Marcela80
02.05.09,11:39
Dobrý deň, som začiatočník v účtovaní a chcem Vás poprosiť o radu. Pri účtovaní faktúr od dodávateľov beriem do úvahy dátum zdaniteľného plnenia? Mám faktúru s dátumom zdaniteľného plnenia 30. marca a dátum vystavenia je 4. apríla. Faktúru zaúčtujem s dátumom 30. marca? dakujem velmi pekne za radu.
Lenka1979
02.05.09,10:33
Dobrý deň, som začiatočník v účtovaní a chcem Vás poprosiť o radu. Pri účtovaní faktúr od dodávateľov beriem do úvahy dátum zdaniteľného plnenia? Mám faktúru s dátumom zdaniteľného plnenia 30. marca a dátum vystavenia je 4. apríla. Faktúru zaúčtujem s dátumom 30. marca? dakujem velmi pekne za radu.
V PU ja osobne účtujem došlú faktúru v deň zaradenia-t.j. v deň kedy ju fyzicky "mám v ruke". Z pohľadu DPH je pre mňa podstatný dátum dodania tovaru/služby. Neviem aký máš soft, ale každý softvér to určite má zadefinované tak, aby Ti do zoznamu DPH dokladov bralo so správnym dátumom.
Lenka:)
Marcela80
02.05.09,14:33
Dakujem Lenka, uctujem vo FIBU ale planujeme prechod na Pohodu, cím skor. Dakujem
Stefan2005
02.05.09,15:03
V PU ja osobne účtujem došlú faktúru v deň zaradenia-t.j. v deň kedy ju fyzicky "mám v ruke"....

... podľa zvýrazneného, ak účtujem dodávateľsky, a dostanem od klienta za mesiac január všetky faktúry začiatkom februára, v januári by som nič nemal účtovať :confused: ? Treba si pozrieť postupy účtovania, §2 - deň uskutočnenia účtovného prípadu...
Lenka1979
02.05.09,15:44
... podľa zvýrazneného, ak účtujem dodávateľsky, a dostanem od klienta za mesiac január všetky faktúry začiatkom februára, v januári by som nič nemal účtovať :confused: ? Treba si pozrieť postupy účtovania, §2 - deň uskutočnenia účtovného prípadu...