leninka23
01.06.09,20:20
Dobrý večer, vie mi niekto poradiť ako správne vypočítať mzdu na dohodu? Zamest. má odpracovaných 25hodín za 1,7euro. Ako prosím správne vyrátať aj odvody do sociálky?Môže mi niekto prosím pomôcť? A kedy a ako sa vyráta daň zo mzdy? Moc moc ďakujem
mzdarka renca
01.06.09,18:40
Dobrý večer, vie mi niekto poradiť ako správne vypočítať mzdu na dohodu? Zamest. má odpracovaných 25hodín za 1,7euro. Ako prosím správne vyrátať aj odvody do sociálky?Môže mi niekto prosím pomôcť? A kedy a ako sa vyráta daň zo mzdy? Moc moc ďakujem
25x1,70 = 42,50€
VZ = 42,50
ÚP 0,8% = 0,70€
GP 0,25% = 0,10€
Mzda za predpokladu, že nemá popdísané vyhlásenie:
HM - 42,50
daň zrážkou 19% = 8,07
ČM - 42,50 - 8,07 = 34,43€
leninka23
02.06.09,07:33
Dobrý deň, prepáčte, ale neviem,či to správne chápem. Čo znamená, že zam. nemá podpísané vyhlásenie? A tá zrážková daň sa musí za toho zam.zaplatiť? Som úplný začiatočník. Ďakujem
veronikasad
02.06.09,07:35
Dobrý deň, prepáčte, ale neviem,či to správne chápem. Čo znamená, že zam. nemá podpísané vyhlásenie? A tá zrážková daň sa musí za toho zam.zaplatiť? Som úplný začiatočník. Ďakujem
má zamestnanec pracovný pomer u iného zamestnávatela, alebo je to nezamestnaný, dôchodca, študent ?
mzdarka renca
02.06.09,07:37
Dobrý deň, prepáčte, ale neviem,či to správne chápem. Čo znamená, že zam. nemá podpísané vyhlásenie? A tá zrážková daň sa musí za toho zam.zaplatiť? Som úplný začiatočník. Ďakujem

Tu ti prikladám aj Vyhlásene na zdannie príjmov zo závislej činnosti....
http://www.drsr.sk/drsr/slovak/danovy_subjekt/tlaciva_danovych_priznani/data/vyhl.pdf
V ňom si zamestnancec buď uplatní, alebo neuplatní NČZD vo výške 335,47€/mesiac. Podmienka je, aby nemal vyhlásenie podpísané u iného zamestnávateľa.
Čo sa týka dane, je jedno, či ide o zrážkovú, alebo preddavkovú daň, zamestnávateľ ju musí odvádzať na DÚ. Taktiež sa treba prihlásiť ako zamestnávateľ na SP a DÚ.
leninka23
02.06.09,07:38
Ako prosím ešte je vyrátané úp a gp? Ďakujem
leninka23