Gard
24.02.09,08:06
Chcem sa spytat, ci je mozne poziadat o vratenie dani z urokov z detskej vkladnej knizky. Ucet je vedeny na 12 rocne dieta.
Je mozne si uplatnit nezdanitelny zaklad aj na dieta, ktore malo financny prijem len z urokov ? V tomto pripade by prichadzalo do uvahy vratenie zaplatenej dani z urokov.
zanetth
24.02.09,07:15
Áno je to možné. Vypĺňa sa tlačivo DP typ B, ako daňovník je uvedené dieťa a vypĺňajú sa aj údaje o zákonnom zástupcovi - II.oddiel DP -B.Nezdaniteľnú časť na daňovníka je možné uplatniť aj na dieťa.
Kája.
24.02.09,07:15
Áno.
mirkoooo
24.02.09,11:50
Potrebovala by som poradiť. Som študentka, vypisujem si DP typu B, pretože chcem aby mi vrátili daň, ktorú mi stiahli. Mám však problém. Stavebné sporenie - TO JE OK, to chápem - prišiel mi začiatkom januára 2009 výpis a tam sa písalo: úrok napr. 5000, daň 1000. Mám aj vkladnú knižku - TO TIEŽ CHAPEM - úrok za rok 2008 bol 5000 a daň 1000.
Takže dám do DP úroky spolu 10000 a vrátenie dane 2000. Ale mám ešte založený termínovaný účet - lenže ten bol založený vo febrári 2008 a bol ročný. Vo februári 2009 mi prišiel výpis, že k 28.2.2009 boli úroky za ten rok napr. 2000 a daň 400. Lenže tu nastáva problém. To ne je klasický rok január - december 2008 ale mne plynie rok február 2008 - február 2009 a teraz tu daň kedy si uplatním na vrátenie? V daňovom priznaní za rok 2008 alebo 2009? Alebo mám vypočítať nejakú alikvotnú čiastku za rok 2008 - teda že to bude napríklad 350 sk? Ďakujem za odpoveď
zanetth
24.02.09,13:26
Potrebovala by som poradiť. Som študentka, vypisujem si DP typu B, pretože chcem aby mi vrátili daň, ktorú mi stiahli. Mám však problém. Stavebné sporenie - TO JE OK, to chápem - prišiel mi začiatkom januára 2009 výpis a tam sa písalo: úrok napr. 5000, daň 1000. Mám aj vkladnú knižku - TO TIEŽ CHAPEM - úrok za rok 2008 bol 5000 a daň 1000.