Frantisek Sentelik
23.01.09,17:56
Zdravim

pre rokom som sa stal SZČO na základe povolenia NBS (nie živnosť), avšak popri tom študujem na VŠ denne. Prvy prijem ako SZČO som mal januar 2008, avsak v roku 2008 moj celkovy prijem zo SZČO nepresiahol 98 496 Sk.

Samozrejme daňové priznanie podam s tym, že žiadnu daň platit nebudem.

Zaujima ma však ako to je zo zdravotnou poiťouňou. Bolo mi povedane, že ak som študent a zaroveň SZČO, povinnosť pre mna platiť si zdravotne poistenie nastava až na buduci rok, teda rok 2009, ktoré sa vypočíta podla toho aky som mal príjem za minuly rok podla daň.priznania (mal som iba nahlasiť na svojej zdravot.poistovni zmenu že som sa stal SZČO).

Kedže som velky prijem nemal, ako to teda bude s tou zdravotnou poisťoňou?

ake mam v suvislosti s tym povinnosti a dokedy by som ich mal splniť?

postrehol som aj nejake zmeny pre SZČO a platenie do zdravotnej poistovne? možte mi k tomu niečo napisať?

vopred dakujem za odpovede
Rozalaia
24.01.09,09:33
Podla mojho nazoru budes musiet vyplnit este aj oznamenie - vypis z danoveho priznania 2008 pre socialnu poistovnu a k 30.6.2009 podas aj rocne zuctovanie zdravotneho poistenia.
Ak si chces tuto informaciu preverit, zdravotne poistovne prijimaju e-mailom dopyty a napr. spolocna zp na tieto dopyty aj odpoveda cca do 3-4 dni. Ak je nejaka vynimka pre studentov, ktora mi unikla, urcite ta upozornia.
Do socialky odporucam ist osobne :o) ale ak mas dobre skusenosti s telefonickymi informaciami, tak si tam zavolaj.
Lianka
24.01.09,10:37
Ako SZCO si povinny urobit si za rok 2008 rocne zuctovanie zdravotneho poistenia. V rocnom zuctovani ti pri vypocte vyjdu aj pripadne preddavky na rok 2009.
Marína
24.01.09,11:50
Čítaj tu Daňové a odvodové tipy Jozefa Mihála(1.) (http://blogy.etrend.sk/mihalblog/danove-a-odvodove-tipy-jozefa-mihala-1./152175.html)
Frantisek Sentelik
24.01.09,13:06
dakujem...ten clanok je zaujimavy