Zavrieť

Porady

Co ak nestihnem vratenie do 14 dni kvoli poste

20.12. mi bola dorucena, cez internet objednana zimna bunda v hodnote 116 eur. Kedze mi je velka, 27.12. som ju odoslal na poste Expres kurierom na adresu + poistil som ju na 150 eur. Pri tomto sposobe garantuju dorucenie nasledujuci pracovny den. Dodnes (2.1.) ta zasielka vsak nebola dorucena a dnes ani nebude. Presli teda uz 3 pracovne dni a nic. Volal som na infolinku posty, ze vraj maju mimoriadnu situaciu v Bratislavskom uzle, a tak zasielky meskaju, ze neda sa nic robit, len cakat.

Moja otazka teraz znie, ake mam prava, kedze posta nedodrzala garantovane dorucenie nasledujuci pracovny den a kvoli tomu mozno nestihne byt zasielka vratena v lehote 14 dni do eshopu.
Na poste podam reklamaciu na vratenie ceny postovneho 6,60 EUR. Mozem ziadat od posty aj preplatenie sumy 116 eur (cena bundy), kedze kvoli poste to nestihnem vratit ?
veronikasad Od 3.1. do 6.1. bude odstavka celeho systému posty. SP nebude poskytovať žiadne sluzby
x_master222 viem, to by ale s tymto nemalo nijak suvisiet
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    dmc je offline (nepripojený) dmc

    dmc
    Napisem odpoved Slovenskej posty na moju reklamaciu .... uznavame reklamaciu za nedodrzanie doby dodania sluzby - nemate narok na vratenie postovneho ani inu nahradu.. Slovenska Posta NIC negarantuje - je to najhorsia firma co poznam.

    Firme treba do14 oznamit ze si uplatnujes pravo na odstupenie od zmluvy.

    Nieco priamo na stranke SOI: https://www.soi.sk/sk/informacie-pre...nia-dovodu.soi

    Spotrebiteľ môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy u predávajúceho v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči; ak bola zmluva uzavretá ústne, na uplatnenie práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy stačí akékoľvek jednoznačne formulované vyhlásenie spotrebiteľa vyjadrujúce jeho vôľu odstúpiť od zmluvy. Spotrebiteľ môže použiť formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý mu odovzdal predávajúci. Učiniť tak môže v lehote 14 dní odo dňa prevzatia tovaru

    Mária27 je offline (nepripojený) Mária27

    Mária27
    Od dmc máš dobrú radu na odstúpenie od zmluvy. Predajca často uhradí vrátený nepoškodený tovar aj dobrovolne.

    Poopravím však náhradu škody od pošty. Od pošty s určitosťou môžeš žiadať a dostať trojnásobok zaplatenej poštovej sadzby, ak ide o poštovú zásielku so zaručenou lehotou dodania, ktorá nebola dodaná v lehote dodania podľa poštových podmienok - pozri § 39 ods. 1 písm. d) zákona o poštových službách.

    Pošta by ti mohla vyplatiť aj náhradu za tovar, keby sa stratil. Inak by si musel dokázať, že je pre teba nepoužiteľný a nechať jej ho (ročne predáva obsah nedoručiteľných zásielok z poštovej úložne).

    Pošta by sa mohla vyhovárať aj na § 38 ods. 4 písm. cň, že škoda bola zapríčinená udalosťou, ktorá nastala nezávisle od vôle poštového podniku a bránila mu v splnení jeho povinností (napr. nejaká kalamita), To by však bolo dosť extrémne.

    zákon https://www.slov-lex.sk/pravne-predp...1/324/20191123
    5 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    x_master222 dakujem
    dmc cela Slovenska posta a jej fungovanie je dost extremne
    Mária27 Pošta ako poskytovateľ univerzálnej služby má dosť nevýhod (povinností). V súčasnosti už nemá žiadnu výhodu oproti iným poskytovateľom poštových služieb - už nemá ani poštovú výhradu.

    Keď bola vyhlásená verejná súťaž na poskytovateľa univerzálnej služby, nikto okrem Slovenskej pošty, a.s. sa neprihlásil. To hovorí za všetko.
    dmc Slovenska posta je sidce akciovka ale v rukach statu. Nedokaze zabezpecovat to co ma v obchodnych podmienkach ktore si sama stanovila. Je ulohou statu zabezpecit chod vlastnej institucie co castokrat nezvlada ako mnoho inych veci.
    Mária27 Ano, formálne je a.s., lebo zákon o š.p. je zlý a prakticky nepoužiteľný. Odkedy sa pošta oddelila od telekomunikácií (nepriamo dotovali poštu), štát pre ňu nenašiel peniaze - ako na veľa iných. Ale máme stíhačky.
      zbaliť

    kopretinka je offline (nepripojený) kopretinka

    kopretinka
    A čo má pošta s tvojou bundou,kupoval si v obchode,nie na pošte.Ty si to odoslal včas.Kedy to bude doručené ťa nemusí zaujímať.Ono je dobré poslať odstúpenie od zmluvy emailom,oni to zaevidujú a že tovar sa vráti aj neskôr,to nevadí.
    5 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    x_master222 no minimalne to, ze ju zdrzuju u seba ...
    kopretinka Pane bože,a preto ti majú vrátiť peniaze za bundu??? To kam chodíš na tie nápady.
    Nandrolon Chce mať aj bundu, aj peniaze, takých je všade plná r*ť...
    x_master222 hahaha velmi vtipne ... nemam ani bundu ani peniaze, preto chcem mat aspon jedno z toho
    Nandrolon Jedno z toho na 100% mať budeš. Však si balík poistil, tak čo stresuješ! A ak to píšeš skutočne vážne a čestne, tak budeš mať vybavené vrátenie. Obchod pre 2 - 3 dni oneskoreného doručenia nebude riskovať negatívne recenzie, napr. na Heureke. To by prišli o viac ako hlúpych 116 eur.
      zbaliť

    buchač je offline (nepripojený) buchač

    Nedávaj otázky, na ktoré nechceš počuť odpoveď... ...viac buchač
    x_master222
    Moja otazka teraz znie, ake mam prava, kedze posta nedodrzala garantovane dorucenie nasledujuci pracovny den a kvoli tomu mozno nestihne byt zasielka vratena v lehote 14 dni do eshopu.
    Na poste podam reklamaciu na vratenie ceny postovneho 6,60 EUR. Mozem ziadat od posty aj preplatenie sumy 116 eur (cena bundy), kedze kvoli poste to nestihnem vratit ?
    --------------------------
    x_master222 (Dnes 08:14) hahaha velmi vtipne ... nemam ani bundu ani peniaze, preto chcem mat aspon jedno z toho
    Točíš tu všetko možné jak Beta s Eržu...jak verklík.
    Kedy už konečne pochopíš, že pre zákazníka sú podstatné podmienky predaja ešopy ?

    Si musel už pár dní vtipnú kašu jesť...lebo žiadať od pošty preplatenie bundy nie je nič iné ako vtip.
    Alebo je to potom na zaplakanie.

    Pre podmienky doručenia je platný dátum odoslania, uvedený na podacom lístku...takže balík môže cestovať kľudne aj mesiac, dátum platí.
    Pošta zodpovedá za stratu...až vtedy sa dá s ňou naťahovať o love, skôr nie.

    Poštu neobhajujem ani náhodou...no je potrebné pozrieť sa na terajší stav reálne. Proste nestíhajú...

    marjankaj je offline (nepripojený) marjankaj

    I am a man marjankaj
    Co ak nestihnem vratenie do 14 dni kvoli poste
    Veď si počkaj a uvidíš. 14 dní uplynie ako nič.

    Dodkoo je offline (nepripojený) Dodkoo

    Dodkoo
    Niekde som čítal, tá mimoriadna situácia v BA uzle bola, že poštári štrajkovali.
    veronikasad Cez vikend boli zatvorené vsetky posty na celom SK

    Co ak nestihnem vratenie do 14 dni kvoli poste

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.