geileile
30.05.09,20:51
pracujem ako asistent učiteľa. Dali mi pracovný úvezok 37,5 h, v tom mám zahrnutú asistenciu v triede s rómskymi žiakmi 4-5 hodín + zastupovanie niekedy aj 3 hodiny poobede + službu 1h na chodbe poobede do tretej. Je to normálne? Aj ked ma práca učiteľa baví, nieje náhodou pre asistentov ZŠ len 23 hodín pracovný úvezok? Ci to len zle chápem?
gabriela2579
01.06.09,10:51
(2) Pedagogickí zamestnanci vykonávajú vyučovaciu činnosť
a výchovnú činnosť v rozsahu uvedenom v odseku 3 písm. a) až m)
a § 5 ods. 1 písm. a) až u) (ďalej len "základný úväzok"). Ďalšie
činnosti súvisiace so základným úväzkom a s pedagogickou prácou
tvoria ostatné činnosti súvisiace s pedagogickou prácou, ktoré
upraví zamestnávateľ v pracovnom poriadku.

odsek 3 písmeno c) asistent učiteľa základnej školy 23 hodín
- toto je čas, počas ktorého vykonávaš vyučovanie a výchovnú činnosť.


Týždenný pracovný čas pedagogických zamestnancov
pozostáva z času, počas ktorého pedagogickí zamestnanci vykonávajú
vyučovaciu činnosť a výchovnú činnosť - u teba tých 23 hodín , a z času, počas ktorého pedagogickí zamestnanci vykonávajú ostatné činnosti súvisiace
s pedagogickou prácou.

Hodina vyučovacej činnosti alebo hodina výchovnej činnosti
prevyšujúca základný úväzok sa u pedagogických zamestnancov považuje za jednu hodinu práce nadčas.
jaros5
02.06.09,10:49
pracujem ako asistent učiteľa. Dali mi pracovný úvezok 37,5 h, v tom mám zahrnutú asistenciu v triede s rómskymi žiakmi 4-5 hodín + zastupovanie niekedy aj 3 hodiny poobede + službu 1h na chodbe poobede do tretej. Je to normálne? Aj ked ma práca učiteľa baví, nieje náhodou pre asistentov ZŠ len 23 hodín pracovný úvezok? Ci to len zle chápem?
Musíš rozlišovať týždenný pracovný čas a týždenný úväzok. Pracovný čas určuje Zákonník práce (+kolektívna zmluva) na základe ktorého zamestnávateľ s tebou dojedná pracovnú zmluvu.