Arni
09.06.05,21:08
Poradite mi prosim Vas?

Do 31.5.2005 som pracoval ako zamestnanec,popri zamestnani som mal zivnost a platil odvody do SP .
Od 1.6.2005 pracujem ako SZCO.Otvoril som si podnikatelsky ucet a oznamil to DU.Zmenu som oznamil aj na zdrav.poist.
Mam to oznamit aj SP?
Mam auto ale civilne,nie je zahlasene na podnikanie.Co treba urobit aby som mohol odpocitat vydavky na auto,cestovne a pod?
Mobilny telefon tiez nemam zahlaseny.Co treba urobit aby som si mohol uplatnit vydavky na mobil?
Mesacny plat budem mat do 28000Sk.Kolko budem platit do SP aZP?
Vopred Vam dakujem za odpoved.
Ajuška
09.06.05,22:10
Ahoj Arni... zdá sa mi, že máš taký malý zmätok //v duši... ako Elán spieva//.
Skúsim sa troška s Tebou začať v Tvojej situácii orientovať. Ak som správne pochopila - živnosť máš už od obdobia pred 01/06/2005. Predpokladám, že pri vydaní živnostenského listu si si splnil oznamovacie povinnosti - aj na SP /keďže uvádzaš, že si si odvody ako SZČO platil/. Skutočnosť, že si skončil pracovný pomer má podľa mňa len jeden dôsledok a to - že Ťa pri skončení pracovného pomeru zamestnávateľ odhlásil zo SP ako zamestnanca a prestal za Teba platiť odvody /keďže už u neho nemáš dôvod na žiadny príjem/. Nový dôvod na nové oznamovanie SP že prevádzkuješ /stále tú istú/ živnosť, nemáš. "Mesačný plat" vlastne v novej situácii tiež nemáš. Domnievam sa, že pre niekoho pracuješ ako živnostník a dohodnutú finančnú odmenu mu budeš fakturovať. Takže tých 28 tis. nie je Tvoj plat, ale klasický zdaniteľný príjem. Čiže odpoveď na otázku, aké z toho budeš platiť odvody Ti vlastne dá až Tvoj účtovník, ktorý Ti spracuje všetky príjmy a výdavky za celý rok 2005. Ak máš živnosť už z minulého roku, tak si ten kolotoč "za pomoci" /dúfam že ozaj účtovníka/ absolvoval.