yyakuzaa
02.06.09,07:41
ahojte. Chcel by som sa spýtať ako je to s dovozom tovaru z Číny na Slovensko a účtovaním DPH. Chcel by som si objednávať tovar z čínskeho veľkoobchodu do môjho maloobchodu a predávať ho konečnému spotreiteľovi. V Číne za tovar budem platiť DPH, plus na to clo a ešte aj DPH na Slovensku. Niekde som začul že DPH ktorú som zaplatil v Číne mi na slovensku vrátia, teda preplatok ak tam je daň vyššia ako 19% a ak nie tak ja doplatím štátu len ten rozdiel do 19%? Je to pravda? Počítam že by som nemal vyšší obrat ako 35 000 eur ročne, mal by som teda výhodnejšie v mojom prípade nebyť platcom DPH? Som v tom úplny laik a budem vďačný za každý podrobný výklad.
leskovsky1
02.06.09,09:58
myslim,že tovar dovezeny s EU alebo mimo EU je oslobodeny od DPH pri dovoze zaplatiš v tvojom pripade clo a 19% DPH na Slovensku. Všetky tovari ktore kupuješ v EU a dovažaš ich na Slovensko kupuješ ich bez DPH za predpokladu že si platca DPH
yyakuzaa
09.06.09,03:37
no potreboval by som to vediet na 100%. Pretoze nechcem aby sa mi stalo ze si spravim velku objednavku a pride mi na Slovensku platit este DPH do Ciny, to by sa mi moc predrazilo... dakujem za odpovede...
Dáša_
09.06.09,04:17
a momentálne si alebo nie si platcom DPH?
yyakuzaa
09.06.09,08:44
momentalne este nie som nic:). Chystam sa zalozit volnu zivnost a preto si zhrnam taketo informacie.
Milan Benka
09.06.09,09:10
momentalne este nie som nic:). Chystam sa zalozit volnu zivnost a preto si zhrnam taketo informacie.



Skúste si pozrieť stránku colnej správy ohľadom dovozu. V Číne nakúpite "bez DPH", DPH a clo Vám bude vyrúbené na Slovensku.
Milan Benka
09.06.09,09:12
no potreboval by som to vediet na 100%. Pretoze nechcem aby sa mi stalo ze si spravim velku objednavku a pride mi na Slovensku platit este DPH do Ciny, to by sa mi moc predrazilo... dakujem za odpovede...

Skúste zájsť za poradcom, dávate strohé informácie na základe ktorých sa nedá jednoznačne odpovedať.
yyakuzaa
09.06.09,17:00