mija.1
24.06.09,11:20
Prajem pekný den.Nechcem vyzerať ako totálny pako,no mám problém a potrebujem radu.Mám skoro 19 ročného syna ktorý tuží len po peniazoch.Jeho matka /moja bývalá žena/ ho dobre naučila.Platím obrovské alimenty,ktoré mu rád dám....No teraz vyšiel zo školy,tvrdí ,že mám platit do augusta alimenty.Poprosil by som o radu ako to je.Ved on už má vyučný list,može íst sa zamestnat.Ved prakticky robí u nej len bez zmluvy.Poradte mi,mám platit dalej...
Fairy
24.06.09,09:26
Ak si mal alimenty nariadené súdom, tak je potrebné súdne rozhodnutie o ukončení platenia alimentov.
ivka70
24.06.09,09:40
Do konca augusta je studentom strednej skoly.

Ale vyzivovacia povinnost rodicov nekonci strednou skolou, je az do 25 rokov, pokial nie je dieta schopne sa samo zivit.

Takze poziadat sud o zrusenie vyzivovacej povinnosti mozes, pokial sa syn nezamestna, budes pravdepodobne platit aj nadalej.

Mozes pouzit to, ze v podstate pracuje ako argument, ci ho sud uzna, je otazne.

ak sa nezamestna, mozes sud poziadat o znizenie vyzivneho, nakolko uz nema vydavky na skolu.
Mária27
24.06.09,11:59
Čo sú to za názvy tém? Téma sa nedá idntifikovať. Každý má problém, kto tu píše.
ivka70
24.06.09,11:59
Problematiku výživného rieši zákon č. 36/2005 Z.z. o rodine.

Plnenie vyživovacej povinnosti rodičov voči deťom je ich zákonná povinnosť, ktorá trvá do času, kým dieťa nie je schopné sa samo živiť. Táto povinnosť sa neviaže na štúdium dieťaťa.

V prípade, že bola súdom určená vyživovacia povinnosť a dôvody pre jej trvanie odpadli, je potrebné požiadať súd o zrušenie vyživovacej povinnosti. Nestačí len prestať platiť, lebo dieťa skončilo školu, príp. sa zamestnalo.
willma
24.06.09,13:07