janeml
19.04.09,12:16
Dobrý den, som študentkou na VS, cez leto 2008 som mala 3 brigády, na jednej z nich som si uplatnila (neviem presný názov) danovú úlavu pre študentov. Na dalšie dve pochopitelne nie. Ked som podávala DP, brigádu, kde som mala úlavu som do neho nezarátavala- nenasla som nikde na to kolonku, a nezdalo sa mi správne aby mi to zdanili v podstate 2x. Ale aj tak mi vysiel danový preplatok, o ktorého vrátenie som poziadala. Do dnesneho dna mi vsak nic nevratili. Môzu mi ho neuznat ? A nemali by sa mi aspon ozvat, ze ci mi ho uznali alebo nie ? Dakujem vopred za odpovede
KEJKA
19.04.09,10:22
lehota na vrátenie je do 30.4.2009, 30 dní po termíne na podanie. Nič sa ti pri správnom vyplnení DP dva razy nezdaňuje.

Do DP si si mala dat všetky príjmy a uviesť zaplatenú daň. Samozrejme ak to bola daň preddavková a nie zrážková. Pri zrážkovej dani nemusíš uvádzať, na druhej strane - možno by ti vrátli aj tú daň - závisí či si zarobila viac ako 98 tis. Sk alebo nie.
ivka70
19.04.09,10:24
Nic by ti dvakrat nezdanili,
podla mna mas danove priznanie zle, lebo tam mas priznat vsetky zdanitelne prijmy. Mala by si podat opravne DP, kde zahrnies aj ten prijem, ktory zdaneny bol. Uvedom si, ze o nom maju na danovom urade informaciu.

A na vratenie preplatku je trochu zavcasu, kedze 31.3. bol posledny den na podanie DP.
abel
19.04.09,10:25
Daňové priznanie si nevyplnila správne. Práve ten príjem, kde si si uplatnila nárok na nezdaniteľnú časť, si bola povinná priznať, keď už si podávala DP, a tie, kde ti daň zrazili zrejme zrážkovou daňou, si sa mohla rozhodnúť, či uvedieš, alebo nie.
Odporúčam podať dodatočné DP - daj si ho vypracovať niekomu, kto tomu rozumie.
Daňový úrad vracia preplatky v termíne do 11. mája 2009.

Vrátenie preplatku na dani z príjmov