ivana184
04.03.09,15:24
Dobrý deň, študujem celý deň odpisy a už som asi preštudovaná.... a bez záveru, preto prosím Vás skúsenejších o pomoc.

Ako to je s účtovnými odpismi?

Účtovná jednotka si sama zvolí dobu odpisovania a podľa toho každý mesiac účtuje účtovné odpisy a na konci roka porovná sumu daňových a účtovných odpisov a rozdiel vysporiada uvedením v daňovom priznaní?

A čo ak firma účtovala do r. 2007 iba daňové odpisy?

Môžem si zvoliť dĺžku účtovných odpisov rovnakú ako daňových odpisov?

Ďakujem
azla
04.03.09,15:56
Dobu odpisovania v odpisovom pláne účtovnej jednotky si zvolí UJ podľa predpokladanej doby využívania majetku . Môže si zvoliť, že doba bude taká istá ako pri daňových odpisoch. (môže aj ináč, UJ zohľadňuje svoje špecifické podmienky.)

Avšak účtovné odpisy sa účtujú mesačne a daňové odpisy sa uplatňujú ročne. Čiže aj pri rovnakej dobe (napr. 4 roky) môžu sa v roku zaradenia a v roku vyradenia odpisy líšiť (ak sa majetok obstaráva v priebehu roka).

Ak firma učtovala o odpisoch do r. 2007 (akoby kopírovala daňové), to už nechaj tak.

Urob si plán účtovných odpisov a pokračuj podľa plánu.- podľa toho učtuj.
Podľa zákona o dani z príjmov uplatňuj daňové odpisy.
Rozdiel medzi UO a DO zohľadňuješ v DP.
ivana184
05.03.09,09:04
Dobu odpisovania v odpisovom pláne účtovnej jednotky si zvolí UJ podľa predpokladanej doby využívania majetku . Môže si zvoliť, že doba bude taká istá ako pri daňových odpisoch. (môže aj ináč, UJ zohľadňuje svoje špecifické podmienky.)

Avšak účtovné odpisy sa účtujú mesačne a daňové odpisy sa uplatňujú ročne. Čiže aj pri rovnakej dobe (napr. 4 roky) môžu sa v roku zaradenia a v roku vyradenia odpisy líšiť (ak sa majetok obstaráva v priebehu roka).

Ak firma učtovala o odpisoch do r. 2007 (akoby kopírovala daňové), to už nechaj tak.

Urob si plán účtovných odpisov a pokračuj podľa plánu.- podľa toho učtuj.
Podľa zákona o dani z príjmov uplatňuj daňové odpisy.
Rozdiel medzi UO a DO zohľadňuješ v DP.