Katgaz
30.06.09,12:39
Ahojte všetci,
potrebovala by som radu ohľadom neplateného voľna ale z opačnej strany - čo ako zamestnanec mám urobiť v prípade potreby neplateného voľna?
Zamestnávateľ preruší poistenie v Sociálnej poisťovni - čo mám urobiť ja ako zamesntnanec?
Prejaví sa to aj niekde pri ročných zúčtovaniach daní alebo zdravotného poistenia?
Študujem a dovolenka mi proste nestačí...
Ďakujem vopred.
Katarina
nesca
30.06.09,11:39
V prvom rade o to voľno zam-teľa písomne požiadať.Na SP sa ti preruší poistenie,zam-teľ nemá povinnosť platiť odvody,ty môžeš, ak nechceš mať dieru v poistení-neviem o akú dobu sa jedná. V ZP poistená byť musíš,platíte obaja z min.vym.základu.Tu sa môže stať,že to poistné bude od teba zam-teľ žiadať zaplatiť,väčšinou sa obaja dohodnú.Nemáš žiadny príjem,tak sa mu to nemusí páčiť a platiť sa musí.Pri ročn.zúčtovaní sa to môže i nemusí prejaviť.Ináč všetko nahlasuje zam-teľ.
Katgaz
03.07.09,08:03
Ďakujem za odpoveď.
Jasné, požam písomne, zamestnávateľ súhlasí.
Čo znamená prosím diera v poistení? Ako sa to prejaví? Že nebudem mať zarátané do dôchodku pár dní? Alebo?
VERONIKA6
03.07.09,08:24
Ďakujem za odpoveď.
Jasné, požam písomne, zamestnávateľ súhlasí.
Čo znamená prosím diera v poistení? Ako sa to prejaví? Že nebudem mať zarátané do dôchodku pár dní? Alebo?
Nebudeš v období neplatené voľna poistený v soc. poisťovni. Je dobré si doplatiť.
Katgaz
03.07.09,08:28
A toto je presne, čo sa snažím zistiť. Čo mám urobiť? Akým spôsobom mám ja ako zamestnanec kontaktovať Sociálnu poisťovňu, koľko mám uhradiť? Nevie niekto poradiť v tomto?
VERONIKA6
03.07.09,08:29
A toto je presne, čo sa snažím zistiť. Čo mám urobiť? Akým spôsobom mám ja ako zamestnanec kontaktovať Sociálnu poisťovňu, koľko mám uhradiť? Nevie niekto poradiť v tomto?
Treba ísť do posiťovne a prihlásiť sa na uvedené obdobie ako dobrovoľne poistená osoba.
nesca
03.07.09,09:11
http://www.socpoist.sk/dobrovolne-poistena-osoba/1536s
Prikladám link,máš to tam rozpísané
evuliq