betty
14.07.04,09:25
Prosím vás o radu. Mám povinnosť samozdanenia (alebo nejakú inú), ak pre mňa (SK-platiteľ DPH) uskutočňuje prepravu materiálu ČR-neplatiteľ DPH vrámci ČR? :rolleyes:

Ďakujem za pomoc a prajem všetkým pekný deň.
Aňa
14.07.04,08:49
Doporučila by som prečítať nižšie uvedené príspevky, tam sa to rozoberalo.
marianna
14.07.04,08:50
Tá preprava je asi nočnou morou pre každého, aj kto nie je priamo prepravca. Podľa mňa, ak ti fakturuje neplatca DPH, a miestom prepravy podľa §15 ods. 3 je miesto kde sa preprava vykonáva, čiže ČR, nemusíš si to samozdaniť, pretože nejde o prepravu s miestom dodania v tuzemsku, takže daňová povinnosť neprechádza na prijímateľa. Niesom v preprave odborník, ale toto je môj názor.
rosemary
16.07.04,11:12
Podľa môjho názoru:Prepravca SK registrovaný pre daň, objednávateľ prepravy SK registrovaný , začiatok aj koniec prepravy v ČR, teda EU, DPH dodaní objednávateľ prepravy , ktorému bolo pridelené IČ DPH na Slovensku § 16 ods. 1 na kotý sa odvoláva aj citovaný § 15 ods. 3
betty
16.07.04,11:16
Ahoj. Prepravca je ČR-neplatiteľ a prepravuje iba v ČR (napr. z Prahy 1 do Prahy 2). A § 16 sa týka iba prepravy medzi členskými štátmi. Preto si veľmi neviem rady. Ja to zatiaľ nezdaňujem. Pekný deň.
Beata
16.07.04,11:59
Môj názor na vec.
Miesto dodania prepravných služieb, pokiaľ by bol Čech plátca, by bolo v ČR. Ale keďže Čech nie je plátca, nevystaví vám faktúru s IČ DPH, nakoľko ho nemá a vy viete, že táto služba nebude predmetom dane. Keby bol Čech plátca DPH a ako spomínate preprava sa uskutočňuje v rámci ČR, tak by ste sa nevyhli registrácie v ČR, nakoľko by táto daň patrila ČR.
Asi takto to môže byť. Alebo máte iný názor?
Zuzka
16.07.04,20:18
Nezdaňuješ to. Prepočítaš faktúru a zaúčtuješ.To je všetko. Miesto dodania služby je CR.
enter
18.07.04,17:33
A kto potom zaplatí tú daň v ČR alebo v SR a na základe čoho.
Ešte by bolo treba vedieť či ste konečný odberateľ alebo službu budete ďalej fakturovať.
Beata
18.07.04,17:54