Sevrin
27.06.05,18:26
Ahojte, potrebujem poradiť.


Od 1.7. 2005 budem SZČO a potrebujem informácie aké odvody (a koľko) budem musieť odvádzať.
Viem že by to malo byť do ZP (910 Sk) a treba ešte niečo platiť (+dobrovoľne)? A dane?

Budem podnikať v zabehnutej firme ale som v týchto veciach začiatočník a nemám v tom jasno. Nejdem podnikať popri zamestnaní.
Opravedlňujem sa ak je tu už taká istá téma ale nič podobné som nenašiel.

Ďakujem.


Edit: opravený názov témy :)
Zuziana
27.06.05,16:53
Takže píšeš správne 910 ZP - oznamovacia povinnosť do 8 dní, SP môžeš platiť dobrovoľne, nemusíš - oznamovacia. Ak sa rozhodneš platiť - budeš platiť odo dňa prihlásenia. Daňový úrad - registračná povinnosť do 30 dní. Da´budeš platiť až po ukončení zdaňovacieho obdobia - teda do 31.3,2006.
Muška
27.06.05,16:56
Sevrin,
ak si do 1.7. 2005 nepodnikal /tzn., že si ani nemal Živnostenské oprávnenie/ tak, budeš platiť iba na ZP 910,- Sk.

Na SP nemusíš platiť, ale môžeš dobrovoľne , ktorékoľvek poistenie v SP - klikni tu
http://www.socpoist.sk/index/podstranka.php3?id=482&lang=sk máš tam všetky poistenia, ktoré sa týkajú SP.

Dane - Ak Ti z daňového priznania za rok 2004 nevychádzajú platiť preddavkové dane - tak neplatiš na daňový úrad
Sevrin
27.06.05,17:19
Ďakujem, už mám v tom jasnejšie.

Nie, do 1.7. 2005 som nepodnikal, budem úplne nový SZČO.

Pozabudol som ešte jednu otázku, ako je to s dôchodkami? Mám aj druhý pilier.
Muška
27.06.05,17:22
Sevrin,
to už je na Tvojom rozhodnutí, môžeš si v SP platiť 1170,- Sk ako dobrovoľné starobné poistenie, aby Ti pokračoval 2. pilier. Samozrejme sa musíš ísť do SP prihlásiť ako dobrovoľný platiteľ .
Sevrin
27.06.05,17:29
Muška dobre. A je možné zariadiť si to tako?: dajme tomu že napríklad sa rozhodnem do SP neprispievať pol roka a po tom období keď môj zisk bude adekvátny tomu aby som "na to mal" :D tak je možné doplatiť tie chýbajúce mesiace?
Muška
27.06.05,17:35