<oci>
16.03.09,17:37
Zdravím,
potreboval by som radu ohľadne podania daňového priznania.

Pracujem ako brigádnik v spoločnosti a okrem mesačného príjmu za odrobenú prácu poberám čosi ako štipendium od zamestnávateľa na podporu v štúdiu.
V zmluve o tomto štipendiu sa píše, že je poskytované ako bezúročná pôžička s tým, že ak by som po ukončení štúdia nenastúpil do tejto spoločnosti musím celú požičanú sumu vrátiť.
Chcel by som sa teda opýtať, či takýto druh príjmu podlieha dani.

Vopred vďaka za radu :)
Lianka
16.03.09,16:42
Podla mna je to pozicka, nie stipendium.
<oci>
16.03.09,23:53
Áno, aj podľa mňa, dokonca si myslím, že aj podľa mluvy je to jednoznačne pôžička. Otazka je ale prečo mi strhavali preddavky na daň aj za túto čiastku.
Lianka
17.03.09,00:41
Preddavky na dan? Mas tie preddavky v potvrdeni o prijme?

Sedi ti uhrn hrubych miezd v potvrdeni o prijme od zamestnavatela za rok 2008 s mzdou dohodnutou v pracovnej zmluve/dohode o brigadnickej praci studenta (alebo na zaklade ktorej pracujes) za prislusny pocet odpracovnych mesiacov? Alebo je ta suma vyssia o tu "pozicku"?
Evanka
17.03.09,01:13
Zdravím,
potreboval by som radu ohľadne podania daňového priznania.

Pracujem ako brigádnik v spoločnosti a okrem mesačného príjmu za odrobenú prácu poberám čosi ako štipendium od zamestnávateľa na podporu v štúdiu.
V zmluve o tomto štipendiu sa píše, že je poskytované ako bezúročná pôžička s tým, že ak by som po ukončení štúdia nenastúpil do tejto spoločnosti musím celú požičanú sumu vrátiť.
Chcel by som sa teda opýtať, či takýto druh príjmu podlieha dani.

Vopred vďaka za radu :)
V tomto prípade sa jedná o nenávratnú pôžičku, ktorú treba chápať ako "dar" v súvislosti s výkonom závislej činnosti, ktorý je predmetom dane z príjmu.
<oci>
17.03.09,05:43
V tomto prípade sa jedná o nenávratnú pôžičku, ktorú treba chápať ako "dar" v súvislosti s výkonom závislej činnosti, ktorý je predmetom dane z príjmu.