Zavrieť

Porady

Obchodné podmienky, neprebratie zásielky - e-shop

Dobrý večer, prosím je možné si v obchodných podmienkach e-shopu, zadať, že v prípade, že zákazník v odbernej lehote nepreberie zásielku, je možné od neho požiadať o úhradu poštovného prípadne o 10% z hodnoty objednávky, ako kompenzáciu za neprebratie? Ďakujem za odpovedˇ.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času
    misomiso Je az neuveritelne, ze web tvariaci sa ako odborne poradenstvo pripravi takyto diletantsky clanok. Staci citat v zakone, na ktory ten clanok aj odkazuje. Nie je pravda, ze zakaznik v pripade nakupu tovaru moze odstupit od zmluvy este pred prebratim zasielky.

    Pre predaj tovaru ocividne plati iba odsek a.
    Odstúpenie od zmluvy
    § 7
    (1) Ak predávajúci včas a riadne poskytol spotrebiteľovi informácie o práve odstúpiť od zmluvy podľa § 3 ods. 1 písm. h), spotrebiteľ je oprávnený aj bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho do 14 dní odo dňa
    a) prevzatia tovaru podľa odseku 4 v prípade zmlúv, predmetom ktorých je predaj tovaru,
    b) uzavretia zmluvy o poskytnutí služby alebo
    c) uzavretia zmluvy o poskytovaní elektronického obsahu nedodávaného na hmotnom nosiči.
    misomiso V podstate v takom pripade je mozne od neho pozadovat aj plnu platbu za tovar, pretoze je stale platna uzavreta zmluva o predaji na dialku a zakaznik od nej neodstupil. Ligicky ani nemohol, pretoze podla clanku 1 a § 7 zakona 102/2014 tak moze urobit az po prevzati tovaru.

    misomiso je offline (nepripojený) misomiso

    misomiso
    To sa da poriesit platbou vopred alebo online kartou, pripadne Paypalom. Nasledne tovar odosles a ked ho nepreberie, vratis mu zaplatenu sumu minus naklady na dopravu a balne (pretoze to bola sluzba, ktora mu bola poskytnuta). Netreba si to mylit s pripadom, ked po prevzati tovaru sa ho zakaznik rozhodne bez udania dovodu vratit, na co ma pravo. V takom pripade on ho spat posiela na vlastne naklady a ty mu musis vratit celu platbu vratane postovneho, ktore ti v ramci tej platby platil.

    Cobra99 je offline (nepripojený) Cobra99

    muž Cobra99
    Odporúčam skôr stanoviť "skladné" za neprebratú zásielku až do doby prevzatia prípadne doručenia odstúpenia od zmluvy. Napr. 0,5% z dobierkovej sumy, za každý začatý deň skladovania.
    ivka70 0,5% za kazdy den nebude uz uzera?
    misomiso To nedava logiku. Takto umoznis zakaznikovi legalne neprebrat tovar a odstupit od zmluvy (na co nema pravo). Co ti pomoze ak ti zaplati z 20 EUR zasielky za jeden den 0,10 EUR a potom odstupi od zmluvy?

    Obchodné podmienky, neprebratie zásielky - e-shop

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.