Alfa145GTA
10.07.09,11:29
dobry den ..

moje znama pracuje ako brigadnicka v Rakusku / roznasanie letakou / a tu je len evidovana ako dobrovolne nezamestnana a plati si len dravutnu ...
firma jej slubila ze ju prijmu nastalo ale sa tak nestalo
otazka znie ...ak si tu spravy zivnost mohla by tam to iste pracovat? ak ano ako nato? co vsetko ktomu treba?

Dakujem za odpovede

PS: "ablag" vy ako podnikate v zahranici?
akina
10.07.09,09:57
dobry den ..

moje znama pracuje ako brigadnicka v Rakusku / roznasanie letakou / a tu je len evidovana ako dobrovolne nezamestnana a plati si len dravutnu ...
firma jej slubila ze ju prijmu nastalo ale sa tak nestalo
otazka znie ...ak si tu spravy zivnost mohla by tam to iste pracovat? ak ano ako nato? co vsetko ktomu treba?

Dakujem za odpovede

PS: "ablag" vy ako podnikate v zahranici?
Živnostenský list platí len na území SR. A akú živnosť chce vykonávať?
Alfa145GTA
10.07.09,10:24
vlastne to iste len aby mala tu platene poplatky ako keby pracovala u nas doma lebo teraz je vlastne dobrovolne nezamastnana ani socialka ani dochodok sa neplati kvoly tomu ...ide o legalizaciu prace ...

ma informacie ze u inej firme ktora zamestnava na taku istu pracu ludi na zivnost len nevie ako to je...

bola v poistovni a tam jej povedali ak ma zarobok a chce sa prihalsit tak musi preukazat od koho a aki zaraba ...
veronikasad
10.07.09,10:28
vlastne to iste len aby mala tu platene poplatky ako keby pracovala u nas doma lebo teraz je vlastne dobrovolne nezamastnana ani socialka ani dochodok sa neplati kvoly tomu ...ide o legalizaciu prace ...
K tomu, aby si platila odvody do sociálnej poisťovne si nemusí vybavovať živnostenský list. Ak jej príjem zo živnosti nepresiahne 12-násobok min.mzdy, povinným platitelom odvodov sa aj tak nestane.

Stačí sa prihlásiť v sociálnej poisťovni na registračnom liste fyzickej osoby ako dobrovolne poistená osoba na nemocenské poistenie /ak chce mať nárok na nemocenské v prípade PN-ky/ a dôchodkové poistenie
akina