christophe
26.03.09,07:55
Dobrý deň neviem si rady, už som prečítala čo sa dalo ale nič, takže prosím o radu.
takže
sme s.r.o., ktorá založila s.r.o. na predaj - ako to zaúčtovať????? teda či je to majetok alebo ja neviem.
ďalej sme túto s.r.o. už aj predali a nie som si istá ako to zaúčtovať??????
Prosím som ozaj začiatočník už som si myslela že mi to ide a teraz toto!!!!!
neviete mi niekto poradiť alebo aspoň odporučiť kde si to naštudovať???
Prosííííííííííííííííííííím a ďakujem
Katka
Rozalaia
21.06.09,11:47
Mám rovnaký problém, posím poraďte nám niekto.
Ďakujem!
KEJKA
21.06.09,11:54
to musí ísť o predaj obchodného podielu spoločnosti, nie? Predsa je jedno, že účelom už od počiatku bol plán predaja danej spoločnosti. SRO nie je tovar, ak máš toto na mysli.

podiel u teba - u matky sro, je na účte 061?
Rozalaia
21.06.09,12:03
Ano, ale ... :o)
A s.r.o. zalozi dceru B s.r.o., zakladne imanie 5000 EUR, naklady na zalozenie 230 EUR. Zalozila dceru len na jej dalsi predaj, s predpokladom predaja do 12 mesiacov.
Hmmm...
Zacala som uctovat na 043/367 zakladne imanie 5000EUR. Vsetky naklady suvisiace so zalozenim 043/211, celkova suma na 043 peknych 5230EUR.
Spolocnost zapisali do OR, sup preuctovat 061/043 v celkovej sume 5230 EUR.
A tu zrazu predaj. Prevod obchodneho podielu za 1,- EUR.
Najskor mi trochu "spadli brejle".
Vyradit to 561/061 v sume 5230 EUR nie je problem.
Zauctovat vynos 1,- EUR (!!!!) 311/661 tiez nie je problem.
Ze je k tomu nejaka provizia 250 EUR 311/602 tiez nie je problem.

Ale ved oni ani nestihli splatit zakladne imanie!!! ( v OR je zapis, ze ZI nie je splatene v celom rozsahu) Takze matka A s.r.o. eviduje stale zavazok na 367 v sume 2000EUR.

Kde som urobila chybu?
Nemala som preuctovat 061/043 kedze nesplatili cele ZI?
Kde je vlastne hranica, ze OR zapise vznik SRO bez splatenia celeho ZI?
Ako to inak cele preuctovat?

Dakujem
(Kejka, tajne dufam, ze si este tu)
KEJKA
21.06.09,13:51