Dana7
04.05.09,14:35
Prosím o radu skúsenejších, lebo som sa ocitla v situácii, že musím robiť
vyúčtovanie za uživanie bytu, ale som úplný laik a niektoré pojmy sú pre mňa španielskou dedinou, tak používam len sedliacku logiku a neviem, či správne.
Potrebujem rozúčtovať služby na osobomesiace:
Napr.: pre jednoduchosť na príklade.
V bytovke sú 2 byty:
1 byt obýva celý rok 1 osoba
2 byt obýva 8 mesiacóv 1 osoba a 4 mesiace 3 osoby
Celkový počet osobomesiacov: /12 x 1/ +/ 8 x 1/ + /4 x 3/ =32
Celkový náklad na službu je napr. 1200,-- Sk.
Na 1 osobu to bude 1200 / 32 = 37,50 Sk
A na celý rok to mám rátať 37, 50 x 12 = 450 na prvý byt
37,50 x 8 + 37,50 x 12 = 750 na druhý byt

Alebo to má byť sprimerované, teda: 32 / 12 = 2,666 priemer osôb na rok
1200 : 2,666 450,11 - priemerný ročný náklad
Priemer osôb na prvom byte = 1, t.j. 450,11 x 1 = 450,-- / rozdiel zo zaokr./
Priemer osôb v druhom byte = /20/12=1,67/ 450,11*1,67 = 751,68

Ktorý postup je správny? Ako vidno rozdiely vznikajú len z priemerovania a zoakrúhľovania, ale nie som si istá, čo sa má objaviť vo vyúčtovaní?

Ďakujem


Ďakujem
Blankake
04.05.09,12:41
Správny počet osobomesiacov je 32, pri výpočte osobomesiacov sa nepoužíva priemer, preto sú to "osobomesiace" (presné vyjadrenie, koľko osôb bolo v koľkých mesiacoch)
sito
04.05.09,12:42
Osobomesiace:

1. byt 12x1 = 12
2. byt 8x1+4x3= 20
Dom spolu 32


Rozdelenie: 1 200: 32 = 37,5

1. byt 12x 37,5= 450
2. byt 20x 37,5= 750
Dom spolu 1 200
angels88
12.05.09,08:50
Ahoj.

Dokedy je treba odovzdať nájomníkom vyúčtovanie za predchadzajúci rok zo zákona.
peton
12.05.09,08:53
Do konca mája. A vlastníkom, nie nájomníkom.
Blankake
12.05.09,08:54
Ahoj.

Dokedy je treba odovzdať nájomníkom vyúčtovanie za predchadzajúci rok zo zákona.

Do 31.mája.
sito
12.05.09,09:12