kikap
15.04.09,13:26
Dobrý deň,
som študentkou VŠ, ale o 2 mesiace budem končiť VŠ...
Chcem si založiť živnosť, ale "počula" som , že pokiaľ by som bola evidovaná
3 mesiace na úrade práce a potom by som si založila živnosť, mám nárok na príspevok od štátu alebo úradu práce (avšak "vraj "sa už nepožaduje vypracovaný podnikateľský plán ani vydokladovanie použitého príspevku...)
A tiež by som sa chcela spýtať, ako to je s platením odvodov do sociálnej a zdracotnej poisťovne...čítala som, že štát by mal oslobodiť od platenia na 22 mesiacov....ale všetko sú to také nepotvrdené informácie, že mám z toho úplný zmätok...:mee:..hlavne keď prešla novela zákona...
Ďakujem za odpovede, aj keď viem, že tieto témy tu boli rozoberané viac krát, ale väčšinou ešte pred novelou...ešte raz ďakujem....
veronikasad
15.04.09,11:32
Dobrý deň,
som študentkou VŠ, ale o 2 mesiace budem končiť VŠ...
Chcem si založiť živnosť, ale "počula" som , že pokiaľ by som bola evidovaná
3 mesiace na úrade práce a potom by som si založila živnosť, mám nárok na príspevok od štátu alebo úradu práce (avšak "vraj "sa už nepožaduje vypracovaný podnikateľský plán ani vydokladovanie použitého príspevku...)nie je to pravda, podmienky poskytovania príspevku sa sprísnili. Dotácia sa poskytuje na základe podnikatelského plánu, predtým treba absolvovať školenie. Podrobnejšie informácie ti poskytnú na úrade práce.
A tiež by som sa chcela spýtať, ako to je s platením odvodov do sociálnej a zdracotnej poisťovne...čítala som, že štát by mal oslobodiť od platenia na 22 mesiacov....ale všetko sú to také nepotvrdené informácie, že mám z toho úplný zmätok...:mee:..hlavne keď prešla novela zákona...Takisto to nie je pravda. Začínajúci živnostník neplatí povinné odvody do sociálnej poisťovne, do 8 dní od začiatku podnikania je povinný prihlásiť sa v zdr.poisťovni a platiť preddavky na zdr.poistenie z min. vymeriavacieho základu.