Bodena
02.08.05,08:53
Dobrý deň poraďáci! Som tu nová, ale stránku už prezerám a študujem dlhšiu dobu. Nakoľko si teraz neviem sama poradiť a odpoveď mi nevedia dať ani na DÚ, prosím o radu Vás.
Naša firma je vzdelávacia spoločnosť a stali sme sa platcom DPH, pretože už nevykonávame iba činnosť oslobenú od DPH /vzdelávanie nezamestnaných, evidovaných na ÚPSVaR/, ale aj vzdelávanie iných - zamestnancov rôznych spoločností. Neviem, kde si môžem uplatniť odpočet v celej výške, a kde iba koeficientom. Napr., ako je to s nákupom kancelárskej techniky, PHM, telekomunikačné služby, spotrebný tovar používaný v kancelárii, nie na kurzoch. Platí tu prepočet koeficientom?
A ďalšia moja otázka znie, že ak si uplatním odpočet DPH z už nakúpeného IM pred registráciou, mám DPH taktiež prepočítať koeficientom? Jedná sa o kopírku, počítač a sedaciu súpravu používané v kancelárii.Prosím niekoho o radu. Ďakujem.
Anairda
02.08.05,11:21
Odpočet DPH bez prepočítania koeficientom môžeš použiť len v prípadoch, ktoré preukázateľne s oslobodenými činnosťami nesúvisia, ináč všetko prepočítať.
Bodena
02.08.05,12:51
Ďakujem Ti Bea za odpoveď, ale aj tak nechápem, ako mám uplatniť odpočet DPH, napr. pri nákupe stravných lístkov, keď v zákone sa píše, že platiteľ môže odpočítať daň z tovarov a služieb,ktoré použije na účely svojho podnikania ako platiteľ. Aj v tomto prípade mám použiť koeficient?
bea
02.08.05,13:04
Ďakujem Ti Bea za odpoveď, ale aj tak nechápem, ako mám uplatniť odpočet DPH, napr. pri nákupe stravných lístkov, keď v zákone sa píše, že platiteľ môže odpočítať daň z tovarov a služieb,ktoré použije na účely svojho podnikania ako platiteľ. Aj v tomto prípade mám použiť koeficient?Nebola som to síce, ja, čo som Ti odpovedala, len som súhlasila s odpoveďou Anairdy.