzve: Aj ty môžeš byť moderátorom na Porada.sk
Naposledy upravil Richard : 15.03.08 at 16:29
0 0
Karas Milan Karas Milan

Karas Milan je offline (nepripojený) Karas Milan

Jozef Mihál Pozri príspevok
Ja len dodám, že každý si na Porade vytvárame svoje image aj tým, akou formou, gramatikou a úpravou píšeme svoje príspevky.
Ahoj Jozef a Richard.

Tak ma napadlo , ani nie že pridať ďalší bod do etikety , asi hlavne do Pravidiel PORADY , ako jeden z prvých bodov :
"" PÍŠEM PRAVDU "" .

Ahoj
Ka Mil
0 0
Karas Milan Karas Milan

Karas Milan je offline (nepripojený) Karas Milan

Ahoj.

Dnes mám taký archívny deň a tak ma napadlo , či tak ako sú pred zaregistrovaním k prečítaniu pravidlá , by napr. nemohla byť aj tzv. "kuchárka" (a možno aj etikete - resp odkazy na "chceš vedieť ako sa Porada vytvárala?") na používanie symbolov - ja som sa ich veľa učil narýchlo , keď mi niečo nešlo tak , ako som chcel.
Nováčikom by to pomohlo asi viac , ako predstavovať sa (v nováčikovskej téme).

Ahoj
Ka Mil
0 0
Richard Richard

Richard je offline (nepripojený) Richard

admin
Doplnil som dva zrejmé body, ktoré platia na internete, ale nemali sme ich zakódované v etikete.
Tak pre tých, ktorí ich nepoznali som ich doplnil, ide o bod č. 20 a 21
0 0
jaros5 jaros5

jaros5 je offline (nepripojený) jaros5

Áno, vyjadrujem súhlas a zároveň aj spokojnosť s Poradou.sk , som užívateľom veľmi krátky čas a našiel som tu veľa odpovedí na otázky ktoré ma zaujímajú - zatiaľ samé plusy.
0 0
culinka culinka

culinka je offline (nepripojený) culinka

Prosím, ako má hľadať, napr. príspevok č. 3 ?
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať