Lidka
17.06.05,12:53
Zdravím všetkých! Veľmi rada čítam príspevky v Porade, lebo som začiatočník a vždy sa niečo nové dozviem a naučím. Neviem sa však dočítať o účtovaní dotácií zo ŠR. Minulý rok som ich účtovala na pol. 221/346 a pri zúčtovaní rozpustila do výnosov. Tento rok sa o dotácii účtuje ako o záväzku. Nie je mi však jasné, ako mám účtovať napr. prijaté fa, ktoré budeme uhrádzať z dotácie. Ide o dotáciu na tlač knihy. Poradí mi niekto? Ďakujem.
Lidka
04.07.05,12:56
Čakám, čakám a rady niet. Čo sú už všetci na dovolenke?
Jana Acsová
04.07.05,13:11
Čakám, čakám a rady niet. Čo sú už všetci na dovolenke?Ešte doplň, či si podnikateľský subjekt alebo nie. Nie je zrejmé aké Postupy účtovania aplikovať v tvojom prípade.
Lidka
04.07.05,13:40
Pracujem v s.r.o. Ďakujem.
Jana Acsová
04.07.05,13:58
Zdravím všetkých! Veľmi rada čítam príspevky v Porade, lebo som začiatočník a vždy sa niečo nové dozviem a naučím. Neviem sa však dočítať o účtovaní dotácií zo ŠR. Minulý rok som ich účtovala na pol. 221/346 a pri zúčtovaní rozpustila do výnosov. Tento rok sa o dotácii účtuje ako o záväzku. Nie je mi však jasné, ako mám účtovať napr. prijaté fa, ktoré budeme uhrádzať z dotácie. Ide o dotáciu na tlač knihy. Poradí mi niekto? Ďakujem.Tvoje účtovanie nebolo správne.
1) nárok na dotáciu 346/648,384 - dotácia na hospodársku činnosť (časové rozlíšenie prichádza do úvahy v prípade, že dotácia súvisí s činnosťou dotýkajúcou sa viacerých účtovných období).
2) príjem dotácie 221/346 (účet 346 patrí do účtovej triedy 3 - zúčtovacie vzťahy - preto ten predpis).
Náklady účtuješ tak ako chodia faktúry. Pre účely vyúčtovania dotácie je vhodná AE na všetkých účtoch, ktorých sa týka, prípadne oddelenie účtovania strediskom. Jednak je to dobré pre účtovníctvo a daňové dokladovanie a jednak pre preukázanie čerpania dotácie.
Anonymka
12.12.05,15:05