Zavrieť

Porady

Reklamacia tovaru

Otazocka...predajca sa nevyjadril k reklamacii po uplynuti lehoty na vybavenie reklamacie..vcera 10.1.2019 mala byt vybavena reklamacia predajca mi telefonicky oznamil len tolko ze mi poslal postou list kde je vyjadrenie..dnes je 11.1.2019 a stale list s vyjadrenim nemam..otazka teda znie: stihol lehotu na vyjadrenie sa ked mi odoslal list v posledny den reklamacie alebo sa mozem branit pretoze som vyrozumenie stale nedostal..
Naposledy upravil ivka70 : 11.01.19 at 18:23 Dôvod: Y
ivka70 Kedy si reklamoval a akym sposobom (osobne ci si posielal nueco)?
Kumarko Reklamoval som pred mesiacom priamo v predajni
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    mareko je offline (nepripojený) mareko

    mareko
    Zatiaľ ti nik nemôže s určitosťou povedať, či si predajca splnil povinnosť v lehote alebo nesplnil. Ty si zatiaľ žiaden list nedostal, nik nevie, či ho poslali doporučene a či ho vôbec poslali. To, že ti niekto telefonicky povedal, že "niekto" poslal list, to vôbec nemusí byť pravda. List si nedostal, momentálne (ak už prešlo 30 dní) máš nárok na vrátenie peňazí alebo na nový výrobok (ako sa rozhodneš). Žiadna informácii typu JPP neplatí Choď dnes do predajne (ak je otvorená) a žiadaj si peniaze za tovar alebo doklad o zaslaní vyjadrenia na tvoju adresu (dátum odoslania musí byť najneskôr tých 30 dní)
    Naposledy upravil mareko : 12.01.19 at 12:29 Dôvod: doplnenie
    Kumarko Obaja mate pravdu je to tak ako hovorite...oni to poslali posledny mozny den a maju o tom aj doklad ..takze je jedno ci mne to pride o den neakorsie alebo o mesiac..oni to mihli poslat aj holubom a mne by to prislo o rok srale su oni vo vyhode lebo maju doklad..aky vyznam ma teda 30 dnova lehota ked si to vsetci nechavaju na poslednu chvilu ..na hlavu postavene

    sosak je offline (nepripojený) sosak

    sosak
    Kumarko
    stihol lehotu na vyjadrenie sa ked mi odoslal list v posledny den reklamacie
    ---------------------------------------------------------------------------------
    Výzva na plnenie, ktorú odošlete zákazníkovi, musí byť odoslaná do 30 dní od prijatia reklamácie. A výzva musí mať písomnú formu – to znamená formu dopisu alebo e-mailu. Nemôže to byť ani sms ani telefonát.
    Odoslanie výzvy musí byť zároveň preukázateľné – to znamená, že v prípade kontroly musíte vedieť preukázať, kedy bola písomná výzva na plnenie odoslaná zákazníkovi. Z toho dôvodu odporúčame odosielať výzvu na plnenie doporučenou poštou.
    http://www.uspesne-podnikanie.sk/o-v...rmovat-pisomne

    Ak poslal predajca písomné vyjadrenie v posledný deň reklamácie, tak lehotu na vybavenie reklamácie stihol.
    11 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    Kumarko Cize mne neostava nic ine len cakat kedy mi pride list s vyjadrenim?? Pretoze ani na predajni mi nevedeli povedat ci to uznali,neuznali alebo kyovie co...vlastne ja po 30 dnoch stale neviem ako reklamacia dopadla ..je toto v poriadku alebo im tam mozem ist vynadat??
    sosak Je to v poriadku, treba počkať na list.
    Kumarko Dakujem za odpovede...ja sa vas uz len chcem opytat odkial cerpate tieto informacie?pracujete s tym? lebo nikde nieje presne definovane ci clovek musi byt oboznameny s vysledkom reklamacie alebo len staci ze to bolo poslane ..tym padom mne to moze prist postou aj o 3 mesiace neskor a stale nebudem ja v prave??aky ma potom vyznam ta lehota?ako som v tom laik ale je to nejake cudne...
    sosak Doporučené listy nechodia 3 mesiace. V liste musí byť vyjadrenie ku reklamácii, za dobu cesty listu predajca nezodpovedá. V prípade potreby kontroly sa predajca preukazuje že dodržal 30 dňovú lehotu reklamácie podacím lístkom, kde musí byť pečiatka pošty s dátumom minimálne v posledný deň reklamácie
    Kumarko To bol priklad je mi jasne ze to pride max v pondelok najblisii...ale nikde nieje napisane ze staci ze to predajca posle v 30 den...ale ze musi byt kupujuci do 30 dni oboznameny...preto sa pytam odkial toto vsetko viete
    sosak Zákon č. 250/2007 Z. z.Zákon o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov § 18 ods.9 :Predávajúci je povinný o vybavení reklamácie vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
    Kumarko Vydat!..nie poslat...to znamena ze ho musim mat u seba ..to mi staci..
    sosak Vôbec ho nemusíš mať u seba!!!! To ti nemusí vydať tebe do rúk do 30 dní. Platí čo som písal vyššie ty si len upravuješ čo sa ti hodí. Keď poslal vyjadrenie tým vydal písomný doklad!!!!
    mareko ...ale on ho nemá a nevie, či ho predajca skutočne poslal. Je to iba sprostredkovaná informácia z druhej ruky
    sosak Preto nech sa pozrie na obálke na razítko s dátumom podania. Myslím si, že Kumarko sa unáhlil, keď telefonoval celý netrpezlivý a tým upozornil predajcu, ktorý mal čas ešte v ten deň poslať poštou písomný doklad. Samozrejme, ak dátum podania bude dlhší ako 30 dní, môže odstúpiť od zmluvy a pýtať naspäť peniaze. Ale ešte musí čakať na možnosť doručenia pošty.
    mareko Presne ako píšeš, netrpezlivosť a veľká aktivita sú niekedy na škodu ...
      zbaliť

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.