mzdarka renca
07.02.09,10:28
Poprosím o radu, nakoľko som totálny laik v tomto odvetví. Viem len čo chcem, ale neviem ako na to. S manželom by sme chceli vykurovať a zohrievať teplú vodu vo vykurovacom období neviem teraz či krbom, alebo kozubom (ja nerozoznám ten rozdiel). Vykurovacie teleso chceme dať do obývačky, do stredu domu s tým, že vy sa vykúrili ďaľšie dve izby asi formou prieduchov a kuchyňa a ďalšia izba, ktoré nesusedia s obývačkou asi formou radiátorov. Tiež chceme týmto vykurovacím telesom zohrievať aj vodu. Čo by ste mi poradili? Za plyn ročne platíme nekresťanské peniaze (48 tis. Sk) a chceme ušetriť.
Ďakujem vopred za rady
Renča
deli.
07.02.09,10:30
tych 48 tis. sa plyn - to je akoze preco? Nie je skor cesta najprv zateplit,a AZ POTOM uvazovat s dalsimi zdrojmi vykurovania? Ved to je nenormalne velka spotreba. NAJPRV treba maximalne znizit tepelne straty a POTOM uvazovat s vykurovanim: niźkoenergetickym... Preco to stale niekto robi NAOPAK?
monik111
07.02.09,10:54
Naši známi majú takto spravený krb, vyhrieva im radiátory a podlahovu a samozrejme aj vodu. Je to super, teplo v celom dome a aj teplá voda. Je to iné teplo ako plyn. Mne osobne sa to velmi páči. Oni si to tiež pochvaľujú. Najskôr mali iba plyn potom dorábali krb. Síce ich to vyšlo okolo 100 000,- ale sú spokojný. Ale tá investícia kedy sa im vráti to je už druhá vec.
misomiso
07.02.09,11:12
Poprosím o radu, nakoľko som totálny laik v tomto odvetví. Viem len čo chcem, ale neviem ako na to. S manželom by sme chceli vykurovať a zohrievať teplú vodu vo vykurovacom období neviem teraz či krbom, alebo kozubom (ja nerozoznám ten rozdiel). Vykurovacie teleso chceme dať do obývačky, do stredu domu s tým, že vy sa vykúrili ďaľšie dve izby asi formou prieduchov a kuchyňa a ďalšia izba, ktoré nesusedia s obývačkou asi formou radiátorov. Tiež chceme týmto vykurovacím telesom zohrievať aj vodu. Čo by ste mi poradili? Za plyn ročne platíme nekresťanské peniaze (48 tis. Sk) a chceme ušetriť.