hatarpeter
04.06.09,15:00
Dobrý deň,

Som študent VŠ, mám živnosť na Vypracovanie dokumentácie a projektu jednoduchých a drobných stavieb. Keďže o túto prácu je stále veľký záujem a ja ako študent som obmedzený skúškovým obdobím a množstvom zadaní ktoré musím v škole vypracovať nemám čas sa tejto práci venovať naplno. Čiže som bol v poslednej dobe nútený odmietať mnoho projektov čo pravdaže nerobí dobre meno! S toho dôvodu by som chcel zamestnať iných študentku na kresličke práce ako brigádnikov. Len neviem čo všetko to obnáša. Respektíve by som si chcel ujasniť niektoré veci.

Toto som si tu na fóre zistil ja... prípadne ma doplňte ak som na niečo zabudol:

1. Spíšem s nimi dohodu o brigádnickej práci študenta – k nej mi študent doloží potvrdenie o návšteve školy
2. Podpíšu mi vyhlásenie k zdaneniu príjmov – s toho vyplýva že každý mesiac im budem zrážať Hrubá mzda – nezdaniteľná časť = zdaniteľná časť s ktorej počítam 19%. Ak bude daň nula tak pošlem formulár z nulou. (To treba posielať každý mesiac? Alebo štvrťročne?)
3. Musím sa registrovať do Sociálnej poisťovne ako platiteľ úrazového a garančného poistenia
Ktorého výška je UP=0,8% a GP=0,25% z hrubej mzdy brigádnika.
4. Na daňovom úrade sa registrujem ako platiteľ dane zo závislej činnosti

Čiže ma to stoji len čas strávený v sociálnej poisťovni a na daňovom úrade?
Do nákladov si dám potom hrubú mzdu brigádnikov... aj z daňou, UP a GP?
Čo všetko obnáša byť platiteľom dane zo závislej činnosti?

Za odpoveď vopred ďakujem
Peter
Lianka
04.06.09,13:06
1. Spíšem s nimi dohodu o brigádnickej práci študenta – k nej mi študent doloží potvrdenie o návšteve školy ano