Martina154
08.03.09,13:17
Prosím o radu, som študentka EF a zostavujem diplomovú prácu na tému Podnikateľský plán začínajúceho podnikateľa. Má sa jednať o poskytovanie služieb v oblati interiérového dizajnu. Pôjde o spoločnosť typu s.r.o. Činnosť, ktorej sa spoločnosť má venovať by mala byť nasledovná:

1) vyhotovenie projektu zmeny interiéru (činnosť interiérového dizajnéra -architekta), a to:
a) bez zásahu do konštrukcie samotnej stavby, resp.
b) so zásahom do konštrukcie interiéru, napr. zadávateľ si vyžiada zmenu pôdorysu, posunutím priečok, čím by sa zmenila podlahová plocha jednotlivých miestností, a pod.

2) sprostredkovateľská činnosť (nie som si istá ale zrejme by išlo o sprostredkovteľskú činnosť v oblasti výroby) - spoločnosť by sprostredkovala dodávateľov samotných prác ... čiže po vyhotovení projektu by zákazníkovi sprostredkovala napr. kontakt na maliarov, murárov, a pod. v závislosti od zmien naplánovaných v projekte ... (predstava je asi taká, že za toto sprostredkovanie by od dodávateľov prác získal určitú prémiu za sprostredkovanie tejto zákazky ...)

O aký typ živnosti by sa v oboch prípadoch jednalo? viazaná? voľná?
Ak by sa jednalo o viazanú, aké sú podmienky ktoré treba splniť?
A ako správne tieto živnosti pomenovať?
(Napriek preštudovaniu živnsotenského zákona si totiž v týchto otázkach nie som celkom istá.)

Za veľmi skorú odpoveď ďakujem.
Lianka
08.03.09,12:27
hmm, ja uvazujem, ci vobec ide o zivnost...

§ 6, http://www.porada.sk/t6023-zakon-o-dani-z-prijmov-od-01-01-2009-a.html#6
(2) Príjmami z inej samostatnej zárobkovej činnosti, ak nepatria do príjmov uvedených v § 5, sú príjmy

a) z použitia alebo z poskytnutia práv z priemyselného alebo iného duševného vlastníctva vrátane autorských práv a práv súvisiacich s autorským právom, 27) a to vrátane príjmov z vydávania, rozmnožovania a rozširovania literárnych a iných diel na vlastné náklady,
...
Martina154
08.03.09,12:54