Edea
24.03.09,06:30
Dobry den,
prosim o radu. Pracujem na autorsku zmluvu, som student denneho studia VS. Moj prijem neprekrocil 180 000sk. Ekonomka, ktora mi robi danove priznanie si mysli, ze mi nemoze odpocitat 40% pausalne vydavky, lebo nemam DIC (rozdiel v dani je vsak oproti tomu ak by mi to odpocitala viac ako 10 000sk....) Tak jej to totiz povedali na danovom urade v PO. V inych mestach s tym problem nemaju sudiac podla skusenosti kolegov... Ja vsak podavam DP po prvy raz a o DIC som nikdy ani neziadala. Mam prilezitostny prijem za dusevnu cinnost.

Dalsia vec sa tyka rocneho zuctovania. Bolo mi poradene - tuto na Porade :-) ze pri spravnom vypleni tlaciva mi vyjde nulove poistne. Co to vsak znamena spravne vyplnenie ? V roku 2009 uz budem platit preddavky? Na zaklade DP 2008? Co mam ako vyplnit? Zasahuje do toho fakt ze som student alebo to s tym nic nema?

Viem, ze ste teraz vsetci velmi zavaleni pracou ohladom danovych, tak len dufam ze si niekto najde cas na par riadkov aj pre mna :-)

Dakujem velmi pekne!
Beata K.
mzdarka renca
24.03.09,06:42
Dobry den,
prosim o radu. Pracujem na autorsku zmluvu, som student denneho studia VS. Moj prijem neprekrocil 180 000sk. Ekonomka, ktora mi robi danove priznanie si mysli, ze mi nemoze odpocitat 40% pausalne vydavky, lebo nemam DIC (rozdiel v dani je vsak oproti tomu ak by mi to odpocitala viac ako 10 000sk....) Tak jej to totiz povedali na danovom urade v PO. V inych mestach s tym problem nemaju sudiac podla skusenosti kolegov... Ja vsak podavam DP po prvy raz a o DIC som nikdy ani neziadala. Mam prilezitostny prijem za dusevnu cinnost.

Dalsia vec sa tyka rocneho zuctovania. Bolo mi poradene - tuto na Porade :-) ze pri spravnom vypleni tlaciva mi vyjde nulove poistne. Co to vsak znamena spravne vyplnenie ? V roku 2009 uz budem platit preddavky? Na zaklade DP 2008? Co mam ako vyplnit? Zasahuje do toho fakt ze som student alebo to s tym nic nema?