Bee
07.03.09,10:42
Dobrý deň,
chcela by som Vás poprosiť o radu:
pracujem ako účtovníčka, v máji idem na materskú dovolenku.
Bola som oslovená jednou s.r.o., či by som im nespravila daňové priznanie za rok 2008 a takisto či by som im nespracovala každý kvartal dph priznanie v r. 2009. toto by sa malo udiať na základe Zmluvy,ktorú so mnou spíšu a vyplatia mi odmenu za akoby zhotovenie diela. Ja ostávam stále v trvalom pracovnom pomere u inej s.r.o., kde sa ale po skončení MD nechcem vrátiť, ani nechcem pokračovať v práci účtovníčky, takže otvorenie živnosti u mňa neprichádza do úvahy.
Z právneho hľadiska neporuším žiadny zákon, kedže so s.r.o. ktorej urobím daňové priznania , budem mať iba spísanú zmluvu, teda žiaden pracovný pomer?
ďakujem za odpovede, príp. názory.
Muška
07.03.09,09:45
Bee,
..to zaváňa živnosťou.
Prečo to neriešite dohodou o pracovnej činnosti?
Lianka
07.03.09,10:23
Bol tu kedysi prispevok, kde nebolo odporucane viest uctovnictvo na zaklade zmluvy o dielo - neviem ho teraz najst.

DIEL IX
Zmluva o dielo

§ 536
...
(2) Dielom sa rozumie zhotovenie určitej veci, pokiaľ nespadá pod kúpnu zmluvu, montáž určitej veci, jej údržba, vykonanie dohodnutej opravy alebo úpravy určitej veci alebo hmotne zachytený výsledok inej činnosti. Dielom sa rozumie vždy zhotovenie, montáž, údržba, oprava alebo úprava stavby alebo jej časti.
http://www.porada.sk/t16766-obchodny-zakonnik-od-1-1-2009-a.html#536
Bee
07.03.09,13:26
dobre, a keby ma teda od marca zamestnali na dohodu o vykonaní práce, bolo by možné vytvoriť v roku 2008 v tejto s.r.o. rezervu na vyhotovenie účtovnej závierky, za ktorú by som ja dostala odmenu až v apríli 2009?
KEJKA
07.03.09,13:29
preto sa robí rezerva, že skutočný výdavok je až v nasledujúcom roku.
Bee
07.03.09,13:32
ok, vrelá vďaka, veď ja som si to myslela, len som to nikde takto jasne nenašla napísané, tak pre istotu... díky
veronikasad
07.03.09,15:08