Zavrieť

Porady

Duch Porady

Premýšľala som nad tým, čo robí Poradu "návikovou". Ja som sa ňou stala krátko po zaregistrovaní a ako sledujem príspevky ostatných, je nás viac. Robí to duch Porady.
1. Je to Richard, jeho rýchla reakcia na naše príspevky a neustála snaha Poradu vylepšovať .
2. Sú to diskutujúci. Buď chvála všetkým, ktorí sa neváhajú podeliť o svoje skúsenosti z praxe a naštudovanú odbornú problematiku
3. Je to "jazyk" Porady. Napriet tomu, že laik by povedal, že účtovníctvo a všetko okolo neho je suchárina, pretože čo už s číslami, nie je to pravda. Aj keď sa osobne nepoznáme, komunikujeme ako starí dobrí známi.
A čo na záver? Prianie, aby tento duch sprevádzal Poradu stále. Veď čo budem otvárať ako prvé, keď sa napojím na internet?
Usporiadat
Téma je uzavretá.
lenkak lenkak

lenkak je offline (nepripojený) lenkak

Lenka
zoznam moderátorov a pri ich mene sú témy, ktoré moderujú
http://www.porada.sk/showgroups.php
Naposledy upravil lenkak : 06.07.09 at 14:21 Dôvod: stačí link
0 0
lenkak lenkak

lenkak je offline (nepripojený) lenkak

Lenka
Kto k nám pribudne? Stačí sa ohlásiť Richardovi.
0 0
Monika Kováčová Monika Kováčová

Monika Kováčová je offline (nepripojený) Monika Kováčová

Mrzí ma, že sa problém otočil proti moderátorom. Tak som svoj príspevok nemyslela:
Monika Kováčová Pozri príspevok
Myslím, že práve táto ignorácia je dôsledkom toho, aký Duch porady je na tejto stránke v tomto období. Nuž, Richard, tvoje nahlasovanie príspevkov nempomohlo... Škoda - preškoda.
Kedysi (nechcem historzovať...) sme "mrníkovali" otočením vyostrenej debaty na humor a riadnu srandu....
0 0
tutiola tutiola

tutiola je offline (nepripojený) tutiola

obyčajná pracujúca žena - už dôchodkyňa ...viac
Veru ani ja som to tak nemyslela, ako to teraz tu je. Myslela som, že ak by ľudia vedeli čo to všetko obnáša, možno by sa viac zamysleli nad sebou a nie nad moderátormi. Kto je moderátor to vidíme napísané každý deň. Ja osobne som raz požiadala o službu a vyhoveli mi. Ak sa pozriem na nové príspevky v tejto téme je mi jasné, že tu nemám čo robiť. Som len Poraďak. Na tieto stránky chodím pre rady a relax a nie preto, aby som sa hádala. Normálnmu človeku stačí ak ho niekto upozorní na chybu ktorú robí raz možno 2x a tomu druhému to nepomôže ani keď ho upozornia na chybu 100x.
0 0
lenkak lenkak

lenkak je offline (nepripojený) lenkak

Lenka
Tutiola súhlasím, len malá "drobnosť", si taký istý Poraďák ako ja. Žiadne LEN. A vítam tvoje postrehy v každej téme.
0 0
evina evina

evina je offline (nepripojený) evina

tutiola Pozri príspevok
Veru ani ja som to tak nemyslela, ako to teraz tu je. Myslela som, že ak by ľudia vedeli čo to všetko obnáša, možno by sa viac zamysleli nad sebou a nie nad moderátormi. Kto je moderátor to vidíme napísané každý deň. Ja osobne som raz požiadala o službu a vyhoveli mi. Ak sa pozriem na nové príspevky v tejto téme je mi jasné, že tu nemám čo robiť. Som len Poraďak. Na tieto stránky chodím pre rady a relax a nie preto, aby som sa hádala. Normálnmu človeku stačí ak ho niekto upozorní na chybu ktorú robí raz možno 2x a tomu druhému to nepomôže ani keď ho upozornia na chybu 100x.
Súhlasím, vždy by to malo byť predovšetkým o sebareflexii človeka.
Priznám sa, že ja som tu hádky a urážky nevidela a nečítala už niekoľko mesiacov, a to si fakt nevymýšľam...asi som neotvorila témy, kde už názov alebo prvé príspevky hovoria o hromoch bleskoch
0 0
Monika Kováčová Monika Kováčová

Monika Kováčová je offline (nepripojený) Monika Kováčová

evina Pozri príspevok
Súhlasím, vždy by to malo byť predovšetkým o sebareflexii človeka.
Priznám sa, že ja som tu hádky a urážky nevidela a nečítala už niekoľko mesiacov, a to si fakt nevymýšľam...asi som neotvorila témy, kde už názov alebo prvé príspevky hovoria o hromoch bleskoch
evina podpis: "Vypnime nevhodné príspevky a nebudú sa zobrazovať".

Vôbec to nefunguje: Koľko červených palcov musí mať príspevok, aby ho nebolo vidieť???
Ja vidím aj 5 palcové. Nevidím len príspevky neželaných osôb... Nejako to nahlasovanie a spolumoderovanie vypínaním a palcovaním nefunguje...
0 0
Barbara Barbara

Barbara je offline (nepripojený) Barbara

no niekedy fakt nevijem gdo som ...viac
ahoj Chobot, predbehol si ma, práve som Ťa chcela poprosiť, aby si sem skočil na kus reči, ale vidím, že si už tu.
Mohol by si sa k tomu vyjadriť, prosím
Naposledy upravil Barbara : 06.07.09 at 12:19 Dôvod: doplnenie
0 0
Chobot Chobot

Chobot je offline (nepripojený) Chobot

Nebudem reagovať na žiadny konkrétny príspevok, aby si nikto konkrétny nemyslel, že mu oponujem. Keďže som moderátorom porady už dosť dlho, vyjadrím sa k práci moderátorov.

Moderátor je taký istý člen Porady, ako ktokoľvek iný, akurát má väčšie právomoci pri úprave, presúvaní a mazaní cudzích príspevkov, čo člen - nemoderátor nemá, tí si môžu upravovať len vlastné príspevky. Funkcia je dobrovoľná a neexistujú presné pravidlá, ako sa rozhodovať pri moderovaní. Každý moderátor musí vychádzať z vlastného uváženia a "spravodlivo" rozhodnúť. Pritom musíš dbať na dodržiavanie etikety. A práve tu je problém, že užívatelia nahlásia príspevok, ktorý sa im nepáči a žiadajú ho vymazať odvolávajúc sa na etiketu porady. Keď príspevok pozriem, nie vždy sa stotožním s nahlasujúcim - nie každý nahlásený príspevok porušuje etiketu. Je ťažké určiť hranicu, čo už porušením etiekety je a čo ešte nie. Každý už pridal taký príspevok, ktorý by niekto iný mohol považovať za porušenie etikety.

Takže ak nahlásite príspevok, lebo vám sa zdá, že nie je v poriadku (lebo sa diskusia v priebehu predchádzajúcich 10 príspevkoch vyostrila a ten posledný už zašiel "priďaleko"), neznamená to, že ho moderátor musí za každú cenu zmazať. Ja sa na takéto hádky vždy snaží nestranne pozerať a ak je treba, vymažem celú niť príspevkov, ktoré nič nohovoria.

Paradoxne to bol kameň úrazu aj toho náško multinickového člena. On nahlásil jedného iného člena porady, lebo ho poznal osobne a vedel, že vystupuje pod iným menom. Ten nahlásený ale svojimi príspevkami neporušil nič, jeho príspevky boli štandardné, len podľa "multinicka" v nich klamal. Ja nemôžem vymazať niekoho príspevok len preto, že niekto iný mi napíše, že klame. Ako má moderátor a admin vedieť, za akým nickom stojí aká osoba?

Takisto nie je potrebné mazať každý príspevok nejakého nováčika, ak ho zaradí do nesprávnej sekcie. Téma sa presunie a hotovo.

Nebude sa príliš rozpisovať, moderovanie je tiež dobrovoľné a robí sa v rámci voľného času. Úlohou moderátorov je síce udržiavať poriadok na porade, ale nie je to úväzok na 100% a nedá sa na 100% dodržať všetko. Potom by moderátori robili len cenzúru každého príspevku a zreteľne by sa potlačila sloboda prejavu.

Takže nevhodné príspevky nahlasujte ďalej, to, že sa nevymažú, neznamená, že sa nič nerobí. Nahlásením sa nie vždy vymaže príspevok. AK si niekto myslí, že nikdy neporušil slušnú komunináciu, alebo nebalansoval na hrane etikety (osočovanie iného člena, sarkastické poznámky, urážky - ja tiež nie som výnimkou), tak nech sa ozve. Verím tomu, že medzi jeho príspevkami by som našiel minimálne jeden taký - "na odstrel".

Zopár príkladov:

Bol mi nahlásený tento užívateľ:

http://www.porada.sk/1091324-post36.html

že si robí reklamu (v iných príspevkoch mal svoj e-mail, ale tu nie). Čím sa previnil v tomto príspevku? Tým ,že odpovedal pýtajúcemu sa, že u neho si môže kúpiť biolampu? Navyše aj pripojil pár informácii navyše. Prečo by som mal ten príspevok zmazať? Veď si len pozrite tému o domácich zvieratkách, koľkí tiež ponúkajú svoje zvieratká na predaj. Že by nebola ponuka ako ponuka? Nemáme rovnaký meter?

ALebo tento príspevok bol nahlásený ako nevhodný, lebo ako napísal nahlasovateľ : " podľa etikety nemá čo pokazovať kto bodoval".

http://www.porada.sk/1091480-post85.html

Pritom v etikete nikde nie je napísané, že by sa nesmelo uvádzať, kto ktorý príspevok obodoval. V ostatnom texte sa prispievateľ vyjadruje v rámci slušnosti, nikoho neosočuje. Ničím etiketu neporušil, tak prečo by som mal príspevok vymazať? Lebo sa nepášil tomu, kto ho nahlásil? ALebo že inde mali prispievateľ a nahlasovateľ slovnú potýčku?

ALebo niekedy sa vzájomné narážky rozšíria do množstva príspevkov na niekoľkých stranách, vtedy to dá dobrú práce prejsť si ich všetky a vyselektovať tie, ktoré len priamo súvisia s témou. Mal som takú tému, kde z nejakých 30 príspevkov zostalo po vymazaní len nejakých 10, ktoré sa priamo týkali otázky, ostatné boli diskusia mimo témy.

Na druhej strane sa musím pochváliť, že na podnet, resp. požiadavku jedného užívateľa som uspriadal a popresúval príspevky v téme http://www.porada.sk/t108881-tupperware-recepty.html. Tiež to zabralo nejakú tú pol hodinku.

Takže komu sa zdá, že moderátori si nerobia svoju prácu, je to možno preto, že je nás málo, máme málo času a venujeme sa skutočne len ozajstným problémom, ktoré zjavne porušujú etiketu. Žabo - myšie vojny nechávam na diskutujúcich, nech si to vyriešia medzi sebou. Nebudem sa pliesť do každej hádky a robiť arbitra, to nie je povinosťou moderátora. Raz som uzatvoril tému, kde sa už schyľovalo k hádke a zaslúžil som si len kritiku, že som znemožnil ľuďom vyjadriť sa k téme (hoci to už bolo mimo témy).

Kto má chuť robiť tiež moderátora, nech sa prihlási, môže to robiť ktokoľvek, kto má záujem.

Ešte pre záujemcov odkazujem na jednu tému, kde Bastain trochu tvrdšie, ale v podstate pravdivo napísal, ako je to s toleranciou. A aj Richardov posledný príspevok len porvrdzuje moje slová.

http://www.porada.sk/t67478-krasne-v...tra-hnile.html
0 0
Chobot Chobot

Chobot je offline (nepripojený) Chobot

Monika Kováčová Pozri príspevok
evina podpis: "Vypnime nevhodné príspevky a nebudú sa zobrazovať".

Vôbec to nefunguje: Koľko červených palcov musí mať príspevok, aby ho nebolo vidieť???
Ja vidím aj 5 palcové. Nevidím len príspevky neželaných osôb... Nejako to nahlasovanie a spolumoderovanie vypínaním a palcovaním nefunguje...
Funguje, len s tým treba vedieť pracovať. Mne to funguje.

V téme na začiatku, hore na lište témy, máš také okienko "Zobraziť všetky príspevky". Tam keď si klikneš, môžeš si vybrať z viacerých možností zobrazenia, od -5 po +10 palcov. Podľa toho sa ti budú zobrazovať.

Takže skrývanie príspevkov nezáleží automaticky od toho, koľko má červených palcov, ale od toho, koľko palcov si ty nastavíš.
0 0
cactus cactus

cactus je offline (nepripojený) cactus

nezaškodí čítať návody na rôzne veci.... ...viac
Chobot Pozri príspevok
Funguje, len s tým treba vedieť pracovať. Mne to funguje.

V téme na začiatku, hore na lište témy, máš také okienko "Zobraziť všetky príspevky". Tam keď si klikneš, môžeš si vybrať z viacerých možností zobrazenia, od -5 po +10 palcov. Podľa toho sa ti budú zobrazovať.

Takže skrývanie príspevkov nezáleží automaticky od toho, koľko má červených palcov, ale od toho, koľko palcov si ty nastavíš.
tak toto som ani ja nevedela. Je to pre mňa novinka. Ďakujem.
Aj by ma zaujímalo, koľko vecí ešte neobjavených na PORADE je...???
0 0
azla azla

azla je offline (nepripojený) azla

Určite veľa.
0 0
Barbara Barbara

Barbara je offline (nepripojený) Barbara

no niekedy fakt nevijem gdo som ...viac
Chobot Pozri príspevok
Ešte pre záujemcov odkazujem na jednu tému, kde Bastain trochu tvrdšie, ale v podstate pravdivo napísal, ako je to s toleranciou. A aj Richardov posledný príspevok len porvrdzuje moje slová.

http://www.porada.sk/t67478-krasne-v...tra-hnile.html


Tento príspevok je môj posledný príspevok, nedá mi to, tak napíšem.

Chobot, presne tento príspevok som čítala predtým, než som si prečítala tento Tvoj príspevok , a to hádam nemyslíš vážne, že pravdivo napísal ten príspevok, vlastne áno, pravdivo napísal, lebo to , čo napísal na druhých presne sekne na neho.
On sa vyjadruje slušne? a toleruje druhých? o tom silno pochybujem, keď budeš mať čas, tak prelistuj tie jeho príspevky a uvidíš, že je aký slušný a tolerantný.
Mám Ti tu vymenovať tých ľudí, ktorých urazil s tou jeho slušnosťou a s tou jeho toleranciou? včetne mnou, dokonca jedného člena nazval SS-ákom a ani vtedy nikto nezakročil

ale škoda rečí, ako by som č...la proti vetru, takže už radšej zmizim.
Naposledy upravil Barbara : 06.07.09 at 14:07 Dôvod: doplnenie
0 0
Petra Nová Petra Nová

Petra Nová je offline (nepripojený) Petra Nová

Duch Porady z rokov 2004-6 nebude duchom Porady z roku 2009. Je nás totiž o 100 000 viac. A každý nick je iný svojím založením, spôsobom vyjadrenia, aj tým, čo očakáva od Porady. Nickov, ktorí sa približujú ideálu (ľudskému a odbornému), o ktorom sa tu hovorí, možno podľa mňa pohodlne spočítať na prstoch jednej ruky. Takže realitu beriem na vedomie, to, čo sa mi páči, tým sa teším, to, čo mi nie je po chuti, k tomu sa buď vyjadrím alebo to jednoducho prehliadnem. Ale vždy hovorím len za seba a nesiem aj dôsledky za obsah a spôsob týchto vyjadrení.

Zvykla som si, že na Porade stále intenzívne pôsobí päťstovkový nick-kamil, ktorý si udržuje permanentne okolo desiatky živých nickov, pričom radí a radí spôsobom - načo sviniam perly hádzať. Tiež som si zvykla, na dvojnick bastian , ktorý v reakcii na príspevky používa spravidla argumeny - to je kravina..., to je hlúposť...., choď k podstate veci. Aspoň jedna ukážka:
http://www.porada.sk/1071714-post416.html

To je realita. A asi s tým nikto nič neurobí. Lebo nie je chuť. A nemyslím si, žeby na to bolo treba podstatne viac moderátorov a zavádzať nejakú "moderátorkraciu". Podľa mňa, nie každý príspevok v ktorom trochu zahrmí alebo sú rozdielne názory, tak treba mazať. Ale prehliadať dlhodobé vyjadrovanie nicka spôsobom použitým v pripojenom príspevku , je súhlasom autorít s takýmto spôsobom komunikácie na Porade, a aj jej vizitkou. Potom sa niet čomu čudovať, že duch Porady je takým, akým je.
Naposledy upravil Petra Nová : 08.07.09 at 07:45
0 0
Chobot Chobot

Chobot je offline (nepripojený) Chobot

Petra Nová Pozri príspevok
Duch Porady z rokov 2004-6 nebude duchom Porady z roku 2009. Je nás totiž o 100 000 viac. A každý nick je iný svojím založením, spôsobom vyjadrenia, aj tým, čo očakáva od Porady. Nickov, ktorí sa približujú ideálu (ľudskému a odbornému), o ktorom sa tu hovorí, možno podľa mňa pohodlne spočítať na prstoch jednej ruky. Takže realitu beriem na vedomie, to čo sa mi páči, tým sa teším, to, čo mi nie je po chuti, k tomu sa buď vyjadrím (ak uznám za vhodné) alebo to jednoducho prehliadnem. Ale vždy hovorím len za seba a nesiem aj dôsledky za obsah a spôsob týchto vyjadrení.

Zvykla som si, že na Porade stále intenzívne pôsobí päťstovkový nick-kamil, ktorý si udržuje permanentne okolo desiatky živých nickov, radí a radí spôsobom - načo sviniam perly hádzať. Tiež som si zvykla, že dvojnick bastian , ktorý v reakcii na príspevky používa spravidla argumeny - to je kravina..., to je hlúposť...., choď k podstate veci. Aspoň jedna ukážka:
http://www.porada.sk/1071714-post416.html
Také argumenty sem tam použije skoro každý na porade. Ale len preto, že sa vyjadruje trochu expresívnejšie, netreba člena vylučovať. Alebo chceš založiť hnutie "Die Welle"?

Pokiaľ sa príliš rozšupne, treba ho upozorniť, prípadne ten ktorý príspevok vymazať. U multinicka to bolo jednoduché - u neho každý príspevok porušil etiketu, preto ho bolo lepšie vymazať celkovo.

Petra Nová Pozri príspevok
To je realita. A asi s tým nikto nič neurobí. Lebo nie je chuť. A nemyslím si, žeby na to bolo treba podstatne viac moderátorov a zavádzať nejakú "moderátorkraciu". Podľa mňa, nie každý príspevok v ktorom trochu zahrmí alebo sú rozdielne názory, tak treba mazať. Ale prehliadať dlhodobé vyjadrovanie nicka spôsobom použitým v pripojenom príspevku , je súhlasom autorít s takýmto spôsobom komunikácie na Porade, a aj jej vizitkou. Potom sa niet čomu čudovať, že duch Porady je takým, akým je.
So zvýrazneným plne súhlasím. Len s tým dlhodobým vyjadrovaním je to diskutabilné. Kde je hranica, kedy už treba užívateľa vylúčiť a kde ho ešte budeme tolerovať?
0 0
Petra Nová Petra Nová

Petra Nová je offline (nepripojený) Petra Nová

Keby išlo o sem, tam, tak sa to dá prehliadnúť. Len tie expresívne výrazy, ale aj spôsob vyjadrovania, je u Bastiána vo vzťahu k istým témam a nickom dlhodobo expresívny.
Ja som síce súhlasila s príspevkom Barbarky, ale nepísala som o vylučovaní. Ale myslím si, že poslaním moderátorov by malo byť - buď mazanie týchto príspevkov alebo aspoň upozornenie, že výrazy typu kraviny....., môže nick adresovať svojim blízkym, ak si to dovolia. Neviem, či by Teba takéto titulovanie Tvojich názorov tešilo, a či by si ich dlhodobo prehliadal. Asi nie. Takže aspoň zdanie rovnoprávnosti na Porade by sa mohlo zachovávať.
0 0
Chobot Chobot

Chobot je offline (nepripojený) Chobot

Petra Nová Pozri príspevok
Keby išlo o sem, tam, tak sa to dá prehliadnúť. Len tie expresívne výrazy, ale aj spôsob vyjadrovania, je u Bastiána vo vzťahu k istým témam a nickom dlhodobo expresívny.
Ja som síce súhlasila s príspevkom Barbarky, ale nepísala som o vylučovaní. Ale myslím si, že poslaním moderátorov by malo byť - buď mazanie týchto príspevkov alebo aspoň upozornenie, že výrazy typu kraviny....., môže nick adresovať svojim blízkym, ak si to dovolia. Neviem, či by Teba takéto titulovanie Tvojich názorov tešilo, a či by si ich dlhodobo prehliadal. Asi nie. Takže aspoň zdanie rovnoprávnosti na Porade by sa mohlo zachovávať.
Vieš koľko upozornení na nevhodnosť vyjadrovania posielam niektorým užívateľom cez SS? Niektorí si to zoberú k srdcu, niektorí, keď ich upozorním na porušenie pravidiel porady, tak ma ešte pekne počastujú (napr. takto : "pocuvaj ti nevimazavaj nikomu spravi a nestaraj do sukromnich sprav a starajsa do tvojho.moc tu vistrkujes rozki.") Ale aj to patrí k riziku moderovania.

Potom ich len poprosím, aby so mnou takto nejednali a väčšinou bol pokoj.
0 0
Petra Nová Petra Nová

Petra Nová je offline (nepripojený) Petra Nová

Chobot Pozri príspevok
Vieš koľko upozornení na nevhodnosť vyjadrovania posielam niektorým užívateľom cez SS? Niektorí si to zoberú k srdcu, niektorí, keď ich upozorním na porušenie pravidiel porady, tak ma ešte pekne počastujú (napr. takto : "pocuvaj ti nevimazavaj nikomu spravi a nestaraj do sukromnich sprav a starajsa do tvojho.moc tu vistrkujes rozki.") Ale aj to patrí k riziku moderovania.

Potom ich len poprosím, aby so mnou takto nejednali a väčšinou bol pokoj.
No, dobre, vzdávam sa. Ale predsa. Niekedy by nezaškodilo aj verejné upozornenie v téme - voči nespratníkom (seba z toho nevynímam). Možno by bolo účinnejšie.

Veď už dáko bude.
0 0
alla66 alla66

alla66 je offline (nepripojený) alla66

Profesionáli postavili Titanic - amatéri Archu! ...viac

pamätá si niekto na dátum 17.12.07 ...fungovala záložka?

http://www.porada.sk/1086125-post92.html

Chobot, môžeš mi urobiť službičku u admina.... spýtať sa, ako funguje záložka neželané osoby?... Ďakujem
admin.jpg  
0 0
tetrisss tetrisss

tetrisss je offline (nepripojený) tetrisss

No, niekedy ani ja neviem... ...viac
Som jednou z tych, na ktorych sa sem-tam zosype v kontroverznych temach nejaky ten hrosi vyraz, ale ja to beriem, kto sa zapoji do takejto vasne vyvolavajucej teme, pravdepodobne predpoklada aj taketo horuce nazory, snazim sa sice nikoho neurazit, ale ani nikoho nenahlasujem, ani nekoncim temy, nakoniec povedzme si otvorene, ktore temy su najviac navstevovane, prave tieto. ja som za nazor, ze sice s tebou hlboko nesuhlasim, ale urobim vsetko pre to, aby si svoj nazor mohol vyslovit /zial nepamatam si autora tohto vyroku/.
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať