sekvoja2
19.04.09,21:18
Dobrý deň, chcela by som poprosiť o radu niekoho kto má podobnú skúsenosť alebo sa v tejto problematike vyzná a taktiež by som veľmi rada počula mienku pána Jozefa Mihála. Za každé stanovisko vám ďakujem. Takže vec je takáto. Moja mama ma 52 rokov a tri študujúce deti. Otec má firmu, kde moja mama robí účtovníctvo, čiže je zamestnaná na Slovensku a súčasne má otvorenú živnosť v Rakúsku, kde pracuje ako opatrovateľka.
Od júna minulého roku si platila sociálne poistenie na Slovenku a taktiež v Rakúsku. Keďže v rámci EÚ sa sociálne poistenie môže platiť len v jednej krajine a z finančného hľadiska jej viac vyhovuje platenie v Rakúsku (hlavne kvôli prídavkom na deti, keďže deti ešte študujú) môže sa sama rozhodnúť v ktorej krajine si to bude platiť, alebo je to povinne na Slovensku? Keďže od júna 2008 platila sociálne poistenie v oboch krajinách môže doložiť rakúske potvrdenie o tom, že si ho platila v Rakúsku a žiadať vrátenie čiastky, ktorú platila na Slovensku?
Kvôli penzii ostávala tiež zamestnaná na Slovensku, lenže vraj stačí platiť do penzijného fondu, takže tým pádom od 1.4. 2009 skončila pracovný pomer na Slovensku a platí si len penzijný fond. Je to v poriadku a nebude to mať nejaký vplyv na jej penziu?
Ďakujem
Lianka
26.04.09,09:06
Skus aj tu, mozno najdes odpoved: http://www.porada.sk/950256-post3.html
Marína
26.04.09,19:06
zdroj www.socpoist.sk (http://www.socpoist.sk)

Výkon práce v dvoch a viacerých členských štátoch EÚ, vrátane štátov EHP a Švajčiarska