maja
05.06.09,11:58
Máme na záhrade dva ihličnany PICEA GLAUCA CONICA, sú to také husté stromčeky asi 1m vysoké. Teraz po tých lejakoch začalo ihličie hnednúť a to skoro na celom stromčeku. Na koncoch púšťajú nové ihličie. Neviete čo s tým, lebo keď to zhnednuté začne opadávať, tak ich môžme vyhodiť:(.
Ďakujem
ANNA
05.06.09,10:04
nie som odborník, ale mám okrasnú záhradu a takéto stromky striekame proti roztočom. Poradil nám to odborník, keď sa to objavilo.
maja
05.06.09,10:24
Minulý rok sme mali na borovici sypavku to som tiež striekala, ale teraz to zhnedlo tak naraz a celé konáre. Tak neviem, či je to len tým mokrom po tom suchu, alebo či to nebude plieseň, alebo huba. Poobede obehám s konárom odborníkov a uvidím.
Bionda
05.06.09,10:25
mne to pripadá presne ako to tu už bolo spomenuté- napadnutie lykokazom borievkovým- treba spraviť postrek- a parvidelne opakovať
maja
05.06.09,10:34
Ale vtedy bol u nás záhradník a ukazoval nám, že to má aj na niektorých ihliciach také čierne bodky. Podľa toho sa to dá rozpoznať. A teraz to tam nevidím.
No uvidíme, potom Vám dám vedieť čo a ako.
arizona
05.06.09,10:37
Skús tento posterk :
Talstar 10 EC (25 ml)
Dethane D6 (30g)
8ml talstaru+10g dithane - zmiešaj a postriekaj , 3X
Dávka tohto balenia ti stačí na 3 postreky. Je to proti roztočom, cicavým škodcom, hubovitým ochoreniam. Postrekuj nielen zvonka, ale aj dnu v korune.
Pozri aj staršie témy, napr.

http://www.porada.sk/t89408-chora-tuja.html

atď,
brucháč
05.06.09,16:58
tvoj popis príznakov ochorenia je príliš stručný - kedy ste ho vysadili ? neočúrava ho pes ? v akej pôde rastie ? netrpí suchom ? nebol zasiahnutý postrekom proti burihe ?
maja
08.06.09,10:20
Tak sú to roztoče. Postriekala som celý stromček aj dnu v korune prípravkom Vektafid A. Mám to zopakovať o týždeň ešte raz. Psa nemáme, suchom netrpel (zavlažovacie), začalo to hnednúť až teraz po tých lejakoch. Vraj je to z toho vlhka, ktoré prišlo po tom extrémnom suchu.
Ďakujem za pomoc.
veva..
23.06.09,20:30