majkl.
23.02.09,22:00
Chcel by som poradit, co by asi vyslo lacnejsie, postavit dom ako kvader s rovnou strechou,alebo urobit klasicke "A" a nejake podkrovne izby?
Ktora varanta strechy by bola lacjensia? a menej pracna pri realizacii stavby
svojpomocne?? vdaka za rady a skusenosti
wabi
23.02.09,22:39
Nie som odborník ale tiež som túto otázku položil zopár ľuďom a vyšlo z toho že obyčajná "Pultová" Proste dva nosné múry oproti sebe jeden je vyšší, druhý nižší a tak vznikne jednoduchá šikmá strecha, kde sa na veniec len osadia v správnych vzdialenostiach hranoly, zviažu sa a na to sa dá krytina a pod to parozábrana a prípadne zateplenie ak strechu priznáte.
jun2006
24.02.09,08:31
Nie som odborník ale tiež som túto otázku položil zopár ľuďom a vyšlo z toho že obyčajná "Pultová" Proste dva nosné múry oproti sebe jeden je vyšší, druhý nižší a tak vznikne jednoduchá šikmá strecha, kde sa na veniec len osadia v správnych vzdialenostiach hranoly, zviažu sa a na to sa dá krytina a pod to parozábrana a prípadne zateplenie ak strechu priznáte.

Tiez si myslim.

Doposial som bol pri stavbach klasickych sikmych striech a nie je to nic extra. Zle sa to pokryva, zle sa to izoluju, zle sa po tom beha (napr. ked ide clovek ku kominu..)

Zvycajne tie najjednoduchsie veci byvaju najspolahlivejsie a najlepsie - a v pripade stavieb to plati dvojnasobne!
ludo_centrum
24.02.09,15:09
Nie som odborník ale tiež som túto otázku položil zopár ľuďom a vyšlo z toho že obyčajná "Pultová" Proste dva nosné múry oproti sebe jeden je vyšší, druhý nižší a tak vznikne jednoduchá šikmá strecha, kde sa na veniec len osadia v správnych vzdialenostiach hranoly, zviažu sa a na to sa dá krytina a pod to parozábrana a prípadne zateplenie ak strechu priznáte.

v princípe súhlasím. Jednoduché, účelné ... A o tom to je.