jessee5
09.03.09,13:12
Som študentka slovenskej vysokej školy. Počas letných mesiacov som pracovala v Nemecku,kde som daň z prijímu dostala spať. Musím si na Slovensku podávať daňové priznanie?
Ďakujem.
halimino
09.03.09,12:46
Áno, ak presiahli 49248 Sk
§32, ods. 2 ZoDzP:
(2) Daňové priznanie za zdaňovacie obdobie je povinný podať aj daňovník, ktorý za zdaňovacie obdobie dosiahol zdaniteľné príjmy len podľa § 5, presahujúce 50 % sumy podľa § 11 ods. 2 písm. a), ak

b) plynú zo zdrojov v zahraničí okrem prípadov uvedených v odseku 4,
novohorcan
21.03.09,16:13
Ahojte poraďáci. Máme s partiou búrlivú debatu ohľadne príjmov z Talianska a ich uvádzaní v DP . Cez dovolenku boli na mesačnej brigáde-oberanie jablk s príjmom do 30.000 sk.Teba tento príjem v DP uviesť? Ak áno, kam? Je to príležitostný príjem ? Dajú sa odpočítať nejaké výdavky? Je nejaký rozdiel medzi SZČO (DP-B) a zam.na HPP (áčko ?)
mysimis
21.03.09,16:19
Ak celkové príjmy na zdanenie sú vyššie ako 49.248,- Sk je porebné podať DP. Predpokladám, že okrem príjmov z Talianska ste mali aj iné príjmy /SZČO, zamestnanie/ je potrebné priznať na Slovensku celosvetové príjmy. Čo sa týka Talianska, sú to príjmy vyňaté zo zdanenia. Tí čo sú SZČO podávajú DP typu B a tí čo sú zamestnanci podávajú DP typu A. V oboch sa priznávajú aj prímy z Talianska.
novohorcan
21.03.09,16:22
poprosím odpovedať na vsetky moje otázky
mysimis
21.03.09,16:24
Otázky na ktoré sa dalo odpovedať som vyčerpala, ja napr. nevidím aké máte potvrdenie z Talianska, takže zodpovedne neviem poradiť. Ale keď budete dobre čítať riadky v DP, prídete na to čo kam patrí.
novohorcan
21.03.09,16:39
práveže dobre čítam DP a neviem kam to patrí. Kedže mali podpísané nejaké zmluvy alebo dohody,neni to príjem zo závislej činnosti ? Ak treba môžem poslať súkromnú správu s oskenovanou výplatnou " páskou " ? Je v nemčine.
mysimis
21.03.09,17:06