fridi
20.02.09,10:24
Dobrý deň prajem, potrebujem pomoc som úplný začiatočník a účtujem v MRP podvojné účtovníctvo. Do počiatočných s. som zadala sumy z min.roka 2007 ale nesedia Aktíva a Pasíva. Neviem, do ktorých účtov sa dávajú a do ktorých nie (poč.s) alebo aký problém ešte tam môžem mať ? Možno sa pýtam hlúpo
ale keď mi odpoviete budem vďačná
lenkak
20.02.09,12:41
máš na 431 zapísaný HV?
Zoltán Kovács
20.02.09,12:45
Keď si nahodila počiatočné stavy, tak sprav kontrolu. Má vyhodiť rozdiel. Ak ten rozdiel bude rovnaký s účt.hosp.výsledkom roka 2007, treba nahodiť na účet 431. Ako písala lenkak.
fridi
20.02.09,15:38
Ano mám a keď spravím kontrolu vyhodí mi inú sumu ako je na 431
lenkak
20.02.09,16:13
skús si pozrieť aký rozdiel Ti to robí, či nemáš iným znamienkom nejaký účet zapísaný.
fridi
20.02.09,16:40
Už som prekontrolovala aj to dokonca som nahodila na tie pasíva aj mínusky a vtedy to vychádzalo rovnaké A aj P ale boli tam 2 mínusky takže to výsledok bol zase zlý
Minna
24.02.09,20:47
Nakoľko začínam účtovať JÚ v MRP chcela by som poprosiť o radu pri zaúčtovaní:
vrátená DPH za 2.kvartál (nadmerný odpočet) - zaúčtovať príjem ako 19: ostatné nezdaniteľné príjmy alebo 12 DPH

naopak povinnosť zaplatiť DPH sa účtuje ako výdavok 33 platba DPH alebo 39: ostatné neodčítateľné náklady

pokuta daňovému úradu účtovať 39: ostatné neodčítateľné náklady

do výdavkov 23:Mzdy sa účtujú len čisté vyplatené mzdy?

všetky ostatné odvody z miezd (za zamestnanca aj za zamestnávateľa) + odvody samotnej SZČO do SP, ZP = všetko môžem účtovať ako výdaj 24: Platby do fondov ?

Ďakujem veľmi pekne za rady.
Zoltán Kovács
24.02.09,20:54
Nakoľko začínam účtovať JÚ v MRP chcela by som poprosiť o radu pri zaúčtovaní:
vrátená DPH za 2.kvartál (nadmerný odpočet) - zaúčtovať príjem ako 19: ostatné nezdaniteľné príjmy alebo 12 DPH Kód 12

naopak povinnosť zaplatiť DPH sa účtuje ako výdavok 33 platba DPH alebo 39: ostatné neodčítateľné náklady Kód 33