Romann69
23.03.09,20:31
chcem predávať fotografie - kúpim papiere (rôzne formáty - A4, A3 - a rôzny počet v balení), atramenty (1 sada = 10 rôznych atramentov) a rámčeky. fotku vytlačím, zarámujem a chcem predať. ako mám nákup materiálu účtovať na vstupe a ako to mám predať - tovar alebo materiál
som absolútny začiatočník, chcem si na toto urobiť živnosť a chcem účtovať sám v JU
Marína
23.03.09,20:36
chcem predávať fotografie - kúpim papiere (rôzne formáty - A4, A3 - a rôzny počet v balení), atramenty (1 sada = 10 rôznych atramentov) a rámčeky. fotku vytlačím, zarámujem a chcem predať. ako mám nákup materiálu účtovať na vstupe a ako to mám predať - tovar alebo materiál
som absolútny začiatočník, chcem si na toto urobiť živnosť a chcem účtovať sám v JU
Hrubo vyznačené zaúčtuješ ako materiál a zaeviduješ ako príjem v skladovej evidencii - na skladových kartách, použitý materiál vydáš zo skladu a hotový produkt zaúčtuješ ako predaj vlastných výrobkov.
Romann69
24.03.09,05:42
OK ďakujem. No ešte ma zaujíma ten odpis zo skladu. Na jednu fotku odpíšem 1 ks paier, 1 ks rámček a časť atramentu. Ako odpíšem ten atrament? - budem ho odpisovať len pri každej napr. piatej faktúre. Tých atramentov je predsa menej ako fotiek.
Ak to bude takto, tak ešte sa chcem opýtať - celú výdajku musím urobiť v cene celej faktúry? Čiže ak predám fotky na jednej faktúre za 50€, musím urobiť aj výdajku v tej hodnote? A bude jedno v akých jednotkových cenách predám jednotlivé položky zo skladu (samozrejme nie pod nákupnú cenu)? Takže vo výdajke, kde budem odpisovať okrem papiera a a rámčeka aj atrament bude predajná cena za papier a rámček iná ako na výdajke kde odpíšem len papier a rámček?
Marína
24.03.09,17:58
OK ďakujem. No ešte ma zaujíma ten odpis zo skladu. Na jednu fotku odpíšem 1 ks paier, 1 ks rámček a časť atramentu. Ako odpíšem ten atrament? - budem ho odpisovať len pri každej napr. piatej faktúre. Tých atramentov je predsa menej ako fotiek.