Bežne na internete koluje zažitá predstava, že obchod, ktorý zarába sa má kupovať za cenu ročného zisku. Za takúto cenu ti ale nikto fungujúci obchod nepredá. Reálna cena je nikde okolo dvoj až trojnásobku čistého zisku a pri veľkých obchodoch je to podľa ceny z obratu.
Na bazoši sa predávajú väčšinou novo vytvorené eshopy. Taký eshop má cenu od 250€ po 1500€. Podľa toho čo ti k nemu majiteľ predáva, na akom systéme je postavený a ďalších veciach. Sú tam eshopy postavené na opencarte, zencarte, prestashope, magente a woocomerce. Každá z tých variant má v niečom výhodu a v niečom nevýhodu.
Ako prvý obchod by som určite neriešil obchod za 3 a viac tisíc eur. Išiel by som cestou obchodu na práve spomínaných CMS. Dôvod je ten, že ťa prevádzka eshopu nemusí baviť. Taktiež, peniaze, ktoré pri eshope na mieru dáš do vývoja môžeš dať do reklám a ver, že bez reklám sa dnes už nepohneš ani z dobrým nápadom.
Ak hľadáš na bazoši niečo pre seba, hľadaj obchod s tovarom, ktorý ťa zaujíma. Ja osobne by som nešiel do IT, bielej a čiernej techniky, parfémov a hračiek pre dospelých. Sú tam nízke marže a neskutočná konkurencia. Pýtaj sa na marže. Všetko pod 30% nie je bohvie čo. Pýtaj sa, koľko % tovaru sa vracia. Koľko % tovaru si zákazníci nepreberajú.
Jedna dôležitá vec, keď kupuješ eshop, spýtaj sa majiteľa, koľko je v obchode produktov. Potom si daj do google site:domena.sk (namiesto domena.sk daj názov obchodu) a pozri sa koľko je tam výsledkov. Ak ti vyhodí číslo blízke 0 tak obchod nekupuj. Bude mať penalizáciu a majiteľ ho predáva práve pre to, že spravil niečo čo nevie v google napraviť. Ak bude číslo blízke počtu produktov alebo väčšie tak máš istotu, že obchod sa aspoň dobre indexuje vo vyhľadávači.